Peugeot 301 - sedan od 220 000 Kč
Uplynulý týden byl ve znamená dvou novinek na našem trhu, shodou okolností jde o dvojčata z koncernu PSA. Jako první představil Citroën nový sedan C-Elysse a vzápětí přišel Peugeot s modelem 301, s nímž jsme měli možnost podniknout i krátkou zkušební jízdu.
Francouzi se tak snaží zaútočit a konkurovat české novince – Škodě Rapid, a proto nasadili hodně zajímavou cenu – 220 000 Kč za verzi 1.2. Od modelu 301Peugeot očekává, že se z hlediska prodeje ve světě stane jedním z nejdůležitějších vozů značky. Nabízí moderní styl a funkce, důmyslně přizpůsobené jednotlivým trhům, na kterých se vůz bude prodávat.
Z 301 vyzařuje dynamický charakter s výraznými liniemi a velkými plochami karoserie, které přispívají k image prostorného a robustního vozu. Charakteristickým prvkem je pak propracovaný nárazník ve spodní části. Velká péče byla věnována smyslnému a preciznímu designu světlometů, které se nacházejí na rozhraní kapoty, nárazníku a předních blatníků. K robustnosti přispívají i zadní trojúhelníkové boční plechy karoserie nad kolem. Jejich tvar je společně s horní částí zavazadlového prostoru a zadním blatníkem reinterpretací koncepčního vozu SR1.
Palubní deska byla koncipována jako kokpit, s panelem nástrojů tvořeným dvěma velkými kruhovými ciferníky, tříramenným volantem (pro Peugeot typický), a středovou konzolí ve tvaru V. Eleganci zvyšují i ozdobné prvky a lišty ovladačů, které jsou podle výbavy wolframové, matně chromované nebo leskle černé.
Rozvor byl zvýšen na 265 cm, což je na současném trhu rekord, rozchod rozšířen o 30 mm vpředu a o 10 mm vzadu. Celková délka činí s předním převisem v délce 81,6 cm a zadním dlouhým 97,4 cm, dohromady 444 cm. Takto vytvořený prostor zvětšuje na jedné straně místo pro cestující a na druhé straně objem zavazadlového prostoru, jehož hodnota je 640 litrů, z toho 35 litrů pod podlahou. Pravoúhlý tvar zavazadlového prostoru zaručuje dobrý přístup, praktičnost a prostornost. Opěradla (2/3 : 1/3) lze sklopit pohybem jedné ruky.
Přední náprava je typu pseudo Mc Pherson, zadní náprava má deformovatelnou příčku. Jde o zavěšení používané u modelů Peugeot poslední generace (208, 308, 3008, etc.). Nápravy byly přizpůsobeny a seřízenypro zajištění vynikajícího kompromisu mezi komfortem a stabilitou, bez ohledu na stav vozovky.
Cílem koncepce bylo dlouhodobě zvládat uživatelské podmínky, které jsou někdy ztíženy poškozenými silnicemi, horkým, studeným nebo vlhkým podnebím.
Pozorování zvyků při řízení v zemích s horkým podnebím však konstruktéry přivedlo k vytvoření specifického tlačítka „AC Max“, které umožní získat maximální ochlazení jediným zapnutím elektronické klimatizace.
V zemích s chladným podnebím je logicky největší poptávka po topných elektrických rezistorech, které zajistí rychlejší zahřátí kabiny, vyhřívaných sedadel a vyhřívané spodní části čelního skla, které zabrání přimrzávání stíračů ke sklu.
U nejnáročnějších destinací může být vůz vybaven ochranným štítem pod motorem. Díky velkým rozměrům zajišťují maximální pokrytí a účinnou ochranu motorového prostoru před štěrkem. Dveře jsou opatřeny dvojitým těsněním, které chrání před prachem a vlhkostí, ale také před rušivým hlukem.
Pro dlouhodobé odolnosti jsou některé prvky uvnitř i vně vozu přišroubovány. Např do palubní desky byla zabudována i příčná vzpěra pro větší pevnost. Některé prvky byly rovněž přepracovány tak, aby se dokázaly přizpůsobit někdy obtížným životním situacím.
V závislosti na zemi prodeje a typu motoru může být Peugeot 301 vybaven systémem ESP, ABS, podporou brzdění v kritických situacích, 4 airbagy, úchyty Isofix. Vpředu jsou brzdy kotoučové, vzadu bubnové.
Nabídka benzínových a naftových motorů spojujících výkonnost a nízkou spotřebu je přizpůsobena očekáváním cílových trhů, jejich výkony dosahují od 72 do 115 k a motory jsou spojeny s manuálními, robotizovanými nebo automatickými převodovkami.
Model 301, používá po 208, novou řadu zážehových tříválců 1.2VTi / 72 k. Cílem vývoje bylo snížení hmotnosti (-25 kg oproti čtyřválci) a tření (-30 %). Blok a hlava válců jsou z hliníkové slitiny, sběrač výfukových plynů je zabudován do hlavy válců. Vyvažovací hřídel, olejové čerpadlo s řízeným průtokem, odpojitelné vodní čerpadlo či vyosení pláště válce jsou příklady špičkové technologie, která charakterizuje tříválce poslední generace.
Peugeot 301 se bude vyrábět v továrně ve španělském městě Vigo. Světovou premiéru měl na pařížském autosalonu.
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.)
Příklady cen
Z 301 vyzařuje dynamický charakter s výraznými liniemi a velkými plochami karoserie, které přispívají k image prostorného a robustního vozu. Charakteristickým prvkem je pak propracovaný nárazník ve spodní části. Velká péče byla věnována smyslnému a preciznímu designu světlometů, které se nacházejí na rozhraní kapoty, nárazníku a předních blatníků. K robustnosti přispívají i zadní trojúhelníkové boční plechy karoserie nad kolem. Jejich tvar je společně s horní částí zavazadlového prostoru a zadním blatníkem reinterpretací koncepčního vozu SR1.
Palubní deska byla koncipována jako kokpit, s panelem nástrojů tvořeným dvěma velkými kruhovými ciferníky, tříramenným volantem (pro Peugeot typický), a středovou konzolí ve tvaru V. Eleganci zvyšují i ozdobné prvky a lišty ovladačů, které jsou podle výbavy wolframové, matně chromované nebo leskle černé.
Rozvor byl zvýšen na 265 cm, což je na současném trhu rekord, rozchod rozšířen o 30 mm vpředu a o 10 mm vzadu. Celková délka činí s předním převisem v délce 81,6 cm a zadním dlouhým 97,4 cm, dohromady 444 cm. Takto vytvořený prostor zvětšuje na jedné straně místo pro cestující a na druhé straně objem zavazadlového prostoru, jehož hodnota je 640 litrů, z toho 35 litrů pod podlahou. Pravoúhlý tvar zavazadlového prostoru zaručuje dobrý přístup, praktičnost a prostornost. Opěradla (2/3 : 1/3) lze sklopit pohybem jedné ruky.
Přední náprava je typu pseudo Mc Pherson, zadní náprava má deformovatelnou příčku. Jde o zavěšení používané u modelů Peugeot poslední generace (208, 308, 3008, etc.). Nápravy byly přizpůsobeny a seřízenypro zajištění vynikajícího kompromisu mezi komfortem a stabilitou, bez ohledu na stav vozovky.
Cílem koncepce bylo dlouhodobě zvládat uživatelské podmínky, které jsou někdy ztíženy poškozenými silnicemi, horkým, studeným nebo vlhkým podnebím.
Pozorování zvyků při řízení v zemích s horkým podnebím však konstruktéry přivedlo k vytvoření specifického tlačítka „AC Max“, které umožní získat maximální ochlazení jediným zapnutím elektronické klimatizace.
V zemích s chladným podnebím je logicky největší poptávka po topných elektrických rezistorech, které zajistí rychlejší zahřátí kabiny, vyhřívaných sedadel a vyhřívané spodní části čelního skla, které zabrání přimrzávání stíračů ke sklu.
U nejnáročnějších destinací může být vůz vybaven ochranným štítem pod motorem. Díky velkým rozměrům zajišťují maximální pokrytí a účinnou ochranu motorového prostoru před štěrkem. Dveře jsou opatřeny dvojitým těsněním, které chrání před prachem a vlhkostí, ale také před rušivým hlukem.
Pro dlouhodobé odolnosti jsou některé prvky uvnitř i vně vozu přišroubovány. Např do palubní desky byla zabudována i příčná vzpěra pro větší pevnost. Některé prvky byly rovněž přepracovány tak, aby se dokázaly přizpůsobit někdy obtížným životním situacím.
V závislosti na zemi prodeje a typu motoru může být Peugeot 301 vybaven systémem ESP, ABS, podporou brzdění v kritických situacích, 4 airbagy, úchyty Isofix. Vpředu jsou brzdy kotoučové, vzadu bubnové.
Nabídka benzínových a naftových motorů spojujících výkonnost a nízkou spotřebu je přizpůsobena očekáváním cílových trhů, jejich výkony dosahují od 72 do 115 k a motory jsou spojeny s manuálními, robotizovanými nebo automatickými převodovkami.
Model 301, používá po 208, novou řadu zážehových tříválců 1.2VTi / 72 k. Cílem vývoje bylo snížení hmotnosti (-25 kg oproti čtyřválci) a tření (-30 %). Blok a hlava válců jsou z hliníkové slitiny, sběrač výfukových plynů je zabudován do hlavy válců. Vyvažovací hřídel, olejové čerpadlo s řízeným průtokem, odpojitelné vodní čerpadlo či vyosení pláště válce jsou příklady špičkové technologie, která charakterizuje tříválce poslední generace.
Peugeot 301 se bude vyrábět v továrně ve španělském městě Vigo. Světovou premiéru měl na pařížském autosalonu.
Typ | 1.2 VTi | 1.6 VTi | 1.6 HDi |
Objem | 1199 | 1587 | 1560 |
Výkon | 53(72)/5500 | 85(115)/6050 | 68(92)/4000 |
Toč.moment | 110/3000 | 150/4000 | 230/1750 |
Rychlost | 160 | 188 | 180 |
Zrychlení | 15,9 | 10,3 | 12,4 |
Spotřeba | 7,0/4,3/5,3 | 8,8/5,3/6,5 | 4,8/3,7/4,1 |
Rozměry | 4427 x 1748 x 1466 mm | ||
Rozvor kol | 2652 mm |
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.)
Příklady cen
Typ | Výbava | Cena |
1.VTi | Acces | 220 000 Kč |
1.6 HDi | Acces | 280 000 Kč |
1.2 | Active | 250 000 Kč |
1.6 HDi | Active | 270 000 Kč |
1.6 HDI | Active | 310 000 Kč |
1.2 Vti | Allure | 270 000 Kč |
1.6 HDI | Allure | 330 000 Kč |
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout