Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Nová Paka hostila autokrosovou Evropu

Nová Paka – Štikovská rokle – autokros. Tohle spojení zná snad každý příznivce automobilového sportu nejen u nás, ale i za hranicemi. I přes úmorné vedro se přišlo na evropskou špičku podívat na šest tisíc diváků, kteří dokázali našim jezdcům vytvořit atmosféru nevídanou.

Hlavně pak novopackému Václavu Fejfarovi, který patřil v divizi cestovních automobilů k největším favoritům. Celým závodem od tréninku až po finále mu všechno vycházelo. Do první řady se tak postavil společně s Maďarem Kareiem, rovněž se Škodou Fabia a Rusem Koršunovem s Fordem Fiesta. Také start mu vyšel skvěle a celé první kolo držel Maďara za zády. Pak však došlo mezi oběma jezdci ke kontaktu, po němž závod pro Fejfara bohužel skončil. Za incident si Maďar vykoledoval černou vlajku, na kterou ale nereagoval a pokračoval v závodě. Vyloučení se mu však nelíbilo a hned po projetí cílem si pospíchal vyřídit vyloučení na ředitelství.
Výsledky tak budou mít asi ještě dohru. První místo tak připadlo Rusu Koršunovi s Fordem Fiesta před našimi jezdci Josefem Bartošem a Ivošem Mahrem. Ale dlouho diváci nesmutnili, neboť všechny ostatní divize se staly záležitostí našich jezdců. V divizi 1600 si naši jezdci rozebrali všechna místa na stupních vítězů. Zvítězil Oldřich Musil před Markem Sekaninou a Tomášem Pospíšilíkem. Teprve na čtvrtém místě dojel John Lagondy z Lucemburska.
A pak už přišlo na řadu finále Super Buggy. Už finále B můžeme označit jako malé finále, protože v něm startovali úřadující šampion Bernd Stubbe, vicemistr André Hinnenkamp a čtvrtý z loňského šampionátu Petr Bartoš. Ani pamětníci nepamatují, kdy tito jezdci jeli naposledy finále B. To jen svědčí o vyrovnanosti současného autokrosu. Bohužel němečtí jezdci byli nad síly Petra Bartoše, který tak po mnoha letech mohl hlavnímu finále jen přihlížet, stejně jako například Jarda Hošek, jenž prožil opravdu smolný víkend.
První řadu finále A obsadili Petr Turek, Ladislav Hanák a Holanďan Wiely Albers, který také nejlépe odstartoval, naopak se hned propadl z druhé řady startující Keřka. Po celý závod vedl Albers, na kterého útočil Turek, sledovaný Hanákem a Francouzem Dufourem. Rozuzlení přinesly až poslední metry, kdy zaútočil Ladislav Hanák, dostal se před oba jezdce a vyhrál. Lepší závěr vydařeného dne si diváci určitě nemohli přát. Autokrosová Evropa rozhodně nezklamala.




Touring Cars
1. KoršunovFord Fiesta
2. Bartoš ml.Škoda
3. MahrYŠkoda
4. ErvandianVW Polo
5. SvobodaMitsubishi



Pořadí ME
1. Kárai Tamá 76
2. Fejfar Václav70
3. Koršunov Valentin 67




Super 1600
1. MusilVauxhall Muby
2. SekaninaSuzuki Tommü
3. PospíčilíkŠkoda
4. LagodnyFord 1600
5. AnacletoPeters



Průběžné pořadí ME
1. Lagondy John76
2. Musil Ondřej61
3. Anacleta Thomas57




Super Buggy

1.HanákZoner Ford
2.AlbersAlbers Racing
3.TurekBMW 2,4
4.DufourAlpha Racing
5.StubbeFast Speed




Pořadí ME

1. Stubbe Bernd|79
2. Hinnenkamp Andre|61
3. Bartoš Petr|59




J.Lasík, 2.7.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Legendy 2014 - motoristická slavnost
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar