Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nismo Juke v Evropě

Poté, co si Nissan svými inovacemi v oblasti motoristického sportu vybudovala velmi dobrou reputaci v Japonsku, přináší nyní svou tradici výkonnostních vozů poprvé na evropské silnice. Pro oceňovaný a velmi úspěšný kompaktní crossover Juke znamená značka Nismo vytříbenější styl, vylepšený výkon a sportovnější jízdní vlastnosti.

Značka Nismo přichází s modelem Juke a začíná psát první kapitolu v příběhu sériového vozu, jehož součástí bude uvedení celé řady modelů těžících z genetického kódu spjatého s motoristickým sportem a z konstruktérských zkušeností nashromážděných na závodních tratích. Dalším z řady vozů, který se bude těšit péči značky Nismo, bude model 370Z, který se do prodeje dostane v průběhu roku 2013.
Označení je odvozeno z názvu společnosti Nissan Motorsports International Co. Ltd. a vůz byl obohacen o originální prvky nesoucí závodní genetický kód této značky. Kupcům, kteří chtějí vyniknout pomocí výrazného a individualistického vozu, vyhoví Nismo ve všech směrech.
Změna v model Nismo ale nespočívá pouze v přilepení několika upravených kousků karosérie a úpravě sportovního stylu kabiny. Veškeré úpravy měly svůj důvod a byly inspirovány desetiletými zkušenostmi společnosti se závoděním.
Konstruktéři navrhli nové aerodynamické úpravy karosérie, které modelu Juke dodávají ještě účelnější, dynamičtější a výkonnější vzhled. Kvůli lepšímu obtékání vzduchu má nový model nižší přední i zadní nárazníky a boční prahy. Úpravy se dočkala také mřížka chladiče a spoiler zadních dveří. Tato vylepšení snižují vztlak vpředu i vzadu a zvyšují tak výkon vozu. Stylové 18palcové ráfky z lehkých slitin a širší pneumatiky zajišťují lepší přilnavost. Díky červeným krytům zrcátek a tenkému proužku okolo základny vozu v něm každý okamžitě rozpozná stroj značky Nismo.
Pod kapotou se nachází vyladěná verze 1,6litrového přeplňovaného zážehového motoru Nissan s přímým vstřikováním. Jeho výkon se zvýšil ze 140 kW (190 k) na 147 kW (200 k) a točivý moment narostl z 240 na 250 Nm. Nejde o žádné ohromující nárůsty, dosahované bez ohledu na náklady nebo na účinnost, ale o citlivé úpravy, které zákazníkům nabízejí něco navíc bez nutnosti kompromisů v oblasti emisí.
Kromě tužšího zavěšení a upraveného řízení, které poskytuje sportovnější odezvu na řízení a lepší kontrolu trakce, je nový model dostupný také s funkcí distribuce točivého momentu (pouze u verze 4WD). Tato technologie, kterou vůz sdílí s modelem Nissan R35 GT-R, zajišťuje lepší chování v zatáčkách. Zákazníci si mohou vybrat model 2WD se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo 4WD s převodovkou s plynule měnitelným převodem (CVT), která je vyladěna speciálně pro Nismo a nabízí 7stupňový manuální režim.
Řidičům, kteří od Nismo chtějí více, bude k dispozici i silnější verze, která je zatím ve vývoji a nabídne přesnější ovladatelnost a větší výkon.
U všech verzí Nismo je péče specialistů patrná i uvnitř. Vylepšení jsou patrná na volantu, pedálech, ukazatelích, na řadicí páce a čalounění dveří. Cílem všech změn je zprostředkovat sportovnější dojem při řízení. Speciální semišová sportovní sedadla Nismo s červeným prošitím ještě více zdůrazňují sportovního ducha.
Model Juke je již sám o sobě ohromujícím příběhem úspěchu, neboť se jej od jeho uvedení v Evropě prodalo 270 000 kusů. Je také skvělou vizitkou výroby v Evropě, že Juke Nismo bude společně se standardním modelem montován ve světově uznávané výrobní lince v britském Sunderlandu.





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar