Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan NV400 s novými motory i technologiemi

S řadou nových účinných motorů nabízejících vyšší výkon a zároveň nižší spotřebu paliva, s novou bezpečnostní výbavou, větším komfortem a spoustou nových technologií je Nissan NV400 modelového roku 2015 připraven pokračovat v útoku na evropský trh lehkých užitkových vozidel.

Asi nevýraznější změny lze najít za mřížkou chladiče. Nabídka motorů dCi zahrnuje nyní již pět variant a nabízí vyšší výkon a větší vytříbenost. Ale navzdory zvýšení výkonu je spotřeba paliva ve skutečnosti nižší než dříve. Všechny motory mají společný základ - moderní čtyřválcový turbodiesel 2.3 se čtyřventilovou technikou a s přímým vstřikováním common rail vyvinutý aliančním partnerem, společností Renault.

Dva motory vybavené jedním turbodmychadlem podávají výkon 110 k a točivý moment 285 Nm, resp. 125 k a 310 Nm. Nabídku doplňuje dvojice nově vyvinutých motorů se dvěma turbodmychadly, jejichž výkon činí 135 k a točivý moment 340 Nm, resp. 165 k a 360 Nm. Dostupná je také verze motoru s hodnotami 150 k a 350 Nm s jedním turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek. Ta se dodává výhradně s robotizovanou poloautomatickou převodovkou.

Nové modely se dvěma turbodmychadly jsou považovány za ideální pohon pro dodávky a podvozky s kabinou určené pro vysoké pracovní zatížení nebo dlouhé trasy. Tato technologie využívá malé turbodmychadlo pro generování vyššího točivého momentu při nízkých otáčkách (do 1500/min) pro razantnější akceleraci při městských rychlostech nebo při plném naložení.

Při vyšších otáčkách motoru převezme otěže větší turbodmychadlo, které poskytuje vyšší výkon a širší rozsah točivého momentu, jenž oceníte zejména při dálničních rychlostech. Díky této zvýšené flexibilitě není nutno pro udržení tempa tolik řadit.
Modely se dvěma turbodmychadly využívají také technologii Stop & Start a regenerační brzdění prostřednictvím nového systému Inteligentního řízení využití energie (ESM), který například verzi o výkonu 165 k dovoluje dosahovat spotřeby 6,9 l/100 km.
Odhaduje se, že NV400 s motorem o výkonu 165 k spotřebuje až o 1,5 l/100 km méně než jeho předchůdce o výkonu 150 k, což představuje výraznou úsporu až 1 500 eur za tři roky.
Také řidiči mohou přispívat k nižší spotřebě paliva: nový vůz NV400 má řadu palubních nástrojů pro ekologickou jízdu, včetně ukazatelů stylu jízdy, ukazatele doporučeného přeřazení a přepínače režimu ECO.

Vůz navíc využívá řadu vyspělých technologií poskytujících vyšší bezpečnost a větší komfort v kabině. Patří k nim Extended Grip pro zvýšení trakce, která je dostupná u verze vozu NV400 s pohonem předních kol i u verze s pohonem zadních kol. Systém Extended Grip, ovládaný tlačítkem na palubní desce, spolupracuje s novým systémem ESC na optimalizaci trakce v náročných podmínkách, jako je bláto, písek a sníh. Extended Grip rozděluje točivý moment mezi poháněná kola podle potřeby s rozdílem až 25 procent, aby pomohl s rozjezdem a udržením trakce.

Dalším prvkem je asistent rozjezdu do kopce, který se automaticky aktivuje při rozjíždění na svahu o spádu větším než 3 procenta. Bezpečnost při tažení přívěsu zajišťuje systém Trailer Sway Control pro kontrolu kývání.

Nové širokoúhlé zpětné zrcátko zlepšuje výhled řidiče. Toto zpětné zrcátko, namontované na sluneční cloně na straně spolujezdce, více než zdvojnásobuje zorný úhel směrem k odvrácené straně vozidla a pomáhá tak řidiči mít pod kontrolou tradiční mrtvé úhly. Osobní verze jsou vybaveny systémem sledování tlaku v pneumatikách.

Stejně jako dříve zahrnuje nabídka vozu NV400 širokou řadu modelů a konfigurací. K dispozici jsou verze s pohonem předních i pohonem zadních kol, tři varianty rozvoru, čtyři různé délky a tři různé výšky, přičemž objem nákladového prostoru je v rozmezí 8 až 17 m³. Dostupné jsou také nejrůznější varianty karosérie. Vedle továrně vyráběných skříňových dodávek, verzí kombi a podvozků s kabinou určených výrobcům speciálních nástaveb nabídnou firmy provádějící přestavby také dodávky s prodlouženou kabinou, skříňové nástavby, sklápěče, valníky a minibusy.

NV400 je také praktický, a to díky širokým posuvným bočním dveřím a děleným zadním dveřím, které mohou být prosklené nebo plné, a které se otevírají až do úhlu 270 stupňů. V závislosti na modelu lze bočními dveřmi nakládat standardní europalety: u tří delších modelů je otvor široký 1270 mm a snadno tak pojme paletu o šířce 1200 mm.
Velkorysá délka nákladového prostoru sahá od 2583 mm do 3733 mm u provedení s pohonem předních kol. Modely s pohonem zadních kol začínají na 3733 mm a nejdelší verze má délku úctyhodných 4383 mm. Ta dokáže naložit až pět europalet.

Z důvodu maximální ochrany může být nákladový prostor obložen dřevěnými bočními panely a podlahovou krytinou. Dále jsou na výběr čtyři různé dělicí přepážky - od „třetinové" přepážky trubkové konstrukce za řidičem po prosklenou stěnu v celé šířce kabiny s ochrannou mřížkou.




Nissan 25.9.2014







Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar