Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Juke uvádí řadu Nismo

Veřejnosti se Juke Nismo poprvé představil v rámci podpory kampaně společnosti Nissan v závodě 24 hodin Le Mans. Nyní je Juke Nismo připraven do výroby a svůj debut si odbývá v Paříži.

Vozy nesoucí označení Nismo, počínaje klasickými závodními modely Skyline z konce 80. let a konče bezkonkurenčním modelem GT-R GT1, se staly synonymem pro novátorské konstrukce a vítěznou závodní dynamiku.
Nissan přichází s odvážným plánem na vývoj kompletní modelové řady Nismo. V jejím čele bude stát Juke Nismo a v jeho stopách se budou na cestu vydávat další modely. Všechny varianty bude kompletně vyvíjet firma Nismo - divize společnosti Nissan pro automobilový sport.
Vůz propojuje revoluční design standardního modelu Juke se sportovními vylepšením. Mezi doplňky patří nová aerodynamická sada, která modelu dodává ještě účinnější, dynamičtější a výkonnější design. Nový model má nižší přední i zadní nárazníky, širší křídla a boční prahy. Úpravy se dočkala také mřížka chladiče a spoiler zadních dveří. Jako u každého správného modelu řady Nismo není nová aerodynamická sada ani zde jen na okrasu, ale přináší skutečné zlepšení co do obtékání vzduchu okolo vozu.
Výrazné 18“ ráfky z lehkých slitin a pneumatiky o velikosti 225/45 R18 zajišťují lepší přilnavost a dále posilují nepřehlédnutelnost vozu Juke na silnici.
Rukopis Nismo je patrný i v kabině. Stylová úprava se dotkla sedadel, volantu, pedálů, přístrojové desky, řadicí páky i nástupní hrany dveří. Speciální semišová sportovní sedadla mají společně s čalouněním volantu z materiálu Alcantara ještě více zdůraznit sportovního ducha tohoto vozu.
Vůz přichází s bohatou standardní výbavou, která u konkurence není k dostání vůbec nebo jen za příplatky. Standardem je uznávaný navigační systém Nissan Connect s dotykovou obrazovkou, doplněný o zpětnou kameru a rozhraní Bluetooth. A v modelu Nismo nemůže chybět ani technologie Nissan Dynamic Control System (NDCS). Tento centrální příkazový a informační modul umožňuje řidiči měnit nastavení jízdní dynamiky, stejně jako ovládat běžné funkce, jako je například klimatizace.
O pohon se stará vyladěná verze přeplňovaného 1,6litrového motoru s přímým vstřikováním známého z modelu DiG-T. Motor, který si bere inspiraci i v 1,6litrovém přeplňovaném motoru z revolučního závodního vozu Nissan DeltaWing pro Le Mans, dokáže vyvinout výkon 200 k při 5600/min a jeho točivý moment činí 250 Nm v rozsahu 2000 – 2500/min.
Juke Nismo se bude dodávat s dvěma variantami hnacího ústrojí: 2WD a 4WD. Druhá z nich je standardně vybavena převodovkou CVT. Tato vyspělá jednotka nabízí manuální režim, který řidiči umožňuje volit ze sedmi převodů prostřednictvím řadicí páky. Verze s pohonem všech čtyř kol jsou vybaveny inovativním systémem ALL MODE 4×4-i. Tento systém distribuce točivého momentu poskytuje vozu lepší přilnavost a chování v zatáčkách, rozděluje totiž hnací sílu mezi přední a zadní nápravu i mezi levou a pravou stranu.
Pokud jde o výkon, je verze 2WD schopna zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,8 s a nabízí rychlost 215 km/h, zatímco model 4WD se z 0 na 100 km/h rozjede za 8,2 s a jeho nejvyšší rychlost dosahuje 200 km/h.
U verze 2WD je kombinovaná spotřeba 6,9 l/100 km a u verze 4WD je to 7,6 l/100 km.
Podvozek přináší lepší chování vozu v zatáčkách, přilnavost a pocit při řízení. Tuhost pružin se zvýšila o 10 procent, zatímco tlumiče se spolu s řídicím systémem dočkaly úpravy zaměřené na vyvolání svižného a sportovního dojmu.
Juke Nismo bude vyrábět závod Nissan Motor Manufacturing v britském Sunderlandu společně s dalšími členy rodiny Juke. Zahájení prodeje v Evropě je naplánováno na leden 2013.



JL, 3.10.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar