Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot208 GTi - legenda žije dál

Na první pohled zaujme 208 GTi vzhled vozu, dokládající sportovní charakter karoserie. Hlavní změnou oproti sériovému provedení je například jiná mřížka chladiče, specifický design, o 110 mm menší světlá výška nebo širší rozchod kol.

Výfuk ústí do dvojité chromované koncovky lichoběžníkového tvaru. Dynamické chromované lišty kolem spodního okraje oken se rozšiřují a končí podpisem vzdávajícím hold slavné 205 GTi. Lišta kolem zadního postranního okénka nese logo GTi v lesklém chromu s červeným zvýrazněním.
Červenou barvu najdeme na brzdových třmenech, spodní liště masky chladiče, nápisu Peugeot na víku zavazadlového prostoru a na masce chladiče. Na jejím žebroví se navíc objevuje 3D motiv startovacího šachovnicového praporku. Celek podtrhují leskle chromované díly na liště mlhovek, horní liště masky chladiče a na zpětných zrcátkách.
Také v interiéru se odráží provedení karosérie. Kabina nabízí barevnou kombinaci červené, černé a saténově chromované. Po celém interiéru naleznete červené prošití GTi. Celek je propracován do nejmenšího detailu.
Sportovní sedadlo je potaženo plnohodnotnou kůží Club Nappa společně s látkou Caro, oživenou červenou linkou. Palubní deska, přes kterou je natažená černá polyuretanová vrstva s červeným prošitím, přechází postupně z červené do černé, stejně jako madla dveří. Informace o výkonech vozu jsou promítány na čelní sklo.
Technologicky koncipovaný přístroj je vybavený barevnou matricí obklopenou budíky s chromovanou lištou, červeně podsvícenou LED diodami. Podklad budíků je z leštěného hliníku s motivem lesklé šachovnice, přes který bílé ručičky procházejí do červené zóny.
208 GTi potěší řidiče přesnou odezvou díky hravému podvozku, který zajišťuje skvělé pocity při řízení. Nápravový systém je specifický, na jeho účinku se podílejí pružiny, nastavení tlumičů, torzní stabilizátor, zesílená přední nápravnice a zadní příčná vzpěra.
Sedmnáctipalcová kola Carbone s diamantovým výbrusem, barvou Storm a matným lakem jsou opatřena pneumatikami 205/45. Vzduchem chlazené brzdové kotouče mají vpředu průměr 302 mm, vzadu 249 mm. Chlazení zajišťují dynamické přívody vzduchu, výsledkem je přesné a rychlé brzdění.
Zážehový motor 1.6 THP 200 k je spojen s přepracovaným výfukovým systémem, který po nastartování a při všech otáčkách vydává typický zvuk. Motor, který je spojený s mechanickou šestistupňovou převodovkou s úzkým odstupňováním převodových stupňů, využívá potenciál podvozku. Maximální točivý moment motoru je 275 Nm, výkon 147 kW (200 k). Peugeot 208 GTi tak nabízí zcela prvotřídní akcelerační pružnost. Zrychlení z 0 na 100 km/h se dosáhne pod 7 s, z 0 na 1000 m za 27 s. Působivá je i akcelerace, kdy 208 GTi přejde při 5. zařazeném stupni z 80 na 120 km/h za méně než 7 s.
Těchto výkonů bylo dosaženo snížením hmotnosti vozu. Lehká 208 GTi vážící pouhých 1160 kg dosahuje skvělých výkonů i z hlediska emisí CO2, které činí pouhých 139 g/km. Jde o hravý sportovní vůz s okouzlujícím zvukem, který je výkonný a bezpečný a současně jde o vynikající hatchback.


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 147 kW (200 k) při 5800/min
Točivý moment: 275 Nm při 1750/min
Rychlost: 230 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 6,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,2/4,7/5,9 l/100 km
Rozměry: 3962 x 1739 x 1471 mm
Rozvor: 2538 mm
Cena: 510 000 Kč

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar