Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 208 s novým vzhledem v Ženevě

Nejprodávanější model značky Peugeot 208 se tři roky po svém uvedení na trh dočkal nového vzhledu. Design je výraznější, sportovnější a elegantnější. Vzhled vozu podtrhují sériově montovaná 3D světla s LED diodami, nové odstíny, jako je zářivě oranžová Power, a nové možností úprav na míru.

Segment B je s téměř 30 % nově registrovanými vozy druhým největším na evropském trhu. Přes bohatou nabídku a široké možnosti verzí karoserie je nejoblíbenější kompaktní hatchback, který představuje více než dvě třetiny prodaných vozů.
Nový Peugeot 208 okouzlí designem, který je výraznější a elegantnější. Nový přední nárazník nabízí přesnější a propracovanější linie. Širší maska chladiče se silnější chromovanou lištou je integrována do nárazníku, s nímž jakoby tvoří jeden kus. Design v přední části je zdůrazněn novými dvoubarevnými světlomety s černou chromovanou maskou.
Uvnitř najdeme i-Cockpit - inovativní uspořádání přístrojů a ovládacích prvků. Díky malému volantu v kombinaci s kompaktností vozu (délka vozidla nepřesahuje 4 m) je vůz ve městě velmi snadno ovladatelný.
Vyvýšený přístrojový panel nabízí potřebné jízdní informace ve zrakovém poli řidiče. Jeho střízlivý a elegantní design, bílé podsvícení a centrální displej zajišťují přesnost a čitelnost informací o řízení.
Kromě bohaté nabídky prvků výbavy nabízí i originální možnosti personalizace. Od 2. úrovně výbavy jsou v nabídce balíčky personalizace exteriéru, jako je například pack Menthol White, jehož bílé prvky zajišťují dynamickou a elegantní atmosféru interiéru.

Úroveň výbavy GT Line je k dispozici ve tří a pětidveřové verzi s benzínovým motorem 1.2 PureTech 110 k S&S a dieselovými motory 1.6 BlueHDi 100 k a 120 k.

Nový Peugeot 208 GT Line, jehož místo je mezi horními úrovněmi výbavy a sportovní verzí GTi, rozšiřuje nabídku a zároveň posiluje strategii značky zaměřenou na přesun směrem k luxusnějším kategoriím vozů.
Verze GTi by Peugeot Sport přebírá stylové prvky (snížení světlé výšky, širší rozchod, velká 18" kola, vnější matně černé díly, skořepinová sedadla, červené koberečky, exkluzivní odstín laku atd.) a vysoký výkon (přední brzdy Brembo, diferenciál s omezeným prokluzem Torsen, specifický nápravový systém a nastavení podvozku, pneumatiky Michelin Pilot Super Sport).


Výbava nejnovější generace

Peugeot 208 byl jedním z prvních vozidel v segmentu, u něhož se ve velké míře rozšířilo používání dotykové technologie a připojení. Jeho 7“ displej se objevil ve více než 80 % vozech prodaných. Jako jeden z mála hatchbacků v segmentu nabízí systém Park Assist (za příplatek), který umožňuje automatické podélné zaparkování a vyjetí z parkovacího místa. Nový Peugeot 208 nabízí dva nové systémy, určené do městského provozu: Active City Brake a couvací kameru.

Technologie Active City Brake (automatické nouzové brzdění v městském provozu v případě rizika srážky) je nový systém umožňující vyhnout se v městských podmínkách do 30 km/h nehodě nebo snížit její závažnost v případě, že řidič nezasáhne. Laserový snímač malého dosahu (Lidar) je zabudovaný na čelním skle a dokáže detekovat překážky, jako je auto jedoucí ve stejném směru nebo stojící auto. Systém dokáže automaticky spustit brzdění na plný výkon, aby zabránil kolizi nebo případně omezil její důsledky snížením rychlosti. V některých případech může systém vůz i automaticky zastavit a vyhnout se tak kolizi s autem vpředu.


Stále reaktivnější připojení

Nový Peugeot 208 jde s dobou, a proto nabízí funkci MirrorScreen umožňující duplikovat displej chytrého telefonu kompatibilního s Mirrorlink®/ nebo Carplay®/ na dotykový displej vozu a snadno tak používat jeho aplikace. Peugeot 208 i nadále nabízí systém Peugeot Connect SOS & Assistance umožňující automatické nouzové a asistenční volání s lokalizací vozu, který v případě potřeby umí vyslat na místo vhodnou pomoc.
Pro větší komfort a bezpečnost jsou k dispozici nové balíčky služeb mobilního připojení. Soukromí zákazníci si mohou objednat balíčky Peugeot Connect Packs: Paket Monitoring, Paket Mapping nebo Paket Tracking k nalezení polohy vozu v případě jeho odcizení.


Nové motory

Technologie BlueHDi je nejefektivnější řešení pro odstraňování škodlivin dieselových motorů na trhu. Tyto nové motory spojují to nejlepší z dieselového motoru. Vynikají velmi omezenou spotřebou paliva a nízkými emisemi CO2, které u žádné verze nepřesáhnou 95 g CO2/km.

Motor 1.6 BlueHDi je k dispozici se třemi úrovněmi výkonu:


•Motory 1.6 BlueHDi 75 k S&S a 1.6 BlueHDi 100 k S&S, spojené s manuální pětistupňovou převodovkou, jejichž standardní verze (bez systému S&S u 75 k) vykazují 3,0 l / 100 km.


•Motor 1.6 BlueHDi 120 k S&S spojený s manuální šestistupňovou převodovkou nabízí pohodlné používání a dynamiku na nejlepší úrovni.


PureTech

Řada tříválcových benzínových motorů PureTech se nyní rozšiřuje o přeplňovanou verzi 1.2 PureTech 110 k S&S. Tento kompaktní, úsporný a výkonný motor je vybaven vysokotlakým přímým vstřikováním (100 bar) a turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (240 000 ot/min).
Motor PureTech může být spojen s mechanickou nebo novou automatickou převodovkou EAT6 s technologií Quickshift umožňující rychlejší řazení rychlostních stupňů, a přitom zaručuje vynikající plynulost.

Škála benzínových motorů je při jeho uvedení na evropský trh velmi široká, počínaje výkonem 68 k a konče 208 k u motoru 1.6 THP 208 k u sportovních vozů GTi a GTi Peugeot by Sport


Nabídka benzínových motorů
•1.0 PureTech 65 k, manuální 5stupňová převodovka
•1.2 PureTech 82 k, manuální 5stupňová převodovka
•1.2 PureTech 82 k, manuální 5stupňová převodovka
•1.2 PureTech 82 k S&S ETG5, robotizovaná převodovka 5stupňová převodovka
•1.2 PureTech 110 k S&S, manuální 5stupňová převodovka
•1.2 PureTech 110 k S&S EAT6, automatická 6stupňová převodovka;
•1.6 THP 165 k S&S, manuální 6stupňová převodovka;
•1.6 THP 208 k S&S, manuální 6stupňová převodovka;


Nový PEUGEOT 208 nenabízí jen pohodlí a potěšení z jízdy, ale je sériově vybaven všemi bezpečnostními systémy, díky nimž získal pět hvězdiček v testech EuroNCAP (systém kontroly stability ESP + ASR, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil REF + podpora brždění v kritických situacích EVA + samočinná aktivace výstražných světlometů atd.)

Vůz se vyrábí jak v Poissy (Francie), tak v Trnavě (Slovensko) pro všechny destinace v Evropě, jeho prodej začne v polovině června 2015.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar