Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot RCZ R - nejvýkonnější kupé se lvem

Z R se s výkonem 270 k (199 kW) stává nejsilnější sériový model v historii značky. Zrychlení z 0 na 100 km zvládne za méně než 6 s. Tohoto výsledku bylo dosaženo díky zmenšení objemu motoru (downsizing), aerodynamické optimalizaci a odlehčení hmotnosti.

Díky propracované aerodynamice a novému spoileru se zvýšil zadní přítlak o 15 daN. Snahou o odlehčení byl veden i vývoj specifických dílů, oproti RCZ o výkonu 200 k se ušetřilo 17 kg. Vůz RCZ R o hmotnosti 1280 kg tak nabízí poměr hmotnost / výkon pouze 4,7 kg / k.
RCZ R s černě matnými oblouky (Noir Mat) a tmavou maskou Titane nabízí elegantní sportovní atributy podporující jeho dynamickou účinnost.
Přilnavost zvyšují světlá výška snížená o 10 mm a širší vystupující 19“ kola. Specifické dvoubarevné ráfky kol s diamantovým výbrusem / černě matné technického a sportovního stylu jsou označena písmenem R, vyfrézovaným přímo do litého kola. Je do nich umístěno chlazení nových naddimenzovaných brzd s červenými třmeny.
Velké zadní pevné křídlo, zabudované do karoserie, zaručuje lepší aerodynamický odpor a při pohledu zezadu prodlužuje siluetu vozu. Specifický zadní difuzér zachovává rovný tvar zadní části vozu RCZ, jsou do něj zabudovány dva velké chromované symetrické vývody výfuku.
Vysokou úroveň prvků zvyšujících bezpečnost a komfort doplňují bixenonové světlomety s ostřikovači a multimediální systém WIP Nav Plus. Sportovní a exkluzivní charakter je posílen mnoha prvky, počínaje prahem dveří s označením Peugeot Sport. Měkký technický elegantní povrch palubní desky oživuje červené prošití, které se objevuje i na kůži volantu, na manžetě řadicí páky, dveřních panelech, loketních opěrkách a sedadlech.
Sedadla vysoce sportovního vzhledu jsou potažena plnohodnotnou černou kůží Nappa a materiálem Alcantara. K dokonalým pocitům při řízení přispívá volant malých rozměrů, krátká řadicí páka, specifická hliníková hlavice řadicí páky s červenou lištou a nové obepínající sedadla z dílen týmu Peugeot Sport.
Nižší těžiště, vylepšená aerodynamika, specifické seřízení náprav (rozchod, úkos, odklon, kola širší o +0,5 palce) a pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 235 / 40 R19 optimalizují přilnavost a zaručují vynikající jízdní stabilitu.
Díky diferenciálu s omezeným prokluzem Torsen je možné na maximum využít točivý moment již od 1900/min. Čtyřpístové třmeny umožňující výrazné zlepšení tuhosti a zdvihu pedálů a současně snižují hmotnost nezavěšených částí. Kotouče o průměru 380 mm a tloušťce 32 mm jsou namontovány jako plovoucí v hliníkové „misce“, která přispívá od odlehčení a chlazení, stejně jako vnitřní větrání kotouče.
Výsledkem je odolný brzdný systém, který vozu RCZ R dodává výjimečnou bezpečnost a výkonnost, pro zabrzdění ze 130 na 0 km/h stačí pouhých 61 m.
RCZ R je opatřen novým motorem 1.6 THP s turbodmychadlem s přímým vstřikováním benzínu. Dosahuje maximálního výkonu 199 kW (270 k) při 6000/min a jeho maximální točivý moment je 330 Nm od 1900 do 5500/min. To znamená litrový výkon téměř 170 k/l, čímž se stává jedním z nejlepších sériových vozů na světě, navíc dnes splňuje emisní normu Euro 6.
Maximální rychlost 250 km/h (elektronicky omezená), zrychlení z 0 na 100 km/hod za 5,9 s, zrychlení s pevným startem na 400 m pouze 14,2 s, na 1 000 m 25,4 s. Akcelerační pružnost je vysoká, u posledního rychlostního stupně vůz z 80 na 120 km/h zrychlí za 6,8 s.

Nový motor prošel výrazným vývojem, mnoho dílů se změnilo nebo byly vyvinuty nové. Zesílený je i blok motoru, který před obráběním prošel specifickou tepelnou úpravou zvyšující jeho robustnost. Turbodmychadlo Twin Scroll, vyvinuté konkrétně pro tento vůz, je spojené s ocelovým sběrným sacím potrubím nového tvaru, což umožňuje zachovat vyšší provozní teplotu.
Nové písty zajišťující kompresní poměr 9,2, které byly vyvinuty ve spolupráci s MAHLE Motorsport, mají vykovanou strukturu s využitím hliníků, který se používá u Formule 1. Jejich chlazení zajišťují 2 trysky.
Vývojem prošly také ojnice, které musí odolat vyšším otáčkám motoru. Jejich ložiska s polymerovým povrchem zajišťují odolnost vůči vyšším tlakům ve válcích. Patent podala firma Mahle, která je představila v roce 2011, ve světové premiéře se poprvé sériově používají u RCZ R.

Komfort a potěšení z řízení
Divize Peugeot Sport vyvinula vůz RCZ R jako závodní verzi pro využití na okruhu, ale vůz lze také pohodlně využít pro běžné jízdy v provozu. Podle sešlápnutí plynového pedálu a otáček motoru, z nichž se odvozuje typ řízení, se chování vozu upraví buď pro komfortní řízení ve městě, nebo pro závodní využití.
Nastavení odpružení zlepšuje pružnost a dynamický charakter vozu RCZ R, výsledkem je kompromis zachovávající komfort na úrovni vozu RCZ 1.6 THP 200 k.
Ušlechtilé materiály a ergonomické místo řidiče, luxusní prvky výbavy a nízká spotřeba při běžném využití (6,3 l / 100 km) tvoří z RCZ R rovněž pohodlné sportovní kupé, které lze využít i mimo závodní okruhy.


Cena vozu je 1 025 000 Kč.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar