Nissan představil londýnský taxi NV200
Automobilka Nissan odhalila novou vizi londýnského „černého taxi\" budoucnosti pro 300 000 každodenních zákazníků - Nissan NV200 London Taxi. Zkušebními testy bude zároveň procházet elektrický koncept NV200.
Značka Nissan si již v historii taxislužby britského hlavního města získala uznávanou pozici. Ikonický černý taxík LTI FX4 Fairway byl vybaven vznětovým motorem 2.7, který poskytl vyšší rychlost, spolehlivost a účinnost. Stejný motor poháněl také nástupce modelu Fairway, vůz TX1.
Steve McNamara, generální tajemník Asociace licencovaných řidičů taxi, prohlašuje: „Společnosti Nissan se povedl skvělý vstup na trh londýnských taxíků - vznětový motor 2,7 litru byl jedním z vůbec nejlepších motorů ve vozu taxislužby. Z toho, co o modelu londýnského taxi NV200 vím, mohu říct, že má ty správné charakteristiky. Důležité je, že vypadá jako taxi, umožňuje pohodlný výstup i nástup a je spolehlivý."
Model londýnského taxi NV200 byl celý navržen pro pohodlí zákazníků, řidičů a dalších účastníků provozu. Je účinnější a ekologičtější než současné černé taxíky a zároveň poskytuje cestujícím větší pohodlí, prostor a praktičnost. Zvláštní zřetel byl také kladen na přepravu cestujících se zdravotním postižením.
Odolná a spolehlivá verze londýnského taxi Nissan NV200 vychází z víceúčelové kompaktní dodávky NV200. Tento vůz získal mnohá ocenění včetně Mezinárodní dodávky roku. Do verze pro londýnské taxi se pohodlně vejde pět dospělých osob – tři na zadní sedadla a další dvě na sklopná sedadla umístěná proti směru jízdy. Přední sedadlo pro cestující nahradil zavazadlový prostor.
Výjimečným rysem jsou posuvné dveře pro cestující, jejichž konstrukce zajišťuje snadné otevírání i zavírání. Jsou také mnohem bezpečnější pro chodce, cyklisty a další vozidla, protože se nevyklápějí do silnice a netvoří tak potenciální překážku.
Nissan NV200 nabízí nižší provozní náklady než alternativní vozy londýnské taxislužby. Úsporný vznětový motor 1.5 dCI 110 HP Euro V se šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje kombinované spotřeby 53,3 mpg.
Rozsáhlé úpravy standardní dodávky NV200 zajišťují plnou kompatibilitu tohoto vozu s předpisy, které stanovují Podmínky pro technickou způsobilost vozů taxislužby úřadu TfL. Tyto podmínky zahrnují možnost přepravy cestujícího na invalidním vozíku a dosažení průměru otáčení v délce 7,6 m, což je zákonný požadavek vztahující se na všechny vozy taxislužby. Důvodem je údajně malý kruhový objezd před slavným hotelem Savoy v ulici Strand, kterým musí londýnské taxíky plynule projet.
JL, 16.8.2012
Steve McNamara, generální tajemník Asociace licencovaných řidičů taxi, prohlašuje: „Společnosti Nissan se povedl skvělý vstup na trh londýnských taxíků - vznětový motor 2,7 litru byl jedním z vůbec nejlepších motorů ve vozu taxislužby. Z toho, co o modelu londýnského taxi NV200 vím, mohu říct, že má ty správné charakteristiky. Důležité je, že vypadá jako taxi, umožňuje pohodlný výstup i nástup a je spolehlivý."
Model londýnského taxi NV200 byl celý navržen pro pohodlí zákazníků, řidičů a dalších účastníků provozu. Je účinnější a ekologičtější než současné černé taxíky a zároveň poskytuje cestujícím větší pohodlí, prostor a praktičnost. Zvláštní zřetel byl také kladen na přepravu cestujících se zdravotním postižením.
Odolná a spolehlivá verze londýnského taxi Nissan NV200 vychází z víceúčelové kompaktní dodávky NV200. Tento vůz získal mnohá ocenění včetně Mezinárodní dodávky roku. Do verze pro londýnské taxi se pohodlně vejde pět dospělých osob – tři na zadní sedadla a další dvě na sklopná sedadla umístěná proti směru jízdy. Přední sedadlo pro cestující nahradil zavazadlový prostor.
Výjimečným rysem jsou posuvné dveře pro cestující, jejichž konstrukce zajišťuje snadné otevírání i zavírání. Jsou také mnohem bezpečnější pro chodce, cyklisty a další vozidla, protože se nevyklápějí do silnice a netvoří tak potenciální překážku.
Nissan NV200 nabízí nižší provozní náklady než alternativní vozy londýnské taxislužby. Úsporný vznětový motor 1.5 dCI 110 HP Euro V se šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje kombinované spotřeby 53,3 mpg.
Rozsáhlé úpravy standardní dodávky NV200 zajišťují plnou kompatibilitu tohoto vozu s předpisy, které stanovují Podmínky pro technickou způsobilost vozů taxislužby úřadu TfL. Tyto podmínky zahrnují možnost přepravy cestujícího na invalidním vozíku a dosažení průměru otáčení v délce 7,6 m, což je zákonný požadavek vztahující se na všechny vozy taxislužby. Důvodem je údajně malý kruhový objezd před slavným hotelem Savoy v ulici Strand, kterým musí londýnské taxíky plynule projet.
JL, 16.8.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout