Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 108 nahradí 107 a bude opět z Kolína

Poté, co Peugeot obnovil nabídku v segmentech B a C, nyní představuje nový městský vůz – Peugeot 108, který přináší do tohoto rostoucího dynamického segmentu svěžest. Existuje ve dvou verzích karoserie: jako hatchback nebo vůz s otevřenou střechou.

Přední světlomety jsou pevně zabudovány do karoserie. Technologické projektory dodávají svou kombinací černé barvy a chromu vozu pronikavý pohled. V horní části je do nich vsazena LED dioda pro denní svícení, diody jsou zabudovány do robustní lišty kolem mlhových světel ve tvaru písmene C.
Při pohledu z boku je kompaktnost zvýrazněna zkrácenými převisy. Dveře, které zasahují téměř od jednoho kola k druhému, umožňují velmi snadné nastupování do vozu.
Velké zadní výklopné prosklené dveře sahají od spoileru až po práh. Ve spodní části je sklo chráněno neprůhledným sítotiskovým rastrem, který zakrývá pohled do zavazadlového prostoru.
I přes kompaktní vnější rozměry vozu se v interiéru skrývá pohodlná kabina. Řidič přímo před sebou nalezne komplexní do jednoho místa sdružené informace. Přístrojová deska je spojená s výškově nastavitelným sloupkem řízení a tvoří ji soustředně umístěný analogový tachometr a LCD displej. Z obou stran je na rozšířeních umístěný otáčkoměr a ukazatel řazení rychlostních stupňů.
Řidič usazený ve výškově nastavitelném sedadle má pohodlný přístup k jednotlivým ovladačům. Jedinou rukou ovládá příslušenství seskupené na středovém panelu: 7“ dotykový displej, tlačítko startéru spojené se systémem bezklíčového odemykání a startování, automatická klimatizace.
A konečně mu stačí zvednout ruku a objeví na klenbě stropu elektrické ovládání plátěné střechy a tím volný prostor o šířce 80 cm a délce 76 cm. Kromě toho může nastavit otevření střechy do libovolné polohy. Po otevření střechy se automaticky vysune aero-akustický spojler omezující proudění vzduchu v kabině.
Kabina je nabízena ve třech verzích: Porcelaine, s matně bílými lištami palubní desky a středového panelu, Aïkinite spojující odstín Aïkinite na palubní desce s černě lesklým středovým panelem a Porcelaine Aïkinite s matně bílou palubní deskou a středovým panelem ve verzi zlatavé mědi Aïkinite.


Peugeot 108 vstupuje o nové éry, a to díky velkému dotykovému displeji umístěnému uprostřed palubní desky. Tento 7“ displej je součástí příplatkové výbavy u Active a sériové výbavy u Allure. Jde o rozhraní umožňující používat rádio, palubní počítač a nastavovat parametry vozu. A v ovládání funkcí jde ještě dál! Umožňuje připojit chytrý telefon, jenž je nyní možné používat i ve voze. Díky funkci Mirror Screen se z dotykového displeje stává zrcadlo připojeného kompatibilního telefonu. Řidič pak smartphone ovládá na dotykovém displeji vozu.
S délkou 347 cm a šířkou 162 cm je 108 mistrem kompaktnosti, kterou ve městě oceníte. Karta pro bezklíčové otvírání a startování umožňuje jediným stisknutím tlačítka odemknout dveře a zadní výklopné dveře, které se navíc pootevřou.
Při otevření zadních výklopných dveří se automaticky sklopí odkládací deska k oknu a objeví se zavazadlový prostor 196 l se sadou na opravu pneumatik, 180 l s rezervním kolem. Díky nízkému prahu pouhých 77 cm a jeden metr širokému prostoru mezi podběhy kol je nakládání vozu velmi snadné. Počáteční objem může být zvýšen na 750 l sklopením opěradel zadních sedadel dělených v poměru 50:50. Stačí zatáhnout za jednu z páček dostupných zvenčí.
Posádku chrání šest airbagů: dva čelní (airbag spolujezdce lze vypnout), dva boční vepředu a dva hlavové chránící přední i zadní sedadla.


Motor pro každé použití

Řadu tvoří čtyři účinné tříválcové motory
1.0 e-VTi 68 k, pětistupňová manuální převodovka, 88 g CO2/km,
1.0 VTi 68 k, pětistupňová manuální převodovka, 95 g CO2/km,
1.0 VTi 68 k, pětistupňová robotizovaná převodovka ETG5, 97 CO2/km,
PureTech 1.2 VTi 82 k, pětistupňová manuální převodovka, 99 g CO2/km.


Motory využívají lehkosti vozu, jehož hmotnost začíná na 840 kg, a poskytují dobrou jízdní stabilitu i komfort. Podvozek využívá přední nápravu typu Pseudo McPherson a zadní deformovatelnou příčku z tvarované trubky.
Rozchod je 1425 mm vpředu a 1420 mm vzadu. K dispozici jsou dva rozměry pneumatik, 165/65 R14 nebo 165/60 R15, jejichž velmi nízký valivý odpor přispívá k celkové účinnosti vozu. Tlak v pneumatikách je průběžně monitorován nepřímým systémem sledování podhuštění.
Brzdový systém zahrnuje v rámci sériové výbavy ABS, elektronický rozdělovač brzdného účinku, systém brzdové podpory v kritických situacích a odpojitelný elektronický systém kontroly stability (ESP). Systém je vpředu doplněn o vzduchem chlazené brzdové kotouče o průměru 247 mm a vzadu o bubnové brzdy o průměru 200 mm. Všechny motory jsou vybaveny asistentem pro rozjezd do svahu.



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar