Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Atra - více verzí i motorů, hi-tech prvky

Opel rozšiřuje modelovou řadu o novou karosářskou verzi sedan. V nabídce se objevují také nové motory s vysokými výkony a nejmodernější asistenční systémy, zaujme i omlazený design.

S novým čtyřdveřovým sedanem, základním pětidveřovým hatchbackem, pětidveřovým kombi Sports Tourer, třídveřovým kupé GTC a výkonnou verzí OPC je modelová řada Astra kompletní.
Tento cíl podporují i nové moderní motory, z nichž některé jsou k dispozici již nyní a další rozšíří různorodou nabídku. Nová Astra OPC, kterou si mohou zájemci již objednávat, slibuje díky svému turbodmychadlem přeplňovanému zážehovému čtyřválci 2.0 sportovní jízdu. S výkonem 206 kW (280 k) a točivým momentem 400 Nm je nejen nejvýkonnější, ale i nejrychlejší Astrou všech dob (250 km/h, 6,0 s).
Na podzim vyjede i nejrychlejší Astra se vznětovým motorem: Nový čtyřválec 2.0 BiTurbo CDTI o výkonu 143 kW (195 k) a točivým momentem až 400 Nm je známý už z Insignie. Čtyřválec, přeplňovaný dvojici nestejně velkých turbodmychadel, která pracují samostatně nebo společně, slibuje výborné výkony i příznivou spotřebu paliva. Nový motor BiTurbo bude k dispozici pro pětidveřové hatchbacky, kombi Sports Tourer i kupé GTC.
Opel vylepšil i už známý přeplňovaný zážehový agregát 1.4 Turbo o výkonu 103 kW (140 k), který s funkcí „overboost“ krátkodobě zvyšuje točivý moment o 10 procent – ze 200 na 220 Nm.


Od ecoFLEX po OPC
Nabídka sahá od nejhospodárnějších modelů Astra všech dob s motory 1.7 CDTI ecoFLEX a výkony 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k) a spotřebou 3,7 l/100 km, přes nejsilnější vznětový model Astra s novým motorem 2.0 BiTurbo CDTI o výkonu 143 kW (195 k) až po historicky nejvýkonnější model OPC s motorem o výkonu 206 kW (280 k). S novým turbodmychadlem přeplňovaným čtyřválcem 1.4 LPG o výkonu 103 kW (140 k) na LPG patří škála pohonných jednotek pro řadu Astra k nejširší v celém segmentu kompaktů. Později přijde ještě generace zážehových motorů SIDI ECOTEC 1.6. Nové agregáty SIDI kombinují přímé vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem, díky čemuž vynikají výkony i hospodárností.


Nové asistenční systémy
Nyní jsou mnohé prémiové technologie, které debutovaly v řadách Insignia a Zafira Tourer, k dispozici také v řadě Astra. Patří k nim např. kamerový systém Opel Eye druhé generace, který zahrnuje zdokonalený systém „čtení“ dopravních značek TSA II, asistenční systém varující před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu LDW (Lane Departure Warning) nebo systém monitorování odstupu od vpředu jedoucího vozu FDI, který obsahuje výstrahu před hrozící kolizí FCA. Všechny systémy různými výstražnými signály upozorňují řidiče na nebezpečí, takže snižují riziko vzniku kritických situací.
K dalším asistenčním systémům patří couvací kamera, asistenční parkovací systém, který identifikuje vhodné parkovací místo a pomáhá řidiči při parkování, nebo systém monitorování slepého úhlu zpětných zrcátek či adaptivní radarový tempomat ACC s funkcí samočinného brzdění v případě rizika kolize (CIB). Radarový tempomat ACC, který pracuje od 50 km/h do 180 km/h, udržuje nastavenou rychlost, přičemž podle hustoty provozu (odstupu od vpředu jedoucích vozů) samočinně zpomaluje či znovu zrychluje na zadanou rychlost.
Nové systémy doplňují už existující nabídku inovativních technologií modelové řadě Astra. Ta obsahuje např. „inteligentní“ adaptivní světlomety AFL+ poslední generace s xenonovými výbojkami. Světlomety AFL+ pracují v různých režimech, natáčejí se do zatáček spolu s řízením, mají integrovaná odbočovací světla atd.


Nosič jízdních kol FlexFix je zabudovaný do zadního nárazníku, ve kterém je (ve složeném stavu) ukrytý. V případě kombi umožní přepravu až čtyř jízdních kol, pětidveřový hatchback Astra může na nosiči FlexFix převážet dva bicykly. Panoramatické čelní sklo, patentované značkou Opel, sahá až do poloviny délky střechy.


FlexRide a HiPerStruts
Požitek z jízdy hraje v případě modelů Opel Astra mimořádně důležitou roli. Dynamické jízdní vlastnosti mohou zákazníci umocnit mechatronickým podvozkem FlexRide, který se samočinně přizpůsobuje převažujícím jízdním podmínkám. Zmáčknutím tlačítka může řidič volit jeden ze třech režimů –Standard, Tour nebo Sport..
V zájmu docílení maximálně dynamických jízdních vlastností a optimální ovladatelnosti dostala kupé Astra GTC a OPC speciální přední nápravu HiPerStruts, která zlepšuje vedení stopy v zatáčkách a snižuje pronikání rázů a vibrací od předních kol do řízení.


Osvěžený design
Pětidveřová Astra a kombi Astra Sports Tourer dostaly pozměněnou přední část karoserie. Byla pozměněna spodní část masky chladiče – podobně, jako u kupé GTC. Horní část dostala výraznější trojrozměrnou chromovanou lištu.
Pětidveřové hatchbacky Astra, kombi Sports Tourer a kupé GTC poháněné novým výkonným turbodieselem 2.0 BiTurbo CDTI mají sportovnější vnější design.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar