Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mopar vyšlechtil Jeep

Značky Jeep® a Mopar představily na Moab Easter Jeep Safari šest nových vozidel Jeep®, které z velké části využívají originální doplňky a příslušenství Mopar. Během týdenního programu si účastníci na jedné z nejnáročnějších tratí mohli vyzkoušet schopnosti svého vozidla a zdokonalit své řidičské dovednosti.

Značka Mopar také oznámila, že připravuje speciální offroadovou divizi, která se bude zabývat výhradně příslušenstvím pro Jeep.
Na přípravě šesti vozidel spolupracoval Jeep se společností Mopar, která pro Jeep nabízí přes 1000 doplňků a příslušenství. Mimochodem slaví letos již 75. výročí existence a také oznámila, že připravuje speciální offroadovou divizi. Doplňky z této sekce dostanou název Jeep Authentic Parts and Accessories.
Letos mj. Mopar představil portálovou nápravu Pro 60 a konverzní kit HEMI, přičemž obě novinky se představily hned v praxi na nových konceptech. Od roku 2002 vytvořily značky Jeep a Mopar přes třicet koncepčních vozidel.


Jeep Grand Cherokee Trailhawk

Jeep Grand Cherokee je svými schopnostmi doslova pověstný. Velkou zásluhu na tom mají vzduchové pérování Quadra-LiftTM, systém kontroly trakce Selec-TerrainTM, paket Off-Road Adventure, tažné zařízení a oka testovaná na dvounásobek celkové hmotnosti vozidla, jako i nejvyspělejší systémy pohonu všech kol v segmentu. Z těch zaslouží zmínku zejména systém Quadra-Drive® II, který zahrnuje rovněž elektronický samosvorný diferenciál na zadní nápravě Electronic Limited-slip Differential (ELSD) poskytující vozidlu mimořádné trakční vlastnosti.
V zájmu zlepšení offroadových schopností dostal koncept nová 18“ kola s pneumatikami Goodyear Wrangler SilentArmor, které zaručují mimořádné schopnosti v terénu a tichý provoz na asfaltu. Pneumatiky disponují zvýšenou ochranou boků, což zvyšuje životnost, ale také snižuje hlučnost na zpevněných komunikacích. Modifikované ochranné ližiny Mopar jsou navrženy pro maximální ochranu spodní části vozu. Karoserie je charakteristická bílou barvou v odstínu Stone, a četnými šedými a červenými doplňky. Okolí masky chladiče, spodní mřížka, kryty vnějších zpětných zrcátek a lišta zadních světel barevně korespondují s litými koly Mineral Grey. Červená barva horní mřížky, předních a zadních tažných ok, otvorů pro šrouby v kolech jako i loga Jeep na krytech kol se podílejí na výrazném kontrastu. Efektní je rovněž tenká červená linka oddělující šedou matnou část kapoty, která slouží k potlačení odlesků, což je důležité zejména při manévrování v terénu.


Jeep Wrangler Apache

Tento koncept je odpovědí na přání fanoušků toužících po Wrangleru s vidlicovým osmiválcem HEMI Mopar 6.8. Zážehový motor má výkon 470 k a točivý moment 637 Nm. Tento kit bude k dispozici v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou Chrysler W5A580 nebo šestistupňovou manuální. Kromě osmiválce se Wrangler Apache může pochlubit upraveným podvozkem s přední a zadní portálovou nápravou Mopar Pro 60 5.13, kitem Stage 3 zvyšujícím světlou výšku o 114,3 mm a samozřejmě offroadovými pneumatikami. Estetické a funkční modifikace zahrnují úzké blatníky s velkou světlostí, boční prahovou ochranu proti skalám, přední a zadní poloviční dveře, přední nárazník Stinger se zabudovaným navijákem Warn 9.5ti XP, kožená sedadla Katzkin, uzamykatelný box na středové konzoli.


Jeep Mighty FC

V letech 1956 až 1965 nabízel Jeep zajímavý a chytře řešený Jeep Forward Control. V zájmu dobré manévrovatelnosti dokázali konstruktéři udržet minimální celkovou délku a přitom vytvořit velkorysou ložnou plochu. Pro Moab Jeep Safari vytvořili tak moderní interpretaci této klasiky - model Jeep Mighty FC. Při stavbě se vycházelo z Wrangleru Rubiconu 2012, u kterého přesunuli kabinu nad přední nápravu, prodloužilirozvor náprav a přidali korbu s pevnými bočnicemi. Kabina disponuje střechou z konverzní sady Mopar JK-8 a originální krátkou kapotou. Interiér je čalouněný odolnou kůží Katzkin. Nákladový prostor je konstruován na maximální možnou šířku a jeho ložná plocha je dlouhá přes 2,4 m. Offroadové schopnosti se zlepšily instalací nových portálových náprav, poskytující vynikající světlou výšku bez nutnosti zvyšování zavěšení. Nápravy jsou odpružené vinutými pružinami King a vedené rameny Teraflex. O špičkovou trakci se starají extrémní 50“ pneumatiky na 17“ kolech Hutchinson.K dalším prvkům patří tlumiče King s odděleným zásobníkem plynu, nárazníky Hanson, naviják Warn 16.5 a nerezový výfukový systém Corsa.


Jeep J-12

Výchozím modelem rozšířené verze konverzního kitu Mopar JK-8 pickup se stal Wrangler Unlimited 2012, u něhož byla zadní část rámu prodloužena o 45,7 cm a náhradní kolo přestěhováno pod podlahu nákladového prostoru, což umožnilo vytvoření ložné plochy o délce 1,8 m. Kapota a přední blatníky připomínají truck série Jeep Gladiator. Za terénní schopnosti vděčí koncept J-12 zvýšenému pérování (o 76 mm), stabilizátorům Teraflex, nápravám Dynatrac D-44 a D-60 s pneumatickými uzávěrkami ARB. O trakci se starají klasické 36“ pneumatiky obuté na 16“ ocelových discích. Kabina byla upravena tak, aby odpovídala celkovému pojetí trucku. Z interiéru zmizely koberce, které nahradily robustní gumové rohože a sedadla byla přetvořena do moderní interpretace kdysi oblíbené trojmístné lavice.


Jeep Wrangler 2012

Využitím originálních doplňků (250) vytvořil Mopar na bázi Wrangleru Rubicon mimořádně schopný Jeep. Mezi základní úpravy patří o 51 mm zvýšené pérování, 35“ pneumatiky Goodyear Wrangler na pětipaprskových kolech Classic, offroadové nárazníky, naviják Warn 9.5ti XP, ochranné prahové lišty. Některé prvky použité na tomto konceptu si odbývají svou premiéru. Jde například o uzamykatelnou středovou konzoli, přídavné LED světlomety u sloupků čelního okna, novou pevnou střechu hardtop nebo uzavíratelný box do zavazadlového prostoru.
Jeep Wrangler 2012 v úpravě Mopar využívá zesílené nápravy typu Dana 44 (standard modelu Rubicon) s elektrickými uzávěrkami diferenciálů Mopar.


Jeep Wrangler Traildozer 2012

Na přípravě vozu do mimořádně náročného teréni v poušti Moab, spolupracovali konstruktéři s inženýrským týmem American Expedition Vehicles (AEV). Základem úprav se stal Wrangler Rubicon s vidlicovým osmiválcem HEMI 6.4 o výkonu 470 k. S motorem spolupracuje šestistupňová manuální převodovka Getrag 238. Nápravy Dana 44, standard u Rubiconu, jsou charakteristické stálým převodem 4:10 a elektronickými uzávěrkami diferenciálů. Pětipaprsková kola Mopar Classic jsou obuta do 37“ pneumatik Mickey Thompson Baja Claw. Podvozek byl dále upraven prostřednictvím kitu AEV Dualsport RS, který zvýšil světlou výšku o 89 mm. Větší ochranu karoserie zajišťují prémiové nárazníky Mopar a zadní rohové kryty. Mezi další prvky patří kapota s odvětráním motorového prostoru, poloviční dveře Mopar a naviják Warn 9.5 Cti. Interiér zahrnuje černá kožená sedadla AEV 'F-1' a gumové rohože.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar