Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Pancéřovaný Mercedes-Benz třídy M Guard

Pancéřovaná varianta třídy M doplňuje rodinu modelů Mercedes-Benz Guard. Stejně jako všechny ostatní modely Guard používá i pancéřovaná verze SUV konstrukční princip integrované speciální ochrany, který je pro značku s třícípou hvězdou typický.

Integrovaná speciální ochrana byla u nového modelu M-Guard, stejně jako u všech pancéřovaných vozidel, středem pozornosti během celého komplexního vývojového procesu. To znamená, že jednotlivé ochranné prvky byly ve specifickém procesu od základu integrovány do struktury skeletu karoserie. Kompletní struktura prostoru pro cestující byla opatřena jakýmsi „brněním“, jehož součástí se staly i detaily, jako jsou střešní sloupky, zámky dveří, těsnění dveří nebo úchyty vnějších zpětných zrcátek. Při dodržení kvality výroby podle nejpřísnějších měřítek Mercedesu tak vznikl rozsáhlý ochranný systém proti balistickým útokům i na takových místech, kde je dodatečná montáž znemožněna nebo jen se sníženou efektivitou.

Další předností integrované speciální ochrany je vyztužení skeletu karoserie, odpovídající vyšší hmotnosti a rozmístění pancéřovaných prvků. Z toho plyne vyšší stabilita kompletní struktury karoserie při zachování typické dlouhé životnosti a vysoké odolnosti konvenčních modelů třídy M.

Skelet karoserie prochází všemi stanicemi procesu velkosériové výroby, a těží tak z kvality výchozího skeletu karoserie třídy M. V porovnání se skeletem sériové verze má skelet Guard specifické úpravy nezbytné pro integraci pancéřování, přední část karoserie s výztužnými prvky a upravené dveře.


Vlastní pancéřování je tvořeno mimo jiné následujícími prvky:
●Okny z vícevrstvého speciálního skla nejvyšší optické kvality, ve všech oknech s jednotnou tloušťkou, vnitřní strana s vrstvou polykarbonátu proti vnikání střepin do interiéru.
●V neprůhledných oblastech se používají precizně tvarované díly ze speciální oceli. V zónách střešních sloupků A, B a C, přepážky mezi motorovým prostorem a interiérem a v oblasti střechy vyztužuje tento odolný materiál zároveň kostru prostoru pro cestující a zvyšuje strukturální pevnost.
●Všechny integrované komponenty splňují definované balistické požadavky, podléhají neustálé balistické kontrole a jsou již od začátku patřičně certifikovány.


Nový M-Guard odpovídá třídě odolnosti VR4 podle zkušební směrnice BRV 2009 (Speciálně pancéřovaná vozidla s ochranou proti průstřelu podle normy Bullet Resistant Vehicles 2009). Tato balistická klasifikace označuje odolnost (VR) vůči útoku zbraněmi stanoveného typu a kalibru, v tomto případě mj. Magnum. 357 a .44.


Tato nezávislá a neutrální zkouška zaručuje, že se koncept integrované ochrany osvědčí i v tvrdých podmínkách reálných nebezpečných situací. M-Guard úspěšně obstál v následujících zkouškách odolnosti vůči střelbě a výbuchům:

●Střelba z různých úhlů.
●Výbuchy, způsobené například ručním granátem DM51 podle zkušební směrnice ERV 2010, jak v oblasti řidiče, tak zadní části vozu. M-Guard tuto zkoušku úspěšně absolvoval s pancéřováním podlahy dodávaným na přání.

Harmonický podvozek, výkonné motory
Pancéřovaná varianta nabízí standardně vzduchové odpružení AIRMATIC se systémem adaptivních tlumičů ADS, které bylo přizpůsobeno opatřením pro speciální ochranu. Zesílené komponenty náprav kompenzují vyšší hmotnost, specifické torzní tyče na zadní nápravě optimalizují naklánění karoserie při rychlém průjezdu zatáčkou nebo vyhýbacích manévrech.

M-Guard se dodává výhradně s pětipaprskovými 20“ koly AMG z lehké slitiny a pneumatikami se schopností nouzového dojetí, které umožňují i po úplné ztrátě vzduchu bezpečně pokračovat v jízdě až 30 km rychlostí 80 km/h.

Díky novému modelu ML 350 BlueTEC Guard je v tomto segmentu poprvé v nabídce turbodiesel V6 s výkonem 190 kW (258 k) a točivým momentem 620 N.m, splňující nejpřísnější současnou emisní normu EURO 6. Alternativou je model ML 500 Guard se zážehovým motorem V8, jehož výkonové parametry jsou 300 kW (408 k) a 600 N.m.


Rozsáhlý program zkoušek
Kromě specifických zkoušek odolnosti vůči průstřelu musel vůz absolvovat důkladné zkoušky, které napodobují zatížení v reálném každodenním provozu a částečně kladou na vůz mnohonásobně vyšší nároky. Mezi testy patří mimo jiné vícetýdenní nepřetržité jízdy, které prověřují pevnost struktury skeletu karoserie, dále standardizované simulace jízdy po cestách s rozbitým povrchem na speciálních zkušebních stanicích pro karoserie nebo silniční vytrvalostní jízdy pro zajištění odolnosti hnacího řetězce a podvozku za extrémních podmínek. Kromě toho se na testovacích trasách zkouší funkce vozidla za horkého i mrazivého počasí a při vysokých rychlostech, aby byla zajištěna odolnost jednotlivých komponentů a jejich celkové funkce i při největším zatížení. Při speciálních zimních zkouškách na ledu a sněhu přizpůsobují inženýři systémy jízdní dynamiky zvýšené hmotnosti pancéřování. Závěrečný program nárazových zkoušek prokazuje bezvadnou funkci veškerých systémů pasivní bezpečnosti.



Mercedes-Benz nabízí devět pancéřovaných modelů

Aktuální program Guard zahrnuje vozidla třídy S, E, M a G. Mercedes-Benz nabízí celkem devět modelů s rozsáhlou ochranou posádky:

●E 350 BlueTEC Guard
●E 250 Guard*
●E 350 Guard*
●E 500 Guard
●ML 350 BlueTEC Guard
●ML 500 Guard
●S 600 Guard
●S 600 Pullman Guard
●G 500 Guard

* pouze pro vybrané země

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar