Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 - po všech stránkách nový

Dnešním dnem vstupuje na český trh značka Peugeot novým modelem 308, jenž má se svým předchůdcem společný pouze název. Jinak je zcela nový, postavený na nové variabilní platformě, stejné jakou používá nedávno představený Citroën C4 Picasso.

Peugeot si právě od tohoto modelu hodně slibuje a jak ukázala krátká zkušební jízda, tak zcela právem. Vůz měří na délku 425 cm, je vysoký 146 cm a široký 180 cm. Přední a zadní převis se díky nové platformě EMP2, která umožnila umístit kola do „4 rohů“, zkrátil, přední na 863 a zadní na 770 mm. Rozvor se naopak prodloužil na 262 cm, rozchod vpředu rozšířil na 155,9 cm, vzadu na 155,3 cm. Tyto rozměry vozu dodávají dynamický vzhled a zajišťují prostorný interiér.
Objem zavazadlového prostoru činí 470 l, z toho 35 l pod kobercem. Při využití veškerého prostoru ve voze (po 2. řadu) dosahuje maximální kapacita zavazadlového prostoru 1 309 litrů.


PEUGEOT 308 je po snížení hmotnosti o 140 kg nejlehčím vozem v segmentu. Designéři pro dosažení tohoto výkonu využili novou platformu EMP2, která umožnila snížit hmotnost vozu o 70 kg. Tato úspora se rozděluje následujícím způsobem:

•27 kg díky použití moderních ocelí, kompozitních materiálů a hliníku,
•10 kg díky moderním postupům montáže,
•33 kg díky optimalizované koncepci.

Zbývajících 70 kg se ušetřilo úsporami u dalších částí vozu. Hmotnost každého dílu byla optimalizována, současně se ale zachovala úroveň jejich kvality. Přední blatníky a kapota jsou z hliníku. Značné úspory hmotnosti bylo dosaženo díky použití vysokopevnostní oceli THLE, inovativních materiálů nebo redefinováním dílů. Víko zavazadlového prostoru je z kompozitního materiálu, tzv. termoplastu. Tento materiál je lehký a současně pevný a hmotnost víka zavazadlového prostoru se díky tomu snížila o 3 kg.
PEUGEOT 308 nabízí vysokou úroveň aerodynamiky. S koeficienty Cx 0,28 a Scx 0,63 m² se řadí mezi nejlepší hatchbacky segmentu. K tomuto výsledku napomáhají řízené vstupy vzduchu a kryty pod karoserií platformy EMP2 vytvářející zcela rovnou podlahu.
Autoři projektu již od počátku věnovali zvláštní pozornost otázce proudění vzduchu. Aerodynamika je společně s hmotností klíčovým faktorem snižování ekologické stopy.
Novou koncepci interiéru tvoří čtyři součásti: kompaktní volant, vyvýšený sdružený přístroj umožňující odečítat informace bez nutnosti spustit silnici z očí, kvalitní středová konzola a velký dotykový displej s úhlopříčkou 9,7’’.
Design sdruženého přístroj je technologický a velmi přesný. Okraje jsou roztažené do šířky a symetrická rotace ručiček usnadňuje odečítání informací z budíků rozmístěných po obou stranách kompaktního volantu.
Díky přemístění některých součástí a zmenšení výšky se u vozu podařilo snížit těžiště o 20 mm. Nová platforma přináší nové nápravy (Pseudo Mc Pherson vepředu a deformovatelná příčka vzadu) s nižší hmotností. Optimalizací podvozku se zmenšil poloměr otáčení o 30 cm (stopový průměr 10,4 m). Nově umístěný zadní tlumič, který nyní prochází ramenem, zlepšuje komfort a chování vozu.
Příplatkový paket Driver Assistance Pack (od jara 2014) zahrnuje tři zařízení využívající radar umístěný v přední části vozu: Aktivní tempomat, Distant Alert (vizuální a zvuková výstraha, která řidiče upozorní na nutnost brzdit, aby nedošlo ke kolizi), Automatické nouzové brzdění.
Vůz je pro komfort a bezpečnost posádky sériově nebo za příplatek vybaven řadou prvků příslušenství: systém sledování mrtvého úhlu, elektrická parkovací brzda, kamera pro snadné couvání využívající velký barevný displej, bezklíčový přístup do vozu a nastartování, systém City Park (od jara 2014), atd.


PEUGEOT 308 je od svého uvedení na trh vybaven zážehovými a vznětovými motory poslední generace: zážehový tříválcem, motorem THP a motorem e-HDi.


•1.2 l VTi 60 kW/82 k – Manuální pětistupňová převodovka
•1.6 l THP 92 kW/125 k – Manuální šestistupňová převodovka
•1.6 l THP 115 kW/155 k – Manuální šestistupňová převodovka
•1.6 l HDi 68 kW/92 k – Manuální pětistupňová převodovka
•1.6 l e-HDI 85 kW/115 k – Manuální šestistupňová převodovka

Motory mohou být spojeny s pneumatikami s ultra nízkým valivým odporem a jsou k dispozici i u 15“, 16“ a 17“ rozměru. Pro nejdynamičtější verze byly vyvinuty standardní osmnáctipalcové pneumatiky Michelin Pilot Sport 3.
Na jaře 2014 se v nabídce objeví nový benzínový tříválcový motor s turbodmychadlem (1.2 e-THP 110 a 130 k) a verze BlueHDi 2.0 (120 a 150 k) s rekordní spotřebou 3,1 l/100 km a automatické šestistupňové převodovky nové generace.


Technologii BlueHDi vysvětlíme příště.


Nové tříválce s turbodmychadlem

Nový model 308 bude prvním Peugeotem s přeplňovanými verzemi zážehového tříválce 1.2 e-THP 110 k a 130 k. Motor 1.2 e-THP váží i při vysokém stupni technické vyspělosti o 12 kg méně než čtyřválec bez přeplňování.
Novou koncepci interiéru tvoří čtyři součásti: kompaktní volant, vyvýšený přístrojový panel poskytující informace bez nutnosti spustit silnici z očí, kvalitní středová konzola a velký dotykový displej s úhlopříčkou 9,7’’.
Pomocí dotykového displeje se ovládá mj. klimatizace (jednozónová nebo automatická dvouzónová), dále Podpůrné prvky řízení (Driver Assistance Pack, Park Assist a kamera pro snadné couvání), Radio, Jukebox de 6,9 Go s příplatkovou nabídkou navigace, navigace, telefonování
Nový PEUGEOT 308 je sériově nebo za příplatek vybaven elektrickou parkovací brzdou nové generace. V nabídce je i kamera pro snadné couvání využívající velký barevný displej a bezklíčový přístup do vozu a nastartování. Na jaře 2014 bude pak k dispozici systém City Park (aktivní parkovací asistent) s novou funkcí příčného parkování.
Základní výbava Access zahrnuje mj. ABS, ESP+ASR, tempomat, šest airbagů, denní světla, elektrické ovládání předních oken, tříramenný volant nastavitelný podélně i výškově, palubní počítač atd.


Příklady akčních cen

1.2 VTI 82 kAccess320 000 Kč
1.6 HDi 92 kAccess392 000 Kč
1.6 THP 125 kActive405 500 Kč
1.6 HDi 92 kActive405 500 Kč
1.6 THP 125 kAllure444 500 Kč
1.6 THP 156 kAllure477 500 Kč
1.6 e-HDi 115 kAllure477 500 Kč











Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar