Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 3008 po modernizaci s novým vzhledem

Peugeot 3008 již registruje více než 506 000 prodaných vozů a překročil tak o více než 50 % stanovený cíl. Tohoto úspěchu dosáhl díky svému výraznému charakteru.

Nový 3008 a 3008 HYbrid4 si zachovaly všechny své přednosti a současně elegantně přebraly současný styl stvrzený novými světly. Ta oba vozy jsou při pohledu zepředu i zezadu přesně identifikovatelné.
Kompaktní crossover 3008 spojuje různé automobilové světy: dynamiku hatchbacku, prostornost MPV a zvýšenou architekturu SUV. Jeho kompaktní rozměry (délka 436,5 cm, šířka 183,7 cm) nabízejí výrazný a elegantní styl.
Robustnost je patrná na první pohled, ochranné prvky vzbuzují důvěru, provedení je velmi přesné. Karoserie je obehnaná strukturovanými oblouky kol, blatníky s expresivními záhyby, nerezovými ochrannými lištami nárazníků ve 3D provedení a prahovými lištami. Světlo, které se na nich odráží, potvrzuje příslušnost vozu ke crossoverům.
3008 spočívá na kolech, u kterých se spojuje lehkost a robustnost. Ramena kol elegantně zdůrazňují prvky s diamantovým leskem. Tato ramena jsou v provedení šedá Anthra ve velikosti 16 a 17’’, černě lesklá jsou ve velikosti 18’’.

Charakter přepracované čelní strany je výraznější díky rafinovaným kontrastům. Maska chladiče a lišty kolem mlhovek působí, jako by byly z jednoho chromovaného kusu. Přívod vzduchu tvořený dvěma tenkými chromovanými lištami posiluje přirozeně impozantní vzhled 3008. Nové technologické světlomety vypadají, jako by byly zapuštěny do karoserie.
Jsou detailně propracovány, využívají jemný kontrast materiálů. Světelný zdroj je zabudovaný do černé masky obkroužené chromovanou lištou. Opírá se o směrová a denní světla, která tvoří LED diody. U vyšších verzí výbavy je do světlometů zabudována bi-xenonová čočka s automatickým samonatáčením.
Majitelé si mohou přizpůsobit 3008 svému vkusu. Mají na výběr širokou škálu devíti odstínů, mimo jiné novinku, červenou Rubi, nebo třívrstevný perleťový bílý odstín. Vůz 3008 HYbrid4 má v nabídce šest odstínů včetně šedé Shark.
V ose pohledu se na výsuvné polykarbonátové lamele nad palubní deskou zobrazují informace o rychlosti vozu (okamžitá rychlost, stav a nastavení tempomatu/omezovače rychlosti) i vzdálenost od vpředu jedoucího vozu, kterou přináší systém Distance Alert. Pro snazší odečítání dostala každá funkce svou barvu: bílá informuje o okamžité rychlosti, oranžová o omezovači rychlosti, zelená o tempomatu konečně červená o údajích systému Distance Alert.
Poblíž je na palubní desce umístěn výsuvný displej autorádia s navigací, palubního počítače a parkovacích asistentů, na kterém se také zobrazuje obraz přenášený kamerou pro snadné couvání.
Jednotlivé parametry Head-up displeje a systému Distance Alert se snadno ovládají impulsními ovladači Toggle Switches.

Ovladače umožňující řídit pohyb vozu jsou seskupeny na středové konzole, která zasahuje až k zadním sedadlům. Řidič může velmi rychle a intuitivně ovládat zde umístěnou řadicí páku, elektrickou parkovací brzdu i Grip Control.

Peugeot 3008 nabízí řadu technologií zlepšujících bezpečnost, jako je tempomat a omezovač rychlosti.
Systém Distance Alert, který využívá radar 24 GHz zabudovaný do přední části vozu, vypočítává neustále vzdálenost od vpředu jedoucího vozu, kterou vyjadřuje ve vteřinách
Ve městě informuje systém měření volného místa k zaparkování řidiče o tom, zda rozměry parkovacího místa vyhovují pro zaparkování. Crossover pak provede snadno manévr s využitím dvou funkcí.
Přední a zadní parkovací asistent informuje řidiče o vzdálenosti, která dělí vůz od překážky. Pomocí vyobrazení na displeji a zvukových signálů měnící se frekvence podle vzdálenosti řidič zjistí, kolik místa má k zaparkování.
Manévry usnadňuje i nové zařízení – kamera pro snadné couvání, která oblast za vozem zobrazuje na displeji, kde je tvar vozu naznačen pomocí barevných čar.
Po zastavení se při vypnutí motoru automaticky zatáhne elektrická brzda. Počítač spojený s ESP řídí brzdnou sílu podle svahu, ve kterém vůz stojí. Systém zůstává po dobu znehybnění vozu v pohotovostním režimu, aby případně brzdnou sílu přizpůsobil. V případě zastavení bez vypnutí motoru lze elektrickou brzdu spustit velmi snadno ručně, protože její ovladač se nachází na konzole, neustále na dosah ruky.
Jakmile při nastartování řidič sešlápne pedál akcelerátoru, elektrická parkovací brzda se automaticky uvolní.

Peugeot 3008 je sériově vybaven funkcí Hill Assist, pomoc při rozjezdu do svahu.
Horní a spodní část víka zavazadlového prostoru, která unese až 200 kg, ukrývají velmi dobře přístupný a variabilní zavazadelník. Systém Multiflex umožňuje měnit zavazadlový prostor vozu 3008 podle potřeb díky nastavitelné výšce dna kufru (3 polohy) a sklopitelným zadním sedačkám.
Tato variabilní podlaha je vyrobena z kompozitního materiálu, takže váží jen 3,5 kg a dobře se s ní manipuluje. Zadní lavice Easy Flate nabízí velkou modularitu. Sedadla lze pomocí ovladače v zavazadlovém prostoru nebo v horní části opěradel jedním pohybem sklopit do podlahy. Sedadlo spolujezdce vpředu lze sklopit do polohy stolek.
Zavazadlový objem lze měnit od 512 l pod zadním platem po 1 604 l včetně odkládacích přihrádek na obou stranách zavazadlového prostoru. Po sklopení předního sedadla lze převážet předměty o délce 262 cm.

3008 HYbrid4, první crossover „full-hybrid diesel“

Spojením dieselu 2.0 HDi FAP 120 kW (163 k) a elektromotoru 27 5W (37 k) vznikla technologie HYbrid4, která přináší výraznou úsporu paliva a pohon všech čtyř kol. Spalovací motor totiž pohání přední a elektromotor zadní kola.
Celkový dosažený výkon je 147 kW (200 k), maximální točivý moment je 300 Nm vpředu a 200 Nm vzadu. Dynamické výkony jsou na vysoké úrovni, spotřeba činí pouhých 3,4 l/100 km. Řidič si může zvolit ze 4 různých režimů: Auto, ZEV, 4x4 a Sport.

Tato technologie byla vyvinuta za účelem zlepšení kontroly Pro kontrolu příčných výkyvů karoserie byla vyvinuta technologiee Dynamic Rolling Control, která dynamické vlastnosti a současně zachovává vysokou úroveň komfortu. Oba zadní tlumiče jsou spřaženy centrálním modulem, který se skládá z plovoucího pístu a kompenzační komory, celek je nastaven na 20 barů.
Při příčném výkyvu, tedy v zatáčkách nebo při vyhýbavém manévru nastane v systému hydraulický přenos mezi pravým a levým tlumičem, aby se podvozek udržel v co největší rovině. V přímém směru jízdy ve fázi stlačování, jsou tlumiče zatíženy stejnou měrou. Plovoucí píst se pohybuje pod tlakem jejich dekomprese, tím dochází k optimální míře tlumení, aby byl zachován maximální komfort cestujících.
Dynamic Rolling Control je k dispozici s motorem 2.0 HDi FAP, s manuální i automatickou převodovkou.




Dieselové motory:


-1.6 e-HDi FAP 115 k, robotizovaná převodovka ETG6, od 4,2 l/100 km
-1.6 HDi FAP 115 k, manuální šestistupňová převodovka: od 4,8 l/100 km
-2.0 HDi FAP 150 k, manuální šestistupňová převodovka: 5,3 l/100 km
-2.0 HDi FAP 163 k, automatická šestistupňová převodovka: 6,1 l/100 km


Benzínové motory:

-1.6 VTi 120 k, manuální pětistupňová převodovka: 6,7 l/100 km
- 1.6 THP 156 k, automatická šestistupňová převodovka: 6,9 l/100 km
-1.6 THP 156 THP 156 k, automatická šestistupňová převodovka: 7,6 l/100 km
-1.6 THP 163 k, automatická šestistupňová převodovka: 8,4 l/100 km -


Hybridní diesel:

-2.0 HDi FAP 163 k + elektromotor 37 k, robotizovaná převodovka ETG6 (Efficient Tronic Gearbox): od 3,4 l/100 km


Grip Control pro lepší pohyblivost
Tento systém, patentován skupinou PSA, umožňuje používat vůz 3008 v podmínkách s nižší přilnavostí povrchu. Využívá elektronické prvky, kterými je již vůz vybaven, je spojen s pneumatikami Michelin Latitude Tour HP Mud & Snow v rozměru 215/60 R16.
Multifunkční systém působí na přední kola, ale stále nechává řidiči možnost zvolit si, zda zařízení bude fungovat v režimu Standard, nebo ovladačem na středové konzole zvolí jeden z režimů v nabídce: Sníh, Terén, Písek, ESP Off.
Systém Grip Control je nyní k dispozici u motoru 1,6 THP 156 k s automatickou šestistupňovou převodovkou, vedle motorů 1.6 THP 156 k s manuální šestistupňovou převodovkou, 1.6 THP 163 k s automatickou šestistupňovou převodovkou, 1.6 e-HDi 115 k s robotizovanou převodovkou ETG6, 1.6 HDi 115 k s manuální šestistupňovou převodovkou a 2.0 HDi 150 k s manuální šestistupňovou převodovkou.

1.6 16V VTi 120 k MAN 5Access 370 000 Kč
1.6 HDI 115 k MAN 6Access 420 000 Kč
Hy4brid42.0 HDI FAP 2-Tronicaktive731 500 Kč

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar