Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot nabízí dva hybridní modely

Na úterní tiskové konferenci představil Peugeot dva hybridní modely, které v těchto dnech přicházejí na český trh. Společným jmenovatelem Peugeotu 508 RXH a 3008 Hybrid4 je vůbec první kombinace vznětového motoru s elektromotorem.

Peugeot RXH

Díky stylu a inovativnímu pohonu HYbrid4 má vůz 508 RXH výkon 200 k, poháněná všechna kola, stoprocentní elektrický režim a emise pod 107 g/km.všechny předpoklady, aby spojil svobodu pohybu a potěšení z jízdy, a to do podoby v daném segmentu zcela ojedinělé:
Verze 508 RXH je ukázkou dalšího posunu ve vývoji modelové řady Peugeot jako celku a potvrzuje technologický náskok, který si značka udržuje. Jeho vzhled jej řadí do světa luxusních allroadů. Vedle unikátního stylu či zvýšené a rozšířené karoserie se robustní automobil odlišuje i svou neobvyklou světelnou identitou.
Oproti klasické 508 je o 50 mm delší a 40 mm vyšší, světlá výška má hodnotu 184 mm.
Exkluzivní charakter je zdůrazněn i specifickým barevným provedením interiéru nebo koženým čalouněním Alcantara s měděnými dekorativními prvky.
Model 508 RXH je nabízen pouze v jedné úrovni výbavy v ceně 995 000 Kč. Kromě bohaté základní výbavy (bezklíčový přístup do vozu a nastartování motoru, elektricky ovládaná přední sedadla, head-up displej, hliníková kola 18’’, prosklená panoramatická střecha, zatmavená vrstvená skla s akustickou úpravou v bočních oknech, audio a navigační systém WIP Nav Plus, atd.) dbá i o zajištění vysoké míry komfortu.
Vůz pohání výhradně turbodiesel 2.0 HDi FAP HYbrid4, první hybridní diesel na světě. S výkonem 147 kW (200 k), pohonem všech kol a točivým momentem 450 Nm je vůz předurčen pro jízdu a používání v jakýchkoliv podmínkách.
Nabídkou 100% elektrického režimu snižuje kombinovanou spotřebu paliva na méně než 4,1 l/100 km.


Peugeot 3008 HYbrid4

Názvem HYbrid4 se označuje spojení spalovacího motoru 2.0 HDi FAP o výkonu 120 kW (163 k) a elektrického motoru o maximálním výkonu 27 kW (37 k). Diesel byl zvolen vzhledem ke své nízké spotřebě paliva i emisím CO2, ale také pro know-how, které Peugeot získal s technologií Stop & Start nové generace.
Díky ekologicky příznivému spojení dieselového a elektrického pohonu může crossover 3008 HYbrid4 nabídnout pohon všech 4 kol, výkon 200 k, režim ZEV (Zero Emission Vehicule = vůz s nulovými emisemi) a spotřebu 3,8 l/100 km, emise od 99 g CO2/km.
Řidič si u obou novinek může vybrat ze 4 různých režimů: ZEV, 4WD (pohon všech 4 kol), Sport, Auto. Na elektrický pohon ujede za ideálních podmínek 3 až 4 km, respektive dvě minuty rychlostí 60 km/h. Je tedy ideální do ekologických městských zón.
Nízká spotřeba paliva se projeví i na celkových nákladech na provoz a vlastnictví vozu 3008 HYbrid4 (TCO). U firemních vozidel jsou výhodou především nízké emise CO2 a významné daňové úlevy s nimi spojené (dle země určení).
Tím, že Peugeot zvolil hybridní diesel, dokazuje, že je možné zkombinovat nekompromisní požadavky týkající se ochrany životního prostředí a nákladů na vlastnictví vozu a požitek z řízení, který se zatím u hybridního vozu nikdy neobjevil. Vůz se dodává ve dvou výbavách v ceně od 799 800 Kč, resp. 844 900 Kč.
Podrobný popis obou vozů přineseme v příštích dnech


J.L. 17.5.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar