Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 GT s motory 1.6 THP a 2.0 BlueHDi

Modely Peugeot 308 a 308 SW se od počátku svého uvedení na trh setkaly s velkým obchodním úspěchem, do konce prosince 2014 již registrují 236 000 objednávek. Řada 308 na tyto vynikající výsledky navazuje a rozšiřuje se o nové dynamické verze, nabízené jako hatchback i SW

Vůz 308 GT nabízí velkou aerodynamickou a stylovou čistotu. Černá zpětná zrcátka splývají s bočními zatmavenými okny. Vůz je vizuálně rozšířen lištami kolem prahu karoserie a spočívá na 18“ kolech s diamantovým výbrusem a pneumatikami Michelin Pilot Sport 3. Zezadu přitahuje pozornosti díky černě lakovanému difuzéru a ozdobným prvkům u dvojité koncovky výfuku.

Nabídka odstínů karoserie zahrnuje exkluzivní „Blue Magnetic“, která evokuje modrou barvu historicky používanou na francouzských závodních vozech.
Kabina vychází ze sportovního vozu, k nimž přidává strop a horní část sloupků čelního skla v antracitovém odstínu. Čalounění TEP / Alcantara nebo příplatkovou kůži Club zdobí červené prošití, které se objevuje i na palubní desce, panelech dveří, manžetě řadicí páky a koberečcích.

Volant s perforovaným koženým potahem lze upravit výškově i podélně Sdružený přístroj používá nové šachovnicové pozadí a s ním ladí i velký dotykový displej používající nové červenočerné barevné schéma pojmenované Redline.

GT používá specificky nastavený podvozek a výkonné motory, které splňují Euro 6. Inženýři nasadili veškeré know-how značky, aby dosáhli vynikajícího poměru mezi hmotností a výkonem, a to pouze 5,85 kg/k u benzínové verze 308 GT. Pro zrychlení z 0 na 100 km/h stačí 7,5 s.
Zážehový čtyřválec 1.6 THP 205 k S&S je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou pro co nejlepší využití točivého momentu 285 N při 1750 – 4500/min. Spotřeba 5,6 l/100 km.

K dosažení těchto výsledků čtyřválec kombinuje:

turbokompresor Twin-Scroll pro okamžitou odezvu a výkonnost od velmi nízkých otáček;

přímé vstřikování benzínu zaručující optimální účinnost spalování;

proměnný zdvih sacích ventilů spojený s variabilním časováním hřídelů sání a výfuku

systém Stop&Start pro snížení spotřeby a emisí CO


Čtyřválcový motor 2.0 BlueHDi nabízí výkon 180 k při 3750/min a točivý moment 400 Nm při 2000/min. Motoru s poměrem hmotnost/výkon pouze 7,3 kg/k stačí ke zrychlení z 80 na 120 km/h při zařazeném předposledním rychlostním stupni jen 5,5 s. Agregát objemu 1 997 cm3 vykazuje spotřebu 4,0 l/100 km.

K tomuto výsledku mu napomáhá:

vstřikovací jednotka (common rail) 3. generace vytvářející tlak až 2 000 bar;

nová spalovací komora umožňující vytváření optimální směsi vzduchu a paliva, která je vstřikována přes 7 otvorů;

kompresní poměr 16,7:1 pro lepší celkový výkon motoru;

motorový olej s velmi nízkou viskozitou typu 0W15.


Diesel je spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6, vyvinutou ve spolupráci s Aisin AW. Využívá technologii Quickshift, zaručující rychlé řazení rychlostních stupňů a schopnost automaticky řadit na požadovaný stupeň okamžitě. Účinnost je téměř stejná jako u motoru s manuální převodovkou, a to díky snížení vnitřního tření a použití uzamykatelných měničů točivého momentu bránících prokluzu převodovky.

Nápravy (přední Pseudo McPherson, zadní s deformovatelným příčným nosníkem) byly upraveny tak, aby vyhovovaly motorům i celému duchu vozu. Nastavení je sportovní, s vynikající jízdní stabilitou, a přitom zachovává vysokou úroveň komfortu. Pasivní tlumiče s novým nastavením poměru síly / rychlosti se přizpůsobují typu jízdy.
Takový výkon vyžaduje účinný brzdný systém, který se snadno přizpůsobí, a vynikající tepelnou odolnost. Využívá centrální jednotku Bosch 9CE rozdělující brzdný účinek mezi čtyři kotouče. Ty mají vpředu průměr 330 mm a tloušťku 30 mm, plovoucími třmeny jsou uchyceny k 60 mm pístu. Zadní kotouče mají u vozu 308 GT průměr 268 mm a u vozu 308 GT SW 290 mm.


Řadu GT tvoří:

GT 205 s motorem 1.6 THP 205 k S&S s šestistupňovou manuální převodovkou: 5,6 l/100 km u hatchbacku a 5,8 l/100 km u SW;

GT 180 s motorem 2.0 BlueHDi 180 k s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6: 4,0 l/100 km u hatchbacku, 4,1 l/100 km u SW.

Zážitky z jízdy zvyšuje i paket Driver Sport Pack, který potěší smysly milovníků dynamické jízdy. A mohou si upravit následující parametry:


silnější a sportovnější zvuk motoru;

červená barva osvětlení ukazatelů na přístrojové desce;

zobrazení výkonu a točivého momentu, tlaku přeplňování, příčného a podélného zrychlení;

pevnější a reaktivnější posilovač řízení;

citlivější nastavení akceleračního pedálu;

vyšší reaktivita převodovky EAT6;

páčky pod volantem s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6.

Řidič může systém Driver Sport Pack pomocí tlačítka na středové konzole přepnout do pohotovostního režimu.
Nový Peugeot GT nabízí řadu podpůrných prvků řízení, díky nimž je možné naplno si užít jeho charakteru:

Driver Assistance Pack využívá radar zabudovaný v přední části vozu a tvoří jej tři systémy: aktivní tempomat, systém varování při riziku srážky a automatické nouzové brzdění nebo systém sledování mrtvého úhlu.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar