Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Insignia - revoluce v oblasti motorů

Modelová ofenzíva značky Opel pokračuje novým modelem Insignia, který se ve světové premiéře představí na 65. autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (12. – 22. září 2013). Špičkový Opel upoutá ještě atraktivnějším designem interiéru a exteriéru.

Nový Opel Insignia dává na výběr motory na tři druhy paliva – benzin, naftu a zkapalněný plyn LPG (Liquefied Petroleum Gas). Výkonové rozpětí motorů sahá od 81 kW (110 k) do 239 kW (325 k).
Škálu pohonných jednotek tvoří nové vznětové motory s přímým vstřikováním paliva a turbodmychadlem přeplňované zážehové motory nové generace. Novinkami v nabídce motorů jsou mimořádně účinné motory s přímým vstřikováním paliva – například dva zážehové turbomotory nebo turbodiesel 2.0 s výkony 88 kW/120 k a 103 kW/140 k. Ve čtyř- i pětidveřových verzích s manuální šestistupňovou převodovkou a systémem Start/Stop mají spotřebu 3,7 l/100 km (Sports Tourer: 3,9 l/100 km).
Turbodiesely se vyznačují vynikajícím točivým momentem – motor o výkonu 88 kW (120 k) dosahuje 320 Nm a motor o výkonu 103 kW (140 k) dokonce až 370 Nm – především díky funkci krátkodobého zvýšení plnicího tlaku „Overboost“.
Špičkovou vznětovou pohonnou jednotkou zůstává čtyřválec 2.0 BiTurbo CDTI o výkonu 143 kW (195 k), který s dvojstupňovým sekvenčním přeplňováním turbodmychadly různé velikosti dosahuje točivého momentu 400 Nm.
Zážehové turbodmychadlem přeplňované čtyřválce s přímým vstřikováním benzinu jsou 2.0 SIDI Turbo o výkonu 184 kW (250 k) s točivým momentem 400 Nm a motor 1.6 SIDI Turbo nejnovější generace o výkonu 125 kW (170 k) s točivým momentem 260 Nm, resp. až 280 Nm s funkcí „Overboost“. Standardně se montují v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem Start/Stop, na přání se montuje nová šestistupňová automatická převodovka s nízkými třecími ztrátami. Kromě pohonu předních kol se motor 2.0 SIDI Turbo dá kombinovat i s pohonem všech kol.
Jako alternativní je k dispozici turbodmychadlem přeplňovaný motor 1.4 LPG optimalizovaný na spalování kapalného plynu LPG. Dosahuje výkonu 103 kW (140 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 200 Nm. Se spotřebou paliva 7,6 l/100 km (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) v kombinovaném cyklu
Konstrukční změny na podvozku dále zvyšují jízdní komfort. A nová generace systémů infotainmentu integruje mnohé funkce smartfonů do systému vozu, nabízí intuitivní a jednoduché ovládání dotykovou ploškou „touchpad“ na středové konzoli. Systém infotainmentu nové generace se ovládá barevným dotykovým monitorem s úhlopříčkou o velikosti 8“(20,3 cm). Z obrazovky hlavního menu má řidič přístup k ovládání všech funkcí a jednotlivým systémům, jako jsou předvolené rozhlasové stanice, skladby, funkce propojeného smartfonu nebo navigace s trojrozměrným zobrazováním map..
Informační rozhraní mezi člověkem a automobilem tvoří nový sdružený přístroj vybavený barevným monitorem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 8“ (20,3 cm). Kromě tradičních informací, jako jsou rychlost jízdy, otáčky motoru nebo zásoba paliva, se mohou přímo v zorném poli řidiče zobrazovat další údaje, jako např. informace audiosystému, smartfonu nebo navigace.
Podle výbavy jsou hlavní reflektory halogenové nebo bi-xenonové s adaptivními funkcemi AFL+. Reflektory mají vždy černou leštěnou vnitřní strukturu. Bi-xenonové reflektory obsahují světla pro denní svícení v charakteristickém profilu křídla z energeticky úsporných světelných diod LED.
Spodní otvor pro vstup vzduchu do motorového prostoru v nárazníku je nízký a široký, takže navazuje na tvar masky chladiče. Boční silueta sedanu a liftbacku je nyní výrazněji diferencovaná odlišným provedením zadní části karoserie.
Nový Opel Insignia si přináší i množství hi-tech prvků zvyšujících bezpečnost a komfort. Patří k nim rozličné asistenční systémy na bázi radaru a kamery - od adaptivního tempomatu přes monitorování mrtvého úhlu, protikolizní výstražný systém, parkovací asistenční systém druhé generace, přední prémiová sedadla s ergonomickým certifikátem AGR až po systém bezklíčového odemykání a startování bez klíčů „Open & Start“.


JL, 13.6.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar