Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel se vrací do motoristického sportu

S novým modelem ADAM se Opel vrací do automobilového sportu formou mezinárodního programu automobilových soutěží - a s novým modelem Astra OPC vstupuje i na okruhové závody v Německu. Opel má v oblasti masového automobilového sportu dlouhou a velmi úspěšnou tradici.

V oblasti automobilových soutěží se Opel orientuje na Evropu. Vedle Německa je o rally velký zájem na všech hlavních evropských trzích. Mezinárodní automobilová federace FIA svými předpisy vytvořila mantinely s možnostmi rozvoje mladých jezdců. Na jejich základě připravil Opel pro sezonu 2013 soutěžní verzi Opel ADAM, která odpovídá propozicím skupiny FIA R2. V rámci seriálu „ADAC Rallye Masters“ budou zákaznické vozy Opel soutěžit ve značkovém poháru „ADAC Opel Rallye Cup“. Atraktivitu soutěže zvyšuje skutečnost, že nejúspěšnější jezdci značkového poháru mohou získat významné peněžité ceny. Kromě toho je připravený speciální bodovací systém „junior rallye“ pro piloty do 27 let.
Strategie značky Opel je stanovena do roku 2016. V jejím rámci byl vytvořen modulární program rozvoje jezdeckých talent, na jehož základě mohou talentovaní piloti z „ADAC Opel Rallye Cup“ postoupit až na mezinárodní úroveň.


O kruhy: „Astra OPC Cup“

Opel se s novým modelem Astra OPC vrací do seriálu okruhových závodů cestovních vozů. Astra OPC bude od sezony 2013 k dispozici v závodní verzi pro zákaznický sport. Pohárové automobily jsou upravovány v souladu s propozicemi vytrvalostního mistrovství „VLN“, které je nejpopulárnějším okruhovým seriálem v Evropě. Astry OPC budou závodit i v rámci vlastního značkového poháru „Astra OPC Cup“. Vrcholným podnikem sezony bude vytrvalostní závod na 24 hodin na okruhu Nürburgring.
Pro soukromé jezdce je připravený atraktívní program, který není limitovaný z pohledu výkonnosti a poskytuje nejmodernější závodní technologie za dostupnou cenu. Projekt automobilových soutěží je navíc dotovaný zajímavými finančními cenami.


Historie motoristického sportu

Nejúspěšnější éra Opelu v historii automobilových soutěží začala v polovině 70. let dvacátého století. Vedl ji německý pilot Walter Röhrl, jeden z nejlepších jezdců historie. V roce 1974 vybojoval s Opelem Ascona A titul mistra Evropy A. Na jeho úspěch navázal v roce 1979 Jochi Kleint s vozem Opel Ascona B. Korunou úspěchů byl zisk titulu mistra světa Waltera Röhrla v roce 1982 se speciálem Ascona 400.
Opel je stejně tak doma jak na rally, tak i na okruzích. V šampionátu cestovních vozů se může pochlubit množstvím úspěchů na tzv. Severní smyčce okruhu Nürburgring. V roce 1993 byl miláčkem fanoušků Manuel Reuter, tovární pilot značky Opel, jezdící s okruhovým speciálem Calibra V6. Nejprve startoval v seriálu DTM, v roce 1996 získal dvojnásobný mistrovský titul v nástupnickém šampionátu ITC – v hodnocení jezdců i značek. K dalším sportovním milníkům značky Opel patří titul z roku 1998 v hodnocení značek v mistrovství cestovních vozů STW (Vectra) a absolutní vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu v roce 2003 (Astra V8 Coupé).



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar