Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Micra - nejde pouze o facelift

Micra, která je bezesporu jedním z nejvýznamnějších modelů v celé historii značky Nissan a jedním z pilířů, na nichž stojí její současný úspěch, se dočkala řady vylepšení a zdokonalení. Změny jsou natolik komplexní, že se rozhodně nedá hovořit o pouhém faceliftu.

Nová Micra si stále zachovává charakter, který kdysi určila první generace úspěšného automobilu. Od té chvíle nás dnes dělí již 30 let a více než šest milionů prodaných vozů.
Nejviditelnější změnou je design karoserie. Nová mřížka chladiče je stylově bližší klasickému vzhledu Nissanů. Typický kulatý emblém značky je posazen do chromovaného oblouku. Nová je také kapota, blatníky, světlomety a celý přední nárazník včetně mlhovek.
Také záď vozu prošla proměnou. Nová jsou koncová světla s technologií LED i nárazník a panel ve spodní části zadních výklopných dveří.
Výrazně inovován je interiér vozu. Ukazatele na přístrojovém panelu před řidičem jsou nyní přehlednější a může se pochlubit novou středovou konzolou s vylepšenými větracími otvory.
V interiéru jsou k dispozici i praktické prvky, jako je vstup pro externí zvukové zařízení a vstup USB nebo 12V zásuvka. Všechny verze kromě základního Visia jsou vybaveny audio systémem, který je nově lépe integrován do středové konzoly.
Většina řidičů ocení nový navigační a komunikační systém NissanConnect s větší 5,8" obrazovkou a chromovanými ovládacími prvky. Nyní nabízí funkci výpočtu ekonomické trasy, která automaticky vyhledá trasu, na níž vůz spotřebuje nejméně pohonných hmot. Systém navíc o jízdě vede záznam, takže řidič může v tabulce zjistit, jak úsporně jel.
K dalším pokročilým funkcím patří technologie Google Send-To-Car, která uživateli umožňuje, aby si trasu jízdy naplánoval předem na počítači, nebo tabletu v klidu domova a poté pokyny odeslal do vozu. (Tato funkce není v momentě publikace této zprávy v ČR k dispozici).
Navigační systém nabízí i funkci náhledu na dálniční sjezdy s naváděním do konkrétních jízdních pruhů, jež usnadňuje sjíždění z dálnice, a možnost zobrazování rychlostních omezení. Řidič si může sám nastavit rychlostní rozdíl, po jehož překročení systém spustí výstražnou zvukovou i vizuální signalizaci.
Další novinkou je pokročilý parkovací systém. Nová Micra má elektrický posilovač řízení a jeden z nejmenších poloměrů otáčení ve své třídě, pouhých 4,65 m. Nyní disponuje systémem měření parkovacího místa.
Jak již napovídá název, systém měření velikosti parkovacího místa (PSM) zjišťuje velikost parkovacích míst a řidiče informuje, jestli vůz na zvolené místo bezpečně zajede, nebo nikoli. Systém je dokonce možné nastavit tak, aby zohledňoval schopnosti a zkušenosti řidiče - k dispozici je nastavení pro amatéry, běžné uživatele i pokročilé řidiče.
Nejzásadnější inovací je nejnovější tříválcový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním a objemem 1,2 litru (DIG-S), který patří k nejefektivnějším benzínovým motorům na světě. Má výkon 98 k a nízkou spotřebu 4,1 l na 100 km. Motory DIG-S mají také funkci automatického vypínání/startování (Start/Stop), která dokáže až o 4 % snížit spotřebu paliva. Základní verze bude vybavena motorem 1,2l o výkonu 80 k.
Všechny verze motoru DIG-S nesou označení PURE DRIVE - označení motorů, jejichž emise nepřesahují 120 g/km - hraniční hodnota se v průběhu roku 2013 z původních 130 g/km sníží o dalších 10 g/km.
Micra má pohon předních kol a ve standardní výbavě pětistupňovou manuální převodovku, kterou lze volitelně nahradit převodovkou CVT nejnovější generace.
Nová Micra bude nabízena ve třech stupních výbavy. Základní Visia zahrnuje mj. dálkové centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, 14" kola a kompletní sadu bezpečnostních prvků - airbag řidiče a spolujezdce, boční a střešní airbagy, ABS a elektronický stabilizační systém (ESP).
Střední verze, Acenta, má navíc chromované detaily, kryty bočních zrcátek a kliky v barvě karoserie, 15" kola, střešní spoiler, manuální klimatizaci, loketní opěrku sedadla řidiče, volant s koženým potahem a přehrávač CD s rozhraním Bluetooth.
Nejvyšší výbava Tekna, nabízí automatickou klimatizaci, navigační systém NissanConnect, zadní parkovací čidla, systém měření velikosti parkovacího místa, 15" hliníková kola (volitelně 16"), sedadla čalouněná látkou s koženým efektem, přední mlhová světla a automatické ovládání světlometů a stěračů a sklápění zpětných zrcátek.
Micra, jenž se na některých trzích prezentuje jako March, se vyrábí celkem ve čtyřech centrech a prodává v 56 zemích světa. Všechny vozy určené pro evropský trh pocházejí z Indie. Další tři továrny jsou v Thajsku, Mexiku a Číně.
U evropských dealerů se objeví v září. A ačkoli se vůz bude prodávat po celém světě, řada změn, které jej odlišují od předchozí verze, je motivována konkrétními potřebami evropského trhu.




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar