Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 2008 poutá pozornost v Ženevě

Asi jednou z největších světových premiér, pokud jde o klasické osobní automobily, připravené pro sériovou výrobu byl bezpochyby Peugeot 2008, kterého Francouzi označují jako městský crossover. Podle zájmu novinářů, kteří novinku neustále obléhali i podle nás, jde o hodně vydařený automobil.

Tento pouze 416 cm dlouhý a 174 cm široký vůz v sobě jedinečně snoubí řízení sedanu a robustnost SUV s prostornou kabinou a přenáší prvky prostorných vozů do malých automobilů. Světová premiéra se odehrává v těchto dnec´h na autosalonu v Ženevě.
Nový městský crossover nabízí elegantní sofistikovaný tvar blatníků a boků, které ukazují na přirozené sportovní vlastnosti. Velké prosklené plochy včetně panoramatické střechy jsou příslibem prostorného interiéru. Zvláštní tvar podběhů kol dodává lehkost, černé nárazníky a prahová lišta vůz chrání. Doplňují je nerezové přední a zadní ochranné prvky a boční lišty. Nad zavazadlový prostor s nízkým nákladovým prahem přesahuje dynamicky tvarovaná střecha, inspirovaná modelem RCZ.

Grip Control pro lepší pohyblivost
Vůz je vybaven systémem Grip Control, který využívá elektronické prvky a je spojen s velkou světlou výškou 160 mm a pneumatikami Mud & Snow na elegantních kolech. Multifunkční systém se přizpůsobí danému terénu. Působí na přední kola, ale řidič si může sám zvolit, jaký režim použije – Standard, Sníh, Terén, Písek, ESP Off.

Komfort
Vůz je vybaven mj. parkovacím asistentem.. Řidič si po aktivaci funkce zvolí na dotykovém displeji typ manévru, který chce provést, tedy zaparkování doleva nebo doprava od silnice. Ultrazvuková čidla změří velikosti volných parkovacích míst a oznámí první vhodné místo. Park Assist pak vůz zaparkuje pomocí elektrického posilovače řízení, řidič kontroluje jen rychlost vozu a jeho okolí. Při vyjíždění z parkovacího místa stačí opět spustit Park Assist, a to i ve svahu, kde systém použije funkci Hill Assist (asistent pro rozjezd do svahu), která je k dispozici u všech motorů s výjimkou motorů 1.4 HDi 68 a 1.2 VTi 82 s manuální pětistupňovou převodovkou.
Vůz nabízí vedle snadného řízení i vysokou úroveň bezpečnosti. Řidič může spoléhat na tempomat / omezovač rychlosti, který je sériově montován do všech verzí výbavy. Všechny verze jsou vybaveny elektronickým systémem kontroly stability (ESP), který lze do 50 km/h vypnout. Zajišťuje několik funkcí: protiskluzový systém, dynamickou kontrolu stability, podporu brzdění v kritických situacích a elektronické rozdělování brzdného účinku.
Posádku chrání šest airbagů – dva čelní, dva boční, dva hlavové. Boční airbagy, zabudované do opěradel předních sedadel zajišťují optimální ochranu bez ohledu na nastavení sedadel.
Díky rozvoru 2540 mm nabízí prostornou kabinu. Cestující na zadních sedadlech mají hodně místa díky tenkým opěradlům předních sedadel. Mají přístup do zavazadlového prostoru, aniž by museli opustit své místo, a to i když je vůz v pohybu. .
Zadní lavice dělitelná v poměru 1/3 – 2/3 umožňuje měnit jediným pohybem ruky objem z 360 na 1194 l. Pro sklopení sedadla stačí stisknout ovladač v horní části opěradla, sedadlo se překlopí automaticky.



Zážehové motory

TypVýkonToč.mom.Převodovka
1.2 e-Vti60 kW (82 k)118 Nm5 robotiz.
1.2 Vti60 kW (82 k)118 Nm5MT
1.2e-THP81 kW (110 k)205 Nm5MT
1.6 Vti88 kW (120 k)160 Nm5MT
1.2 e-THP96 kW (130 k)230 Nm6MT



Vznětové motory

TypVýkonToč.mom.Převodovka
1.4 HDi FAP50 kW (68 k)160 Nm5MT
1.6e-HDi FAP68 kW (92 k)230 Nm6 robotiz.
1.6 e-HDi FAP68 kW (92 k)230 Nm6robotiz.
1.6e-HDi FAP84 kW (115 k)270 Nm6robotiz.



Zážehový tříválec nové generace
Nová generace zážehových tříválcových motorů, již prokázala svou účinnost z hlediska spotřeby a emisí CO2. Motory jsou kompaktní a lehké, verze 1.2 VTi je o 21 kg lehčí než čtyřválec podobného výkonu. Výkon této nové generace motorů byl posílen zavedením systému Stop&Start na jedné straně a systému přeplňování spojeného s přímým vstřikováním na druhé straně.
Nabídka motorů se rozšíří o přeplňované verze zážehových tříválců. Obě nabízené úrovně výkonu, 1.2 e-THP 110 k a 1.2 e-THP 130 k, umožní dynamickou jízdu, zejména díky vyššímu točivému momentu, který u prvně jmenovaného motoru činí 205 a u druhého 230 Nm.
Technologicky vyspělý motor 1.2 e-THP je o 12 kg lehčí než atmosférický čtyřválec rovnocenného výkonu, a to i když je opatřen turbodmychadlem, výkonnějším systémem chlazení a nabízí dynamické výkony, odpovídající zvýšení točivého momentu o 45 %. Úspora spotřeby je v závislosti na konkrétní verzi 15 – 20 %.






Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar