Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Juke - přichází další kapitola

Když Nissan Juke před třemi lety přišel na trh, znamenal jeho inovativní impuls vznik zcela nového segmentu. Stejně jako byl Qashqai průkopníkem na trhu crossoverů, využil model Juke dramatický design a vyspělé technologie k tomu, aby s tělem kompaktního crossoveru vyvolal revoluci.

Kombinace individuálního stylingu, jízdní dynamiky a sofistikovaného interiéru umožnila prodat na 420 000 vozů za necelých 40 měsíců. Nyní přichází další kapitola.
Mezi změněné prvky patří nový design přední i zadní části s větším důrazem na luxusní rafinovanost a sportovní design. Dále nový maloobjemový přeplňovaný motor 1.2 nabízející vyšší výkon, přepracovaný 1,6litrový motor DIG-T; vylepšený pohon čtyř kol se systémem Torque Vectoring System; nová litá kola; vyspělé vybavení včetně nového audiosystému, nejnovější generace rozhraní pro komunikaci s vozidlem NissanConnect, bezpečnostního štítu Nissan, Dynamického systému řízení Nissan a možnosti nového otevíracího střešního okna. Úpravy v zavazadlovém prostoru zvětšily u verze s pohonem dvou kol jeho objem o 25 procent na 317 l, což je rekord třídy.
Ale nejočekávanější novinkou je pokročilá ukázka nové extrémní verze Juke Nismo RS s vysokým výkonem (218 k / 160 kW), lepšími brzdami, vyšší tuhostí karoserie a diferenciálem se zvýšenou svorností u verzí s pohonem dvou kol.
Vpředu byly přepracovány horní světlomety, které nyní obsahují diody LED s dvojí intenzitou pro denní svícení, zatímco hlavní světlomety nyní mají xenonové výbojky. Vnější zpětná zrcátka byla doplněna o proužek se směrovými ukazateli s technologií LED a volitelně také o kamery systému zobrazování okolí vozidla. Zadní nárazník získal výraznější tvar, aby lépe ladil s novými koncovými světly.
Nová paleta barevných provedení se rozrostla na deset barev, mezi kterými jsou i tři nové odstíny: metalická žlutá Sunlight, metalická modrá Ink a pastelová červená.
Zásahy do exteriéru završuje nová nabídka kol. Již u základní verze Visia jsou k dispozici 16" ocelová a litá kola, ve verzích Acenta a Tekna pak i různé styly 17“ litých kol. K dispozici budou také nová 18“ litá kola s barevnými vložkami.

Stejně jako styling karosérie odlišuje Juke od všeho ostatního na silnici, má i interiér mnoho charakteristických prvků včetně středové konzoly. Podle modelu jsou k dispozici dva typy čalounění sedadel, Comfort a Sport, které jsou u nejvyšších verzí v kůži.

Do standardní výbavy patří světlomety s diodami LED pro denní svícení, rádio s CD a vstupem vnějšího zdroje, ukazatel rychlostního stupně pro efektivnější styl jízdy a monitor tlaku v pneumatikách. Verze Visia 1.5 dCi a 1.6 Pack mají navíc i litá kola, manuální klimatizaci, palubní počítač a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Modely Acenta jsou vylepšeny o přední mlhovky, 17“ litá kola, automatickou klimatizaci, dálkové ovládání audiosystému, Bluetooth pro připojení telefonu a streamování hudby, tempomat a omezovač rychlosti, dynamický systém řízení Nissan a chromované prvky v interiéru.

Dynamický systém řízení Nissan NDC představuje vyspělý systém řízení nabízející tři jízdní režimy (Normal, Sport a Eco) a okamžité informace o jízdě a ovládání nastavení vozidla. U modelů Tekna najdeme navíc elektricky sklápěná zpětná zrcátka, světelný a dešťový senzor, inteligentní klíč se systémem Start/Stop a nejnovější verzi systému NissanConnect se zadní kamerou pro parkování a couvání, systém zobrazování okolí vozidla a bezpečnostní štít
Po přepnutí z režimu informací a zábavy funguje obrazovka jako monitor pro systém zobrazování okolí vozidla Nissan, který poskytuje kompletní 360° přehled okolí vozu z „ptačí" perspektivy pro co nejbezpečnější a nejsnadnější manévrování. Bezpečnostní štít, který využívá kamery systému AVM společně se senzory, radarem a dalšími vyspělými technologiemi, obsahuje mnoho funkcí, jejichž cílem je co největší bezpečnost vozidla. Patří sem systém upozornění na opuštění jízdního pruhu, systém sledování mrtvého úhlu a systém rozpoznávání pohybujících se objektů, které v případě hrozícího střetu spustí světelnou a zvukovou signalizaci.

Poslední volitelný prvek otevírá majitelům verzí Acenta a Tekna doslova nový svět. Velký skleněný otevíratelný střešní panel měří 964 mm na šířku a 837 mm na délku, takže zaujímá dvě třetiny plochy střechy. Tomu odpovídá i šířka a délka po otevření (693 a 301 mm).


Motory a hnací ústrojí
Nový Nissan Juke nabízí tři motory,dvě zážehové varianty jsou změněné: jeden motor je nový a druhý přepracovaný. Stávající úspěšný vznětový motor 1.5 dCi o výkonu 110 k (81 kW) zůstává beze změn.

Zážehový 1,2litrový motor DIG-T, který nahradí stávající jednotku 1.6 o výkonu 117 k, je vyspělý přeplňovaný motor s přímým vstřikováním dosahující výkonu 115 k (85 kW) a točivého momentu 190 Nm. Díky nižší hmotnosti, standardní automatické funkci Stop/Start spotřebuje 5,5 l/100 km.

Stávající zážehová jednotka 1.6 DIG-T byla vylepšena, aby podávala vyšší točivý moment i při nízkých otáčkách pod 2000/min. Přestože má výkon 140 kW, již splňuje podmínky normy Euro 6. Mezi novými prvky najdeme také vyšší spalovací poměr (zvýšený z 9,5 na 10,5:1), vylepšené technologie nízkého tření a recirkulaci ochlazovaných výfukových plynů.

Kromě šestirychlostní manuální převodovky je Juke DIG-T 4WD volitelně k dispozici také s novou převodovkou M-CVT.




11.3.2014



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar