Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot Boxer - nové kvality pro firemní klientelu

Značka Peugeot je se svou velmi komplexní nabídkou jedním z nejvýznamnějších výrobců užitkových vozidel v Evropě. Nyní pokračuje v obnově své modelové řady a představuje nový Boxer.

Dlouhá historie značky Peugeot v oblasti furgonů začala už v roce 1950. Dosud bylo vyrobeno více než 1,8 milionu furgonů, z toho téměř milion modelů Boxer – 3 generace od roku 1994.
Eleganci a kvalitu provedení zvyšuje funkční a pohodlný interiér. Volant má modernější design a poskytuje pocit robustnosti. Pro větší komfort a lepší manipulaci může být za příplatek opatřen koženým potahem, který je rovněž součástí paketu Komfort. Palubní deska je opatřena novou technickou přístrojovou deskou s novými budíky. U sedadel byla použita nová černá látka Darko s červenými a šedými tečkami nebo na přání hnědé čalounění Achille.
Součástí sériové výbavy je ABS, elektronický systém kontroly stability ESP, systém podpory brzdění v kritických situacích, airbag řidiče a elektrické ovládání oken, dále plechová přepážka oddělující kabinu od nákladového prostoru přispívající k lepšímu akustickému komfortu.

Pro ochranu posádky je vybaven řadou systémů aktivní a pasivní bezpečnosti:
•Funkce LAC (Load Adaptative Control) přizpůsobuje působení ESP podle zatížení vozu a rozložení nákladu.

•Protiprokluzový systém (ASR), který je rovněž zabudovaný do ESP, působí v případě zjištění prokluzování některého z kol hnací nápravy na brzdu a otáčky motoru a zlepší tak přilnavost kol. V nízké rychlosti usnadňuje ASR rozjíždění, zejména na kluzkém povrchu.


•Systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojený s kamerou umístěnou nad vnitřním zpětným zrcátkem neustále sleduje vozovku před vozem. Pokud řidič přejede plnou nebo přerušovanou čáru, aniž by zapnul směrové světlo, na palubní desce se rozsvítí kontrolka a na straně, kde došlo k přejetí čáry, se ozve zvuková výstraha.

•Indikátor podhuštění pneumatik je sériově montován do vozů kombi a za příplatek do ostatních verzí.


•Za příplatek může být vůz vybaven airbagem spolujezdce (sériově pro COMBI), dvěma bočními airbagy a dvěma hlavovými airbagy.

Nový Boxer nabízí rovněž Hill Assist (pomoc při rozjezdu do svahu) nebo
Inteligent Traction Control, který je součástí příplatkové výbavy. Usnadňuje jízdu na povrchu se zhoršenou přilnavostí a zahrnuje novou funkci, HDC (regulace rychlosti při jízdě ze svahu), která se spouští tlačítkem na palubní desce. Umožňuje řidiči udržet si konstantní rychlost pod 30 km/h a neztratit nad vozem jedoucím ze svahu o sklonu alespoň 8 % kontrolu – především na blátivém nebo štěrkovém povrchu, aniž by řidič musel sešlapávat pedál akcelerátoru nebo brzdy. Funkce se vypne automaticky, jakmile řidič překročí rychlost 30 km/h.;

Výbavu doplňují mj. nový programovatelný tempomat a omezovač rychlosti, který je součástí sériové výbavy od 2. úrovně výbavy pro furgony nebo za příplatek. Zadní parkovací asistent je se 4 ultrazvukovými čidly zabudovaný do zadního nárazníku. Pro snazší manévrování je vybaven i parkovací kamerou s funkcí overlays. Kamera se automaticky zapne po zařazení zpátečky a přenáší obraz zadní části vozu na dotykový displej. Díky čárám různých barev, které se mění v závislosti na vzdálenosti zadního nárazníku, umožní přesné navádění. Kamera může být spojena se zadním parkovacím asistentem.
Funkční interiér nabízí řadu odkládacích přihrádek, psací desku s držákem dokumentů a stoleček zabudovaný do sklopitelného opěradla středového sedadla. Nová řada audio systémů nabízí standardně hands-free sadu s funkcí Bluetooth pro snadné telefonování a USB vstup.
V tomto segmentu se exkluzivně nabízí dotykový barevný 5“ displej. Ovládá se přes něj funkce jako streaming radio, čtení SMS a sériově – což je v tomto segmentu nevídané – nebo za příplatek novou zabudovanou navigaci a zobrazení záběrů z kamery pro snadné couvání.


Aby si každý zákazník dokázal vybrat vůz vhodný pro své specifické potřeby, nabízí Boxer řadu strukturovanou do dvou úrovní a balíčků (paketů) příplatkové výbavy:

Paket Stavba zahrnující ochranný plech pod motorem, Inteligent Traction Control a HDC usnadní jíézdu zejména při vjezdu a výjezdu ze stavby.

Paket Look nabízející mlhové světlomety, denní světla s LED diodami či ozdobné kryty kol je vhodný pro řidiče, kteří chtějí, aby byl jejich pracovní nástroj nejen účelný, ale i vzhledově originální a zvyšoval image jejich firmy;

Paket Bezpečnost zahrnuje airbag spolujezdce a nejnovější technologické inovace, jako indikátor podhuštění pneumatik a systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu;

Paket Komfort tvoří odpružené sedadlo, automatickou klimatizaci, samočinné spouštění světel a stěračů a volant potažený kůží.

Paket Vytápění umožňuje dosáhnout optimálního komfortu vytápění díky programovatelnému systému Webasto. Kabina se vytopí na začátku pracovního dne a příjemná teplota se v ní udržuje po celou pracovní dobu.


Nový Peugeot Boxer je k dispozici se šesti vznětovými motory poslední generace s filtrem pevných částic, které splňují normu Euro 5:
Motor 2.2 l HDi FAP 110 k s výkonem 81 kW a točivým momentem 250 Nm při 1750/min je opatřen litým blokem, hliníkovou hlavou, 16 ventily a dvěma vačkovými hřídeli v hlavě.
Motor 2.2 l HDi FAP 130 k s výkonem 96 kW a točivým momentem 320 Nm při 2000/min a 2.2 l HDi FAP 150 k s výkonem 110 kW a točivým momentem 350 Nm při 1750/min. V porovnání s verzí 110 k mají jiný způsob chlazení pístů a jinou kartografií motoru. Díky těmto vlastnostem jsou motory nejlepším spojencem jak ve městě, tak na dlouhých cestách. Mohou být spojené s technologií Stop & Start;
Motor 3.0 l HDi FAP 180 k nabízí 130 kW a točivý moment 400 Nm při 1700/min, což je v této kategorii ojedinělé. Systém se společnou vstřikovací rampou Common Rail je schopen regulovat tlak od 450 do 1800 barů. Tato technologie zajišťuje požadovanou výkonnost při dlouhých cestách nebo při velkém zatížení.

Nový Peugeot Boxer vykazuje u verze L3H2 2.2 l HDi 130 k oproti předchozí verzi úspory paliva až 1,3 l / 100 km. Příchod technologie Stop & Start u motorů 2.2 l HDi 130 k a 150 k umožnil dosáhnout jedné z nejnižších hodnot spotřeby paliva na trhu a další úsporu půl litru nafty na 100 km ve městě.

Plechové a prosklené furgony postavené na 3 různých rozvorech (300 cm, 345 cm a 404 cm) existují ve 4 délkách (L1, L2, L3 et L4) a 3 výškách (H1, H2 a H3). Výsledkem je 8 verzí karoserie s objemem od 8 do 17 m3.

Nový Peugeot Boxer je k dispozici i v dalších variantách:
furgon s vestavbou 4 sedadel ve 2. řadě realizovaný společně s firmou Durisotti;
valník s třímístnou kabinou nebo se sedmimístnou kabinou;
korby s celkovou dovolenou hmotností 3,5 tuny a označením 335 a nyní rovněž 435 Heavy, realizované společně s firmou Gruau;
základy pro přestavbu: šasi s jednoduchou nebo dvojitou kabinou.

Nový furgon s vestavbou 3 sedadel ve 2. řadě nabízí novou verzi oken pro větší bezpečnost, lepší komfort posádky a možnost otevíratelných oken u verzí L2H2 a L3H2. Řadu dále doplňují verze COMBI pro přepravu osob v konfiguraci 5 až 9 míst.
Pro přestavby jsou v nabídce další možnosti, jako například před příprava DANGEL 4x4, zadní posílené odpružení pro velkoobjemovou karoserii se zadními dveřmi a před příprava pro EDP při úpravy AL-KO.
Nabízí největší užitečný objem s celkovou délkou pouhých 636 cm, tj. o 50 – 100 cm méně než konkurence.


Nový Peugeot Boxer nabízí snadné nakládání, k čemuž přispívá:

•rekordní užitečná šířka 187 cm a 142 cm mezi podběhy kol;
•nízký nákladový práh od 493 do 602 mm
•otevírání zadních dveří v úhlu 96°, který lze díky výsuvnému táhlu zvětšit na 180°, nebo za příplatek až na 270°
•jedny nebo dvoje boční posuvné dveře

Práh zavazadlového prostoru lze v závislosti na rozvoru snížit o 60 – 70 mm, a to díky zadnímu pneumatickému odpružení. To umožní zachovat stabilní světlou výšku bez ohledu na zatížení a zlepšit komfort při řízení. Ovladač je umístěn na palubní desce, indikátor polohy se ukazuje na sdruženém přístroji. Při dosažení rychlosti 20 km/h se vůz vrátí do nastavené nominální světlé výšky.

Za přípatek je k dispozici nová nabídka tažných zařízení s pevnou koulí nebo koulí demontovatelnou bez nářadí, která jsou určena především pro řemeslníky a stavební firmy.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar