Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan GT-R Nismo v evropské premiéře

Nejnovější model GT-R, nezapře geny legendárního závodního týmu Nismo. Společnost Nissan nyní zužitkovala desítky let zkušeností se závodními vozy, které získala od specialistů na motorsport v divizi Nismo, a vyvinula vrcholný Nissan GT-R.

Nissan GT-R charakterizuje exkluzivní provedení, které odráží dlouholeté přesvědčení společnosti Nissan o tom, že v oboru sportovní jízdy má forma vyplývat z funkce. Pro vyšší výkon je nový model vybaven řadou technologií inspirovaných motorsportem, například optimalizovanou aerodynamikou, podvozkem a pohonným ústrojím, což z něj dělá vyvážený vůz, který je jako doma na silnici i na závodním okruhu.

Nissan GT-R Nismo se již nabízí v Japonsku. V Evropě půjde do prodeje v září. Autentickou japonskou závodní tradici rozvíjejí jeho evropské kořeny. Jeho vývoj totiž probíhal také na okruhu Nürburgring (Nordschleife), který je považován za jeden z nejnáročnějších okruhů na světě.

Generální ředitel společnosti Nissan Carlos Ghosn soudí, že jde o nejrychlejší vůz Nissan GT-R v historii. „Nissan GT-R Nismo*2 tento okruh zvládne za 7:08,679, takže můžeme sebevědomě tvrdit, že je držitelem rekordu za nejrychlejší čas na kolo v kategorii sériově vyráběných vozů na okruhu Nürburgring (Nordschleife)."
Pod kapotou je motor V6 objemu 3,8 litru s výkonem 600 k (441 kW) a 652 Nm točivého momentu. Nová vysokokapacitní turbodmychadla užívaná při závodech GT3 zvyšují dodávku vzduchu, zatímco optimalizované individuální načasování zážehu v každém z válců spolu se zdokonaleným palivovým čerpadlem zlepšují spalování.
Pružiny a zakázkově vyrobené tlumiče Bilstein DampTronic vpředu i vzadu jsou vyladěny pro dosažení výjimečně vysoké trakce a maximálně progresivní odezvy ovládání. K dispozici jsou tři režimy nastavení podvozku: Comfort, Normal a R. Ten poslední najde uplatnění především na závodním okruhu.
Exkluzivní pneumatikyDunlop vykazují mimořádnou adhezi i ovladatelnost. Vpředu: 255/40 ZRF20; vzadu pak: 285/35 ZRF20.
Speciálně vyvinuté zavěšení přední nápravy s dvojitými trojúhelníkovými rameny má větší úhel záklonu tak, aby byla optimalizována poloha kol při větším bočním přetížení a zlepšila se směrová stabilita i stabilita v zatáčkách. Dále je využito zesíleného uchycení nábojů kol.
Aby se minimalizoval náklon karosérie v zatáčkách, je vůz vybaven dutým příčným stabilizátorem o průměru 17,3 mm, který zvyšuje torzní tuhost podvozku a zároveň snižuje hmotnost vozu.
„Tovární ladění" divizí Nismo spočívá ve vyšší tuhosti karosérie docílené lepenými spoji a bodovým svařováním, díky nimž vykazuje vůz precizní odezvu podvozku i při extrémní zátěži. Pomocí nejmodernější metody analýzy obtékání vzduchu Computational Fluid Dynamics vyvinula divize Nismo aerodynamickou technologii, která zvyšuje jízdní stabilitu a minimalizuje negativní dopad odporu vzduchu.
Přední nárazník, prolis spodního krytu motoru a karbonový zadní spoiler společně zvyšují přítlak, čímž snižují těžiště a ve srovnání s právě představeným modelem Nissan GT-R 2014 přidávají ještě dalších 100 kg*1 přítlaku navíc (při rychlosti 300 km/h). Aerodynamické charakteristiky vozu jsou vyladěny tak, aby byl při všech rychlostech zajištěn rovnoměrný přítlak a dosáhlo se progresivních jízdních vlastností. Rozšířený tvar předního nárazníku a protažený, ale stále zkosený zadní nárazník udržují součinitel odporu vzduchu pod hodnotou 0,26, stejně jako u modelu Nissan GT-R 2014.
U černých šestipaprskových kol GT-R Nismo se návrháři inspirovali závodním vozem Nissan z kategorie GT500 ve třídě SUPER GT.
Kabina dodává špičkovým provedením řidiči pocit naprostého sebevědomí. Ergonomická sportovní sedadla RECARO se zadní částí z karbonu poskytují řidiči i spolujezdci pohodlnou, a přitom naprosto pevnou oporu.
Na návrhu volantu se podíleli i závodní jezdci stáje Nismo. Volant je potažen Alcantarou, má tři ramena, červený znak uprostřed a červené prošívání, takže poskytuje nejlepší kombinaci úchopu, odezvy, pohodlí i designu. Sdružený přístrojový štít má karbonový povrch a tachometr je vyveden v červené barvě. Alcantarou je potažena i kaplička přístrojové desky.

*1: V porovnání s modelem Nissan GT-R 2014
*2: Nissan GT-R Nismo s úpravami pro jízdu na okruhu
*3: Šedá Dark Matte bude k dispozici od léta 2014.








Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar