Peugeot 108 ve dvou verzích
Nový městský vůz značky existuje ve dvou verzích karoserie: jako hatchback Peugeot 108 a jako vůz s otevřenou střechou Peugeot 108 TOP! Cenově začíná třídveřová verze na 223 900 Kč, verze Top pak na 283 900 Kč.
Peugeot 108 je určen pro městský provoz, přední světlomety jsou pevně zabudovány do karoserie. Technologické projektory dodávají kombinací černé barvy a chromu vozu pronikavý pohled. V horní části je do nich vsazena LED dioda. Při pohledu z boku zvýrazňují kompaktnost převisy, zkrácené na maximum. Dveře zasahují téměř od jednoho kola k druhému.
Velké zadní výklopné prosklené dveře sahají od spoileru, v němž jsou zasazeny závěsy, až po práh. Ve spodní části je sklo chráněno neprůhledným sítotiskovým rastrem, který zakrývá pohled do zavazadlového prostoru.
I přes kompaktní vnější rozměry vozu se v interiéru skrývá pohodlná kabina. Řidič přímo před sebou nalezne komplexní do jednoho místa sdružené informace. Přístrojová deska je spojená s výškově nastavitelným sloupkem řízení. Přístrojovou desku tvoří soustředně umístěný analogový tachometr a LCD displej. Z obou stran je na rozšířeních umístěný otáčkoměr a ukazatel řazení rychlostních stupňů.
Plátěnou střechu lze otevřít až do šířky 80 cm a délky 76 cm. Kromě toho může nastavit otevření střechy do libovolné polohy: jen nad předními sedadly nebo nad všemi 4 sedadly atd. Po otevření střechy se automaticky vysune aero-akustický spoiler omezující proudění vzduchu v kabině.
Zákazník si může vytvořit vlastní 108 pomocí sedmi témat osobních úprav a tří verzí interiéru. Témata zahrnují polepy určené na karoserii, vnější zpětná zrcátka, polepy určené do kabiny, koberečky, ovladače otevírání (mechanické, systém „plip“ nebo karta pro bezklíčové odemykání a startování), zatímco tři verze interiéru určují vzhled lišt palubní desky. S délkou 347 cm a šířkou 162 cm je vůz mistrem kompaktnosti. Díky zkráceným převisům a poloměru otáčení 480 cm překonává vůz překážky s obdivuhodnou lehkostí. Při nakládání věcí do zavazadlového prostoru odhaluje vůz jednu ze svých mnoha předností. Karta pro bezklíčové otvírání a startování umožňuje jediným stisknutím tlačítka odemknout dveře a zadní výklopné dveře, které se navíc pootevřou. Zavazadlový prostor je na tuto kategorii velkorysý: 196 l se sadou na opravu pneumatik, 180 l s rezervním kolem. Díky nízkému prahu pouhých 77 cm a 1 m širokému prostoru mezi podběhy kol je nakládání vozu velmi snadné. Počáteční objem 196 l může být zvýšen na 750 l sklopením opěradel zadních sedadel dělených v poměru 50:50.
Řidič se díky omezovači rychlosti a automatickému spouštění světel může soustředit na jízdu. Po zařazení zpětného chodu zobrazí kamera na barevném dotykovém displeji prostor za vozidlem. Posádku chrání sériově montované šesti airbagy: dva čelní (airbag spolujezdce lze vypnout), dva boční vepředu a dva hlavové chránící přední i zadní sedadla.
Řadu tvoří čtyři účinné tříválcové motory:
-1.0 e-VTi 68 k S&S, pětistupňová manuální převodovka, spotřeba 3,8 l/100 km
-1.0 VTi 68 k, pětistupňová manuální převodovka, spotřeba 4,1 l/100 km
-1.0 VTi 68 k, pětistupňová robotizovaná převodovka ETG5, spotřeba 4,2 l/100 km
-PureTech 1.2 82 k, pětistupňová manuální převodovka, spotřeba 4,2 l/100 km.
Motory využívají lehkosti vozu, jehož hmotnost začíná na 840 kg, a poskytují posádce velmi dobrou jízdní stabilitu i komfort. Podvozek za tímto účelem využívá přední nápravu typu Pseudo McPherson a zadní deformovatelnou příčku z tvarované trubky.
Rozchod je 1425 mm vpředu a 1420 mm vzadu. K dispozici jsou dva rozměry pneumatik, 165/65 R14 nebo 165/60 R15, jejichž velmi nízký valivý odpor přispívá k celkové účinnosti vozu. Tlak v pneumatikách je průběžně monitorován nepřímým systémem sledování podhuštění.
Brzdový systém zahrnuje v rámci sériové výbavy ABS, elektronický rozdělovač brzdného účinku, systém brzdové podpory v kritických situacích a odpojitelný elektronický systém kontroly stability (ESP). Systém je vpředu doplněn o vzduchem chlazené brzdové kotouče o průměru 247 mm a vzadu o bubnové brzdy o průměru 200 mm. Všechny motory jsou vybaveny asistentem pro rozjezd do svahu.
Příklady cen
Peugeot 108
Peugeot 108 TOP
Peugeot 26.6.2014
Velké zadní výklopné prosklené dveře sahají od spoileru, v němž jsou zasazeny závěsy, až po práh. Ve spodní části je sklo chráněno neprůhledným sítotiskovým rastrem, který zakrývá pohled do zavazadlového prostoru.
I přes kompaktní vnější rozměry vozu se v interiéru skrývá pohodlná kabina. Řidič přímo před sebou nalezne komplexní do jednoho místa sdružené informace. Přístrojová deska je spojená s výškově nastavitelným sloupkem řízení. Přístrojovou desku tvoří soustředně umístěný analogový tachometr a LCD displej. Z obou stran je na rozšířeních umístěný otáčkoměr a ukazatel řazení rychlostních stupňů.
Plátěnou střechu lze otevřít až do šířky 80 cm a délky 76 cm. Kromě toho může nastavit otevření střechy do libovolné polohy: jen nad předními sedadly nebo nad všemi 4 sedadly atd. Po otevření střechy se automaticky vysune aero-akustický spoiler omezující proudění vzduchu v kabině.
Zákazník si může vytvořit vlastní 108 pomocí sedmi témat osobních úprav a tří verzí interiéru. Témata zahrnují polepy určené na karoserii, vnější zpětná zrcátka, polepy určené do kabiny, koberečky, ovladače otevírání (mechanické, systém „plip“ nebo karta pro bezklíčové odemykání a startování), zatímco tři verze interiéru určují vzhled lišt palubní desky. S délkou 347 cm a šířkou 162 cm je vůz mistrem kompaktnosti. Díky zkráceným převisům a poloměru otáčení 480 cm překonává vůz překážky s obdivuhodnou lehkostí. Při nakládání věcí do zavazadlového prostoru odhaluje vůz jednu ze svých mnoha předností. Karta pro bezklíčové otvírání a startování umožňuje jediným stisknutím tlačítka odemknout dveře a zadní výklopné dveře, které se navíc pootevřou. Zavazadlový prostor je na tuto kategorii velkorysý: 196 l se sadou na opravu pneumatik, 180 l s rezervním kolem. Díky nízkému prahu pouhých 77 cm a 1 m širokému prostoru mezi podběhy kol je nakládání vozu velmi snadné. Počáteční objem 196 l může být zvýšen na 750 l sklopením opěradel zadních sedadel dělených v poměru 50:50.
Řidič se díky omezovači rychlosti a automatickému spouštění světel může soustředit na jízdu. Po zařazení zpětného chodu zobrazí kamera na barevném dotykovém displeji prostor za vozidlem. Posádku chrání sériově montované šesti airbagy: dva čelní (airbag spolujezdce lze vypnout), dva boční vepředu a dva hlavové chránící přední i zadní sedadla.
Řadu tvoří čtyři účinné tříválcové motory:
-1.0 e-VTi 68 k S&S, pětistupňová manuální převodovka, spotřeba 3,8 l/100 km
-1.0 VTi 68 k, pětistupňová manuální převodovka, spotřeba 4,1 l/100 km
-1.0 VTi 68 k, pětistupňová robotizovaná převodovka ETG5, spotřeba 4,2 l/100 km
-PureTech 1.2 82 k, pětistupňová manuální převodovka, spotřeba 4,2 l/100 km.
Motory využívají lehkosti vozu, jehož hmotnost začíná na 840 kg, a poskytují posádce velmi dobrou jízdní stabilitu i komfort. Podvozek za tímto účelem využívá přední nápravu typu Pseudo McPherson a zadní deformovatelnou příčku z tvarované trubky.
Rozchod je 1425 mm vpředu a 1420 mm vzadu. K dispozici jsou dva rozměry pneumatik, 165/65 R14 nebo 165/60 R15, jejichž velmi nízký valivý odpor přispívá k celkové účinnosti vozu. Tlak v pneumatikách je průběžně monitorován nepřímým systémem sledování podhuštění.
Brzdový systém zahrnuje v rámci sériové výbavy ABS, elektronický rozdělovač brzdného účinku, systém brzdové podpory v kritických situacích a odpojitelný elektronický systém kontroly stability (ESP). Systém je vpředu doplněn o vzduchem chlazené brzdové kotouče o průměru 247 mm a vzadu o bubnové brzdy o průměru 200 mm. Všechny motory jsou vybaveny asistentem pro rozjezd do svahu.
Příklady cen
Peugeot 108
Typ | Dveře | Access | Active | Allure |
1.0 VTi | 3 | 223 900 | 253 900 | 280 900 Kč |
1.2 PureTech | 3 | - | 265 900 | 292 900 Kč |
1.0 VTi | 5 | 228 900 | 258 900 | 285 900 Kč |
1.2 PureTech | 5 | - | 273 900 | 300 900 Kč |
Peugeot 108 TOP
Typ | Dveře | Active | Allure |
1.0 VTi | 3 | 283 900 | - |
1.2 PureTech | 3 | 295 900 | 322 900 |
1.0 VTi | 5 | 288 900 | - |
1.2 PureTech | 5 | 303 900 | 330 900 |
Peugeot 26.6.2014
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout