Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot - 2 vozy a 2 motory ve světové premiéře

Peugeot na na Ženevském autosalonu představí mj. poslední novinky nejmladší nabídky Peugeot 108 a Peugeot 308 SW; dále nový benzínový tříválec PureTech 1.2, nové diesely BlueHDi, hybridní diesel HYbrid4 a koncepční vůz 2008 HYbrid Air.

Peugeot 108: výrazný ve všech verzích!
Poté, co Peugeot obnovil nabídku v segmentech B a C, představuje nový městský vůz. Peugeot 108, o němž jsme psali v minulých dnech. S délkou 347 cm a nízkou hmotností (od 840 kg) je v nabídce jako třídveřový nebo pětidveřový hatchback nebo s otevřenou střechou Peugeot 108 TOP!
Pohodlná kabina poskytující snadný přístup je v závislosti na úrovni výbavy opatřena velkým 7“ dotykovým displejem, kamerou pro snadné couvání, tlačítkem startéru spojeným se systémem bezklíčového odemykání a startování, automatickou klimatizací, elektrickými vyhřívanými zrcátky, automatickým spouštěním světlometů.
Zákazníci si mohou vybrat ze čtyř pohonných jednotek opírajících se o dva tříválcové benzínové motory (1,0 l VTi 68 k a VTi PureTech 1,2 l 82 k) s nízkou spotřebou.


PEUGEOT 308 SW: elegantní a prostorné kombi

Kompletně přepracovaný model, který od svého předchůdce převzal jen název, nový Peugeot 308 SW, nabízí silnou a výraznou alternativu splňující základní požadavky této kategorie, pokud jde o objem, prostornost, modularitu a praktičnost. Díky nové platformě EMP2 se jim podařilo zkombinovat velkorysé rozměry (délka 458 cm), jednu z nejlepších prostorností kabiny a zavazadlového prostoru na trhu (610 – 1660 lDA) a snížení hmotnosti o 140 kg oproti jeho předchůdci.
V propracovaném a technologickém interiéru nového vozu Peugeot 308 SW, který prosvětluje obrovská prosklená střecha o ploše 1,69 m2, upoutá Peugeot i-Cockpit. Tvoří jej kompaktní volant zvyšující požitek z jízdy a vyvýšený přístrojový panel pro ideální sledování informací, vysoko umístěná středová konzola a dotykový displej s úhlopříčkou 9.7 '' pro intuitivní řízení.
K dispozici budou benzínové přeplňované motory – 1.2 l a 130 k, 1.4 l a 155 k – a čtyři dieselové motory 1.6 a 2.0 HDi s výkonem 92 – 150 k. U nového tříválcového benzínového přeplňovaného motoru PureTech 1.2 e-THP činí emise 109 g CO2/ km, zatímco nová verze BlueHDi 1.6 l 120 k v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou vykazuje v kombinovaném cyklu spotřebu jen 3,2 l/100 km.

Odborné znalosti značky Peugeot v oblasti technologií: účinnost a zážitky Peugeot 308 1.2 l THP 130 k představuje nový benzínový tříválec PureTech, v přeplňované verzi s přímým vstřikováním v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou. Přímé vysokotlaké vstřikování (200 bar) a nová generace vysoce účinného turbodmychadla nabízejí výjimečné jízdní vlastnosti a výjimečnou ovladatelnost od nejnižších otáček motoru. S maximálním točivým momentem 230 Nm při 1750/ min nabízí nejlepší kompromis mezi točivým momentem při nízkých otáčkách a výkonem na trhu. 95 % točivého momentu je k dispozici mezi 1500 a 3500/ min, což zaručuje optimální využití za všech okolností.
Peugeot představuje v Ženevě svou novou technologii BlueHDi snižující emise u dieselových motorů, jíž jsou vybaveny některé verze Peugeot 308, 308 SW a 508. V exkluzivní kombinaci s SCR (selektivní katalytická redukce) a filtrem pevných částic s aditivní technologií umožňuje motorům e-HDi snížit emise NOx až o 90 %, optimalizovat emise paliva a spotřebu CO2 a zároveň zajistit likvidaci 99,9 % pevných částic. Technologie BlueHDi již splňuje normu Euro 6 pro dieselové motory a bude postupně nasazena u všech modelů značky s dieselovými motory.


Nová automatická šestistupňová převodovka AISIN třetí generace je nyní k dispozici i u vozu 308 SW, ve spojení s motorem 2,0 l BlueHDi 150. Používá technologii Quickshift, která kombinuje rychlejší řazení s plynulostí a jízdními vlastnostmi na vysoké úrovni.


Další ukázkou předstihu z hlediska ochrany životní prostředí a přesunu směrem k luxusnějším kategoriím vozů je hybridní dieselová technologie HYbrid4, která se v roce 2012 objevila ve světové premiéře u vozu 3008 HYbrid4, po kterém následovaly modely 508 RXH a 508 HYbrid4.
Modely Hybrid4 nabízejí kombinovaný výkon 200 k, kterého je dosaženo díky motoru 2.0 HDi s filtrem pevných částic pohánějícímu přední kola a elektromotoru na zadní nápravě.
Peugeot však hodlá nabídnout dostupný sériový vůz se spotřebou pouze 2 l/100 km, a proto přistoupila k novým řešením. Klíčovým krokem je technologie HYbrid Air. Přirozenou volbou platformy pro nové hnací ústrojí je model 2008, který kombinuje benzínový motor a stlačený vzduch. Ta se bude od roku 2016 používat u osobních a užitkových vozidel segmentu B a C, které budou cenově dostupné co nejširší veřejnosti na pěti kontinentech.


2008 HYbrid Air kombinuje dva zdroje energie – stlačený vzduch získaný především díky rekuperaci kinetické energie při zpomalování a brzdění napomáhá optimalizovanému tříválcovému benzínovému motoru v přechodových fázích, nebo ho dokonce zcela nahrazuje.
Převodový systém HYbrid Air, jehož pneumatickou část tvoří vysokotlaká nádrž ve středovém tunelu, nízkotlaká nádrž na zadní nápravě a motor s čerpadlem na převodu, nijak neubírá vozu na prostornosti a modularitě a řidiči nabízí tři režimy provozu: Air (ZEV), Benzín a Smíšený režim.


Model RCZ R a 208 T16 Pikes Peak
Návštěvníci ženevského autosalonu se budou moci seznámit také s exkluzivním RCZ R, výrazně sportovní verzí sportovního kupé RCZ s novým motorem 1.6 l o výkonu 270 k. Vůz upoutá nižší světlou výškou a 19“ koly. K využití výkonů motoru napomáhá specifický nápravový systém spojený se samosvorným diferenciálem Torsen.

Zájem veřejnosti přitáhne i model 208 T16 PikesPeak, který zvítězil ve slavném americkém závodě. Právě za volantem dnes již legendárního vozu 208 T 16 Pikes Peak, což je nejsilnější verze vozu 208 (V6 s dvěma turbodmychadly o objemu 3,2 l, 875 k, 875 kg, zrychlení z 0 na 100 km/h za 1,8 s), Sébastien Loeb pokořil rekord na Pikes Peak.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar