Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi L200 - pikap páté generace

Po devíti letech výroby (a 1,3 milionu vyrobených vozů) uvolnil současný pikap Mitsubishi L200 místo svému nástupci, jenž se představuje v evropské premiéře na ženevském autosalonu. Nový nástupce z kategorie jednotunových pikapů není pouhým faceliftem, ale novou generací.

Strategický klíčový model Mitsubishi s označením L200 (mimo Evropu Triton nebo Strada) podporuje rozsáhlý průmyslový ekosystém v Thajsku, kam se soustřeďuje jeho výroba již od 3. generace. Nový L200 vyráběný v závodu v Laem Chabang společnosti Mitsubishi Motors Thailand by se měl prodávat v objemu 200 tisíc vozů ročně.

Vývoj nového L200 trval více než 28 měsíců. Jde o nejnovější interpretaci koncepce sportovně užitkového pikapu Sport Utility Truck představené v roce 2005 v podobě L200 s cílem reagovat na stále různorodější potřeby globálních zájemců, žádajících vyšší stylovost, pohodlí, lepší jízdní vlastnosti, bohatší výbavu a co nejdelší životnost.

L200 si zachovalo kabinu spojenou s ložným prostorem a rovněž jemně zaoblené tvary s povrchovými úpravami. Pěknými tvary zaujme i ložný prostor – nicméně bez nutnosti zhoršení užitných vlastností – se zadními sdruženými světly protaženými do stran nebo nápadným nárazníkem (na přání), jenž vypadá jakoby vyfrézovaný z jediného kusu kovu.

Oproti předchozí generaci budou mít všechny varianty nového L200 kratší rozvor a nabídnou interiér pyšnící se délkou s jednou z nejlepších hodnot dané kategorie. To platí obzvláště pro verzi Double Cab, kde mezi kabinou a ložnou plochou vznikl prostorný interiér a současně nabídl spoustu místa pro náklad při velmi malém (2 cm) nárůstu celkové délky.

Nové L200 se stále řadí do „pětimetrové třídy“ (Double Cab 5205 mm), což napomáhá při parkování a manévrování (nejmenší poloměr otáčení v dané třídě – jen 5,9 m), ale i ke snížení hmotnosti.
Z uvedených rozměrů se konstruktérům MMC podařilo i tak vykouzlit dlouhou ložnou plochu (1520 mm), což je hodnota podobná konkurenci. Ložná plocha je zároveň o něco hlubší (až 475 mm u nového L200 oproti 460 mm u předchozí generace).

Díky promyšlené konstrukci (široké uplatnění plechů z vysokopevnostní oceli, pevnější podvozkový rám, atd.) se podařilo udržet hmotnost v rozumných mezích (pouze 1875 kg u Double Cab 2,4 DiD MIVEC AS&G 4WD M/T) a zároveň umožnit tahání přívěsů o hmotnosti až 3100 kg (v závislosti na modelu) při celkovém zvýšení tuhosti, zlepšení pasivní bezpečnosti a zlepšení parametrů hluku, vibrací a chvění.

Při stavbě byly využity nerezavějící ocelové plechy v kabině a na ložné ploše společně s širším využitím těsnicího materiálu, což pomůže potlačit dlouhodobou degeneraci materiálů a přinese zlepšení oproti samotné antikorozní úpravě (v Evropě 12letá záruka).

L200, v Evropě nabízené ve verzích Double Cab a Club Cab, vítá pasažéry novým způsobem otevírání dveří (v případě verze Club Cab, kde jsou nově dělené dveře, tj. 4 samostatné dveře). Hlavní přední dveře jsou doplněny zadními zapuštěnými dveřmi menších rozměrů a se závěsy vzadu, což napomohlo ke snazšímu nastupování a vystupování.
Uživatelé ocení širší a delší polštáře čalounění i samotná opěradla, výraznější boční vedení sedadel, měkčí materiál sedáků a jejich vyšší pružnost, výškové a podélné nastavení volantu. Konstrukce sloupků zmenšující mrtvé úhly – vpředu, po stranách i vzadu,

Majitelé se mohou těšit na nové prvky výbavy, kam mj. patří: xenonové světlomety (s integrovanými LED světly pro denní svícení a bi-xenonovými hlavními světly), zadní parkovací kamera, inteligentní systém bezklíčového ovládání centrálního zamykání se spínačem START/ STOP, tempomat s nastavitelným omezovačem rychlosti, duální automatická klimatizace, páčky řazení pod volantem, výškové a podélné nastavitelný volant,
Systémy aktivní bezpečnosti doplňuje mj. kolenní airbag řidiče (celkem 7 airbagů v celé kabině), funkce varování při opuštění jízdního pruhu (LDW), systém TSA pro bezpečnost jízdy při tažení přívěsu, systém pro rozjíždění do kopce, xenonové světlomety. Nové bezpečnostní prvky doplňuje např. systém aktivního řízení stability a trakce, nouzový brzdový asistent, bezpečnostní systém přednostního brzdění (BOS), ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly, systém signalizace nouzového brzdění, atd.

Nový podvozkový rám nyní vykazuje o 7 % vyšší torzní tuhost, umožňující soustavě zavěšení kol nabídnout výborné jízdní chování a stabilitu bez dalších úprav. Zůstalo zachováno stejné uspořádání podvozku jako předchůdce, tj. dvojité lichoběžníkové zavěšení a vinuté pružiny na přední nápravě / listová pera vzadu (kvůli mimořádným nárokům při vysokém zatížení).

Všechna uvedená vylepšení přispěla k vyšší kvalitě jízdy po hladkých silnicích i v terénu, kde nové L200 vytahuje stejné trumfy jako jeho předchůdce: systém pohonu Super Select 4WD II – permanentní pohon všech čtyř kol s redukční převodovkou, nyní s možností aktivace elektronickým kruhovým ovladačem na středové konzole. K lepší ovladatelnosti přispívá i dělení točivého momentu mezi nápravy v poměru 40:60.
Systém umožňuje řidiči zvolit nejvhodnější nastavení rozdělovací převodovky podle aktuálního terénu a jízdních podmínek. Přepínat lze mezi pohonem 2WD a 4WD bez nutnosti zastavovat vůz (až do 100 km/h), a to na jakémkoli povrchu.

Hlavním trumfem systému Super Select je volba „4H“ pro permanentní pohon všech kol. Volba, která jev daném segmentu stále výjimečná, zejména v kombinaci se schopností redukční převodovky, může být aktivována za jakékoli rychlosti jízdy a na libovolném povrchu. Systém výrazně zlepšuje trakční schopnosti při jízdě s prázdnou korbou. Součástí je uzávěrka mezinápravového diferenciálu, která zajišťuje mimořádné schopnosti při jízdě v terénu, ale současně i reguluje rozdělení hnacího momentu mezi nápravami v režimu „4H“.

Oproti některým konkurenčním řešením je systém Super Select vybaven i možností redukce (4LLc) pro terénní jízdu, zatímco uzávěrka diferenciálu zadní nápravy napomáhá k maximálním záběrovým schopnostem na sypkém povrchu (k dispozici podle trhu a konkrétního modelu), čímž přispívá k celkově mimořádným schopnostem jízdy mimo zpevněný terén – včetně maximální brodivosti až do 600 mm:

Po kapotou se objevuje nový přeplňovaný vznětový čtyřválec 2,4 litru o výkonu 154 k nebo 181 k. S celohliníkovou konstrukcí, ventilovým rozvodem 16v DOHC a rozvodem paliva typu common rail s přímým vstřikováním, chlubící se jednou z nejnižších hodnot kompresního poměru 15,5:1 u motoru o objemu 2,4 litru. Díky tomu bylo možné vyvinout celohliníkový blok motoru a využít i další odlehčené materiály, což se odrazilo ve snížení celkové hmotnosti, nízké hladině hluku, vibrací a chvění i celkové úspornosti, k čemuž přispěl i vlastní systém proměnného časování ventilů „MIVEC“ (na straně sání), turbodmychadlo s variabilní geometrií a technologie vypínání motoru Auto Stop & Go (dostupnost této technologie závisí na konkrétním modelu a trhu).

S ohledem na lepší využití nového úsporného motoru MIVEC Diesel pak MMC připravila pro L200 páté generace dvě nové převodovky: šestistupňovou manuální a pětistupňovou automatickou s režimem sekvenčního řazení Sport.

2440154 k při 3500/min380 Nm při 1500-2500/min
2440181 k při 3500/min430 Nm při 2500/min




Mitsubishi 6.3.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar