Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Insignia s podvozkem SuperSport

Opel rozšiřuje nabídku svého sportovního podvozku SuperSport v modelové řadě Insignia i na verze s pohonem předních kol (FWD) – SuperSport bude nyní k dispozici i pro „předokolky“ s jedním vznětovým a jedním zážehovým motorem.

Sportovní podvozek SuperSport, který je tvořen především přední nápravou HiPerStruts a brzdami Brembo, je nastavený stejně, jako u nejvýkonnější verze Insignia OPC. Až dosud byl podvozek SuperSport vyhrazený pouze pro verzi Insignia OPC a modely Insignia s pohonem všech kol AWD, které byly vždy vybaveny elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálem u zadní nápravy e-LSD, optimalizujícím rozdělování točivého momentu na jednotlivá kola.
Od nynějška lze podvozek objednat i pro modely s pohonem předních kol FWD v kombinaci se vznětovým motorem 2.0 CDTI o výkonu 118 kW (160 k) nebo zážehovým motorem 2.0 Turbo o výkonu 162 kW (220 k).
Podvozek SuperSport se dodává spolu se systémem FlexRide, který umožňuje stlačením tlačítka volbu jedné ze třech charakteristik práce tlumičů pérování (Standard, Tour a Sport), přičemž pro každou z nich se adekvátně změní i charakteristika práce elektrického posilovače řízení a elektronického pedálu plynu. Podvozek SuperSport se dodává za příplatek 50 000 Kč..
Přední náprava HiPerStruts představuje výrazný evoluční stupeň přední nápravy modelu Insignia s tlumičovými vzpěrami McPherson. Zlepšuje trakci jak na suchém, tak především na mokrém povrchu a umožňuje lepší využití výkonu motoru při jízdě zatáčkami.
Náprava HiPerStruts má stejné upevňovací body do karoserie, jako nápravy ostatních modelů řady Insignia, má ale pozměněnou geometrii. Odklon osy čepu řízení je zmenšený z 19 na 9 stupňů, čímž došlo ke zkrácení délky čepu kola o 23 mm na 44 mm. Díky těmto změnám může řidič naplno využívat vysokého výkonového potenciálu motorů. Zmenšený odklon osy čepu řízení redukuje změnu úhlu odklonu kol – proto mají přední kola při zatáčení lepší kontakt s vozovkou, čímž se oddaluje nedotáčivost. Zkrácený čep kola výrazně redukuje přenos rušivých sil od poháněných předních kol do řízení a zvyšuje odolnost vůči přenosu rázů do volantu při průjezdu zatáček s nerovným povrchem.
Součástí podvozku jsou výkonné brzdy Brembo na přední nápravě. Ventilované a příčně perforované brzdové kotouče mají rozměr 355 x 32 mm, pevně uložené čtyřpístkové brzdiče dostaly speciální brzdové obložení. Litinové brzdové kotouče jsou upevněné na hliníkových nábojích, které zlepšují tepelnou odolnost brzd a přispívají ke snížení hmotnosti.


JL, 13.8.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar