Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi Outlander 3.generace v prodeji

Jedenáct let poté, co Mitsubishi Motors poprvé použila termín „crossover“, představila na ženevském autosalonu třetí provedení oblíbeného konceptu v podobě nové generace Outlanderu. Od začátku října je Outlander 3. generace v prodeji také u nás.

Poté, co se od června 2001 prodalo celkem více než 950 000 vozů prvních dvou generací (stav ke konci prosince 2011 – včetně modelu Airtrek/první generace Outlanderu), je cílem zcela nového středně velkého crossoveru lépe vyhovět současným trendům.

TypPůvodní 2.2 DI-D M/T 2WDNový 2.2 DI-D M/T 2WD
Celková délka4 665 mm4 655 mm-10 mm
Celková hmotnost1650 kg1495 kg-155 kg
Index odporu vzduchu 0.360.33-7%
Délka úlož.prost.1350 mm1685 mm+335 mm
Výkon177 k (130 kW) při 3500/min150 k (110 kW) při 3500/min.
Točivý moment380 Nm při 2000/min380 Nm při 1 750 – 2 500/min.
Zrychlení 0 – 100 km/h 9,89,8



[*5

Nový Outlander je průkopníkem nového designového směru, který se postupně projeví na celé rodině osobních automobilů - crossoverů a SUV. Ať už zásluhou vysokých boků, vystouplého bočního lemování, čistých ploch, výrazných zadních bočních linií nebo ladně tvarovaných blatníků budí dojem nenápadné ochrany a bezpečí pro cestující.
Stejně kvalitní vzhled je patrný i uvnitř automobilu, kde jsou použity prvotřídní materiály. Přínosem je provedení přístrojové desky umožňující lepší koncentraci řidiče, stejně jako ergonomicky umístěné ovládací prvky na volantu a dobře čitelné displeje přístrojů s vysokým rozlišením.
V Evropě se nová generace modelu Outlander bude prodávat s dvěma různými typy pohonných agregátů.

Typ2.0 Mivec2.2 DI-D
Objem cm³19982268
Výkon kW(k)/min110(150)/6000110(150)/3500
Toč.moment Nm/min195/4100-4200380/1750-2500
Verze2WD4WD
Rychlost km/h190200
Zrychlení 0-100 km/h s10,610,2
Spotřeba l/100 km8,7/5,7/6,86,4/4,6/5,3
Rozměry4655 x 1800 x 1680 mm
Rozvor2670 mm
Světlá výška mm215190




Přestože tvar karoserie vozu musí být dost velkorysý na to, aby poskytoval dostatek prostoru pro sedm cestujících i zavazadla, musel zůstat štíhlejší, aby se podařilo dosáhnout nižší spotřeby, emisí a hluku způsobeného prouděním vzduchu. Díky tomu dosahuje koeficient odporu vzduchu hodnoty 0,33, což představuje snížení o 7 % v porovnání s předchozí generací.
Součástí nového technického vybavení je systém ekologické jízdy, který dokáže rozpoznat a informovat řidiče (ikona v centrální části palubního počítače), že právě jede maximálně efektivně. Řidič si může vybrat, zda uzpůsobí jízdu optimální spotřebě paliva. Stisknutím tlačítka „ECO mode“ se aktivuje systém vyhodnocování a aktivní pomoci úsporné činnosti motoru, klimatizace a pohonu všech čtyř kol.
Nová generace zachovává přednosti stávajícího modelu a nadále dokáže bezpečně a v pohodlí přepravit 5 až 7 lidí. Mezi nové sofistikované bezpečnostní prvky patří sedm airbagů včetně kolenního u řidiče, adaptivní tempomat, systém pro zmírňování následku čelní kolize, systém monitorování a podpory udržování v jízdním pruhu.
Nová generace těží z nejnovějšího vývoje tradiční technologie pohonu všech kol společnosti MMC v podobě nového systému „Multi Select“, díky kterému dochází ke zlepšení stability, trakce, spotřeby a hladiny emisí. Jedná se nejvyspělejší systém 4WD ve své třídě.
Tento systém je kombinací elektronického ovládání mezinápravové spojky a vysoce vyspělého způsobu jejího řízení. Elektronická řídící jednotka pohonu 4WD je napojena na všechny snímače sledující chování vozidla v reálném čase a ostatní řídící jednotky (motoru, převodovky), a analyzuje tak chování řidiče a dynamiku vozidla.
Protože kapacita točivého momentu nového elektronického ovládání spojky se zvýšila o 10 %, řízení pohonu 4WD a přenos výkonu na všechna kola je přesnější a efektivnější. Hlavní výhodou systému „Multi-Select“ je zpracování a vyhodnocení dat, a to jednak z hlediska výběru informací, tak i přenosové rychlosti.
Systém Multi-Select je díky vyspělé elektronice přesnější než předchozí (zapojuje všechna 4 kola mnohem častěji z důvodu předcházení ztráty trakce a nebezpečným situacím) a zároveň přispívá k ekologickému výkonu tím, že v případě nutnosti vyřadí režim 2WD a zapne inteligentnější systém pohonu 4WD. Nový režim 4WD ECO většinou pohání auto prostřednictvím předních kol, ale pokud je to nutné (kluzká vozovka atd.), přenese hnací sílu i na zadní kola, čímž se zvýší míra aktivní bezpečnosti, sníží spotřeba paliva a úroveň emisí oproti nepřetržitě zapnutému režimu 4WD AUTO. Z hlediska ergonomie se nyní všechny režimy volí tlačítkem na středové konzole.


Jízdní režimy systému Multi-Select
4WD ECO Nejúspornější režim
Využívá většinou pohon 2WD, ale pokud je to nutné (prokluz kol atd.), přenese hnací sílu i na zadní kola.

4WD AUTO Normální režim
Sofistikovaný pohon 4WD pro různé jízdní podmínky, povrchy vozovky a způsoby jízdy.

4WD LOCK Režim pro ostrý způsob jízdy
Vhodný pro nezpevněné cesty, pro případ předejití možného zapadnutí, a při potřebě nejvyšší trakce pro jízdu od nízkých po vysoké rychlosti i na silnici s pevným povrchem při ostrém způsobu jízdy.

Jízdní komfort dále zajišťují dvouzónová klimatizace, mimořádně tichá kabina, plnohodnotná třetí řada sedadel rozdělená v poměru 50/50*, nahrazující současná nouzová sedadla, nová kinematika 2. řady sedadel (zvedací sedák a sklopné opěradlo), přičemž 2. řada sedadel se dá nyní posouvat v podélném rozpětí 250 mm (dříve pouze 80 mm), zadní parkovací kamera s projekcí na displeji audiosoustavy.



Ceny
2.0 Intense 2WD599 900 Kč
2.2 Di-D Intense4WD749 900 Kč











Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar