Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 301 - sedan od 220 000 Kč

Uplynulý týden byl ve znamená dvou novinek na našem trhu, shodou okolností jde o dvojčata z koncernu PSA. Jako první představil Citroën nový sedan C-Elysse a vzápětí přišel Peugeot s modelem 301, s nímž jsme měli možnost podniknout i krátkou zkušební jízdu.

Francouzi se tak snaží zaútočit a konkurovat české novince – Škodě Rapid, a proto nasadili hodně zajímavou cenu – 220 000 Kč za verzi 1.2. Od modelu 301Peugeot očekává, že se z hlediska prodeje ve světě stane jedním z nejdůležitějších vozů značky. Nabízí moderní styl a funkce, důmyslně přizpůsobené jednotlivým trhům, na kterých se vůz bude prodávat.
Z 301 vyzařuje dynamický charakter s výraznými liniemi a velkými plochami karoserie, které přispívají k image prostorného a robustního vozu. Charakteristickým prvkem je pak propracovaný nárazník ve spodní části. Velká péče byla věnována smyslnému a preciznímu designu světlometů, které se nacházejí na rozhraní kapoty, nárazníku a předních blatníků. K robustnosti přispívají i zadní trojúhelníkové boční plechy karoserie nad kolem. Jejich tvar je společně s horní částí zavazadlového prostoru a zadním blatníkem reinterpretací koncepčního vozu SR1.
Palubní deska byla koncipována jako kokpit, s panelem nástrojů tvořeným dvěma velkými kruhovými ciferníky, tříramenným volantem (pro Peugeot typický), a středovou konzolí ve tvaru V. Eleganci zvyšují i ozdobné prvky a lišty ovladačů, které jsou podle výbavy wolframové, matně chromované nebo leskle černé.
Rozvor byl zvýšen na 265 cm, což je na současném trhu rekord, rozchod rozšířen o 30 mm vpředu a o 10 mm vzadu. Celková délka činí s předním převisem v délce 81,6 cm a zadním dlouhým 97,4 cm, dohromady 444 cm. Takto vytvořený prostor zvětšuje na jedné straně místo pro cestující a na druhé straně objem zavazadlového prostoru, jehož hodnota je 640 litrů, z toho 35 litrů pod podlahou. Pravoúhlý tvar zavazadlového prostoru zaručuje dobrý přístup, praktičnost a prostornost. Opěradla (2/3 : 1/3) lze sklopit pohybem jedné ruky.
Přední náprava je typu pseudo Mc Pherson, zadní náprava má deformovatelnou příčku. Jde o zavěšení používané u modelů Peugeot poslední generace (208, 308, 3008, etc.). Nápravy byly přizpůsobeny a seřízenypro zajištění vynikajícího kompromisu mezi komfortem a stabilitou, bez ohledu na stav vozovky.
Cílem koncepce bylo dlouhodobě zvládat uživatelské podmínky, které jsou někdy ztíženy poškozenými silnicemi, horkým, studeným nebo vlhkým podnebím.
Pozorování zvyků při řízení v zemích s horkým podnebím však konstruktéry přivedlo k vytvoření specifického tlačítka „AC Max“, které umožní získat maximální ochlazení jediným zapnutím elektronické klimatizace.
V zemích s chladným podnebím je logicky největší poptávka po topných elektrických rezistorech, které zajistí rychlejší zahřátí kabiny, vyhřívaných sedadel a vyhřívané spodní části čelního skla, které zabrání přimrzávání stíračů ke sklu.
U nejnáročnějších destinací může být vůz vybaven ochranným štítem pod motorem. Díky velkým rozměrům zajišťují maximální pokrytí a účinnou ochranu motorového prostoru před štěrkem. Dveře jsou opatřeny dvojitým těsněním, které chrání před prachem a vlhkostí, ale také před rušivým hlukem.
Pro dlouhodobé odolnosti jsou některé prvky uvnitř i vně vozu přišroubovány. Např do palubní desky byla zabudována i příčná vzpěra pro větší pevnost. Některé prvky byly rovněž přepracovány tak, aby se dokázaly přizpůsobit někdy obtížným životním situacím.
V závislosti na zemi prodeje a typu motoru může být Peugeot 301 vybaven systémem ESP, ABS, podporou brzdění v kritických situacích, 4 airbagy, úchyty Isofix. Vpředu jsou brzdy kotoučové, vzadu bubnové.
Nabídka benzínových a naftových motorů spojujících výkonnost a nízkou spotřebu je přizpůsobena očekáváním cílových trhů, jejich výkony dosahují od 72 do 115 k a motory jsou spojeny s manuálními, robotizovanými nebo automatickými převodovkami.
Model 301, používá po 208, novou řadu zážehových tříválců 1.2VTi / 72 k. Cílem vývoje bylo snížení hmotnosti (-25 kg oproti čtyřválci) a tření (-30 %). Blok a hlava válců jsou z hliníkové slitiny, sběrač výfukových plynů je zabudován do hlavy válců. Vyvažovací hřídel, olejové čerpadlo s řízeným průtokem, odpojitelné vodní čerpadlo či vyosení pláště válce jsou příklady špičkové technologie, která charakterizuje tříválce poslední generace.
Peugeot 301 se bude vyrábět v továrně ve španělském městě Vigo. Světovou premiéru měl na pařížském autosalonu.

Typ1.2 VTi1.6 VTi1.6 HDi
Objem119915871560
Výkon53(72)/550085(115)/605068(92)/4000
Toč.moment110/3000150/4000230/1750
Rychlost160188180
Zrychlení15,910,312,4
Spotřeba7,0/4,3/5,38,8/5,3/6,54,8/3,7/4,1
Rozměry4427 x 1748 x 1466 mm
Rozvor kol2652 mm





Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.)




Příklady cen
TypVýbavaCena
1.VTiAcces220 000 Kč
1.6 HDiAcces280 000 Kč
1.2Active250 000 Kč
1.6 HDiActive270 000 Kč
1.6 HDIActive310 000 Kč
1.2 VtiAllure270 000 Kč
1.6 HDIAllure330 000 Kč



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar