Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nová Mazda2 přichází do Evropy

Nová Mazda2 s bohatou výbavou a nekonvenčními vlastnostmi míří do Evropy, kde chce zamíchat v segmentu B. Jak naznačil koncept Mazda Hazumi, představený v březnu na autosalonu v Ženevě, nová Mazda2 spojuje úplnou škálu technologií SKYACTIV se strhujícím designem KODO – Duše pohybu.

Promyšlená koncepce intuitivního interiéru byla poprvé k vidění v modelu Mazda3. Její součástí jsou mimo jiné Active Driving Display, první head-up displej v této třídě, a ovládací rozhraní speciálně upravené pro interiér malého vozu. Díky systému MZD Connect je nová Mazda2 také jedním z prvních modelů segmentu B, který nabídne posádce bezpečné připojení k internetu. Interiér je ale i překvapivě prostorný, a to nejen na místě řidiče. Ve druhé řadě nabídne prvotřídní prostor pro kolena.

Na výběr bude ze čtyř motorů včetně novinky SKYACTIV-D 1,5 l. Tento nový vznětový motor vyvine nejvyšší výkon 77kW/105 k a točivý moment 220 Nm, přičemž jeho spotřeba paliva činí jen 3,4 l/100 km. Vůz bude také nabízen s benzinovým motorem SKYACTIV-G 1,5 l ve třech různých provedeních, od 55 kW/75 k do 85 kW/115 k. Dosahují spotřeby paliva 4,5 – 4,9 l/100 km.

Přenos síly na přední kola zajišťují pěti- a šestistupňové manuální převodovky SKYACTIV-MT, popřípadě šestistupňový automat SKYACTIV-Drive. Ve všech případech se jedná o nové kompaktní a odlehčené verze oceňovaných převodovek.

Vůz dostane také podvozek SKYACTIV-Chassis a společně s ním obdivované sportovní jízdní vlastnosti větších modelů Mazda. Výsledkem optimalizace podvozku jsou pozoruhodně plynulé reakce společně s výrazně zlepšeným jízdním komfortem a sebejistou stabilitou, která je mezi malými vozy neobvyklá.

Nová Mazda2 je navíc mimořádně dobře vybavená nejmodernějšími technologiemi. Sada aktivních bezpečnostních systémů i-ACTIVSENSE je špičkou v dané třídě. Obsahuje mj. systém sledování mrtvých úhlů BSM, který Mazda nabízí v Evropě poprvé. BSM sleduje mrtvé úhly za vozem a vedle něj, a to i při couvání.

Navzdory nízké pohotovostní hmotnosti od 970 kg poskytuje nejnovější model mimořádnou úroveň pasivní ochrany. Za ni vděčí mj. pokročilé architektuře SKYACTIV-Body, kterou tvoří ve srovnání se stávající Mazdou2 výrazně větší


Zážehové motory
Typ1.51.51.5
Výkon kW(k)/min55(75)/600066(90)/600085(115)/6000
Toč.moment Nm/min135/3800148/4000148/4000
Převodovka5MT6MT/6AT6MT
Kombin.spotř.4,74,5/4,84,9



Vznětový motor Skyative D-1.5

Výkon77 kW(105 k) při 4000/min
Toč.moment220 Nm při 1400-3200/min
Převodovka6MT
Kombin.spotř.3,4 l/100 km



Rozměry: 4060 x 1695 x 1495 mm
Rozvor: 2570 mm


Mazda 15.10.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar