Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 208 - nový po všech stránkách

Více než patnáct milionů modelů „dvojkové“ řady (205, 206, 207) dokázali Francouzi prodat po celém světě od roku 1983 do konce loňska. Nyní přichází na evropské trhy a také český dlouho a se zájmem očekávaný Peugeoet 208, který představuje doslova generační skok.

Během krátké testovací jízdy jsme měli možnost seznámit se s novým modelem a musíme říct, že se opravdu povedl. Pokud se chce prosadit v segmentu malých vozů, v němž vzrostla konkurence ze 16 na 27 vozů, potom nestačilo vůz pouze
mírně obměnit. Bylo třeba přijít s něčím novým.
S kratším předním (- 6 cm, porovnání s 207) a zadním (- 1 cm) převisem získává vůz vyváženější proporce a zároveň je i lehčí ca o 110 kg u verze 1.4 HDi a dokonce o 173 kg u verze řady se zážehovým motorem.
Stejný rozvor, kompaktnější přední sedadla a celková koncepce přinášejí cestujícím vzadu více prostoru a zvětšil se i zavazadlový prostor: 311 l pod kryt až 1152 l se sklopenými zadními sedadly.
Přední maska odkrývá novou, mimořádně charismatickou tvář. Otvor sání motoru jako byl oddělen od ostatních částí karoserie. Otvor uvnitř lišty vyplňuje kroužkovaná mřížka nebo chromované lamely. Vypracované boky karoserie umožňují dát 3 a 5dveřové verzi odlišnou identitu patrnou na první pohled.
Od druhé úrovně výbavy nabízí velkou barevnou dotykovou obrazovku 7’’ s propracovanou grafikou a intuitivními funkcemi. Doplňkem je navigace se soubory map evropských zemí. Seskupení všech audio ovladačů na dotykové obrazovce přináší zjednodušení komunikace a omezení počtu tlačítek.


Vznětové motory
1.4 HDi FAP50 kW (68 k)160 Nm5MT
1.4 e-HDi FAP50 kW (68 k)160 Nm5MT,Stop&Start
1.6 e-HDi FAP68 kW (92 k)230 Nm5MT,Stop&Start
1.6 e-HDi FAP68 kW (92 k)230 Nm6AT 2-Tronic,Stop&Start
1.6 e-HDi FAP84 kW (115 k)270/285 Nm6MT,Stop&Start




Zážehové motory
1.0 Vti50 kW (68 k)95 Nm5MT
1.2 Vti60 kW (82 k)118 Nm5MT
1.4 Vti70 kW (95 k)136 Nm5MT
1.6 Vti88 kW (120 k)160 Nm5MT
1.6 THP115 kW (156 k)240/260 Nm6MT



V první fázi je Peugeot na českém trhu k dispozici s motory 1.4 a 1.6 a 1.4 HDi, zatímco nové tříválcové motory 1.0 a 1.2 a další se objeví v létě. Čtyři z pěti vznětových motorů jsou vybaveny technologií e-HDi. Systém Stop & Start nové generace umožňuje snížit spotřebu paliva i emise CO2 .Vypnutí motoru při zastavení a jeho opětovné nastartování je okamžité a bez hluku i vibrací.

Zážehové tříválce 1.0 a 1.2 VTi disponují výkonem 50 a 60 kW (68 a 82 k) při 6 000/min a točivým momentem 95 a 118 Nm při 3000 a 2750/min. Blok motoru je velmi kompaktní a lehký, s krytem a hlavou válců z hliníkové slitiny a kolektorem výfukového potrubí integrovaným v hlavě. Je vybaven mj.průběžným proměnným časováním sacích a výfukových ventilů vačkového hřídele (VVT) nebo olejovým čerpadlem s variabilním objemem.


S motorem 1.4 e-HDi FAP 50 kW a ve spojení s 5stupňovou převodovkou 2-Tronic spotřebuje je v kombinovaném provozu 3,4 l/100km. Podle zvolené úrovně výbavy (Access nebo Active) může být vybaven řadou doplňků: dotyková obrazovka, prosklená panoramatická střecha, hliníková kola 15’’, zadní parkovací asistent, metalická barva karoserie a další.
Všechny verze určené pro evropský trh jsou vybaveny systémem ESP nové generace, který zahrnuje protiprokluzový systém ASR, kontrolu stability, podporu brzdění v kritických situacích EVA a elektronický rozdělovač brzdné síly REF.
Vůz byl navržen a sestrojen tak, aby poskytoval ještě vyšší pasivní bezpečnost než 207. Deformovatelná struktura v přední části zahrnuje systém pohlcovače nárazu z hliníku, díky němuž bylo možné zkrátit přední převis. K vyšší bezpečnosti přispívá i celkové snížení hmotnosti vozu. Dále je vybaven účinnými zádržnými prostředky: 2 čelní airbagy, 2 boční airbagy, 2 hlavové airbagy. Riziko vážných zranění snižují mj. aktivní opěrka nohy, bezpečnostní sloupek řízení, spojení dveřního dílu se středovým sloupkem.



Příklady akčních cen


Access
3D1.4 VTi 95 k5MT235 000 Kč
3D1.4 HDI FAP 68 k5MT275 000 Kč
5D1.4 VTi 95 k5MT250 000 Kč
5D1.4 HDI FAP 68 k5MT290 000 Kč



Active
3D1.4 VTi 95 k5MT255 000 Kč
5D1.4 VTi 95 k5MT270 000 Kč
5D1.4 HDI FAP 68 k5MT310 000 Kč
5D1.4 e-HDI FAP 68 kSTT 2-Tronic330 000 Kč



Allure
3D1.6 VTi 120 k5MT310 000 Kč
5D1.4 VTi 95 k5MT305 000 Kč
5D1.6 VTi 120 k5MT325 000 Kč


Akční zaváděcí ceny tříválců (pětidveřová verze) je budou pohybovat od 220 000 Kč

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar