Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Insignia BiTurbo 2.0 CDTI rozšiřuje nabídku turbodieselů

Na včerejší tiskové konferenci představil Opel novou a dlouho očekávaný vznětový čtyřválec 2.0 BiTurbo, kterým završuje nabídku turbodieselů. Dosahuje výkonu 143 kW (195 k) a točivého momentu 400 Nm.

Součástí prezentace byly i testovací jízdy. My jsme vyzkoušeli verzi s pohonem všech kol (AWD) se sportovním podvozkem SuperSport, zahrnujícím i přední nápravu nejvýkonnějšího modelu Insignia OPC. Během jízdy si kromě režimu Normal můžete nastavit ještě Sport nebo Tour.
Technickou lahůdkou nového čtyřválcového vznětového motoru s přímým vstřikováním paliva Common Rail je sekvenční dvoustupňový systém přeplňování. Tato technologie se dosud používala pouze u vozů vyšších cenových segmentů.
Nový motor 2.0 BiTurbo CDTI je konstruován s cílem dosáhnout agilní charakteristiky se spontánní reakcí a plynulým průběhem při akceleraci. Limuzína s pohonem předních kol a 6-stupňovou manuální převodovkou zrychluje z 0 na 100 km / h za 8,7 s a dosahuje 230 km/h. Přitom je spotřeba paliva 4,9 l/100 km extrémně nízká. Všechny verze s manuální převodovkou jsou vybaveny systémem Start / Stop, díky čemuž je Insignia jedním z nejúspornějších automobilů střední třídy.
Inovativní systém přeplňování BiTurbo využívá dvě turbodmychadla různé velikosti, které pracují buď samostatně, nebo společně. Opel je jedinou značkou, nabízející sofistikovaný systém přeplňování vznětového motoru ve střední třídě. Malé turbodmychadlo se rychle roztáčí do vysokých otáček v oblasti nízkých otáček motoru, od 1500/min. Tím je dosaženo rychlého nárůstu plnicího tlaku, díky čemuž motor spontánně reaguje na změnu polohy pedálu akcelerátoru bez typického zpoždění. Už při otáčkách 1500/min je k dispozici točivý moment 320 Nm a při otáčkách 1750/min dosahuje maxima 400 Nm.
V oblasti středních otáček (1500 - 3000/min) pracují obě turbodmychadla společně, přičemž velké turbodmychadlo zajišťuje první stupeň stlačení nasávaného vzduchu a malé turbodmychadlo následně zvyšuje plnicí tlak na definitivní úroveň. Elektronicky ovládaný kontinuální obtokový ventil propouští část výfukových plynů do velkého turbodmychadla, čímž je dosaženo energické akcelerace vozidla.
Při vysokých otáčkách (od ca 3000/min) proudí celý objem výfukových plynů přímo na turbínu velkého turbodmychadla, čímž se dosahuje vysokého výkonu motoru v nejvyšším rozsahu otáček.
Hlavním cílem bylo dosažení rychlého nárůstu plnicího tlaku v nízkých otáčkách a zkrácení reakční dobu motoru při změně pedálu plynu ve středních otáčkách. Vzduch nasávaný do motoru se optimálně zpracovává podle otáček s využitím dvou turbodmychadel různé velikosti. Při nízkých otáčkách se využívá přídavný malý kapalinový chladič stlačeného vzduchu připojený k malému turbodmychadlu, díky čemuž vzduch proudí krátkou a přímou cestou do válců. Ve středních otáčkách se postupně do přeplňování zapojuje větší a výkonnější turbodmychadlo. Stlačený vzduch proudí přes větší, klasický chladič komprimovaného vzduchu (výměník vzduch/vzduch). Opel je první automobilovou značkou, která používá takový systém dvojitého chlazení komprimovaného vzduchu, tzv. twin cooler system.
Opel dále optimalizoval účinnost motoru pomocí své inovativní technologie CleanTech, která kontroluje proces spalování směsi uzavřeným elektronickým regulačním okruhem. Senzory tlaku, integrované v žhavicích svíčkách, měří tlak individuálně v každém spalovacím prostoru 130 000 krát za minutu, díky čemuž motor vždy pracuje v optimální oblasti maximálního výkonu a současně minimální spotřeby paliva a emisí.
Třetí generace Common Rail s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů využívá ultrapřesné, piezoelektrické vstřikovače, umožňující až 8 samostatných vstřiků během jednoho pracovního cyklu. Nový motor je k dispozici pro všechny verze karoserie – pětidveřový hatchback, čtyřdveřovou limuzínu a pětidveřové kombi Sports Tourer. Zákazníci mají na výběr 6-stupňovou manuální nebo automatickou převodovku v kombinaci s pohonem předních nebo všech kol (s elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálem zadní nápravy).
Jízdní dynamiku lze zvýšit adaptivním mechatronickým podvozkem FlexRide. Další velkou inovací pro všechny verze 4x4 je na přání dodávaný podvozek SuperSport Komplet SuperSport obsahuje mechatronický podvozek FlexRide s elektronicky regulovanými adaptivními tlumiči pérování, vysoce výkonné brzdy Brembo a speciální přední nápravu HiPerStrut z modelu Insignia OPC s výkonem 239 kW (325 k), dále zlepšující jízdní vlastnosti a ovladatelnost vozu. Nové asistenční systémy na bázi radaru zvyšují bezpečnost
Díky novému radarovému systému, umístěnému za maskou chladiče, se výrazně zvýšila i aktivní bezpečnost. Zákazníci si mohou objednat adaptivní tempomat ACC, který na bázi radaru automaticky udržuje zvolenou rychlost při zohlednění nastaveného bezpečnostního odstupu od vozidla jedoucího vpředu. Radarový systém umožňuje i některé další funkce: Following Distance Indication (FDI) informuje řidiče o vzdálenosti od vozidla jedoucího vpředu; Forward Collision Alert (FCA) upozorňuje řidiče na bezprostřední nebezpečí kolize s vozidlem jedoucím vpředu a funkce Collision Imminent Braking (CIB) automaticky zpomalí vozidlo, pokud hrozí riziko kolize.


Základní technické údaje

Motor: vznětový čtyřválec s dvojitým přeplňováním
Objem: 1996 cm³
Výkon: 143 kW (195 k) při 4000/min
Točivý moment: 400 Nm při 1750/min
Zrychlení 0-100 km/h: 8,7 s
Rychlost: 230 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,1/4,2/4,9 l/100 km
Rozměry: 4830 x 1856 x 1498 mm
Rozměry kombi: 4908 x 1856 x 1520 mm
Rozvor: 2737 mm


Příklady cen
Výbavapohon kolCena
SportFWD777 400 Kč
Sport4x4781 900 Kč
CosmoFWD767 400 Kč
Cosmo4x4796 900 Kč



JL, 25.4.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar