Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes Benz třídy V - nová dimenze komfortu

Nový velkoprostorový vůz lze individualizovat výběrem ze dvou výbavových linií: V a Avantgarde, dále pak vnějšího paketu Sport a interiérového paketu Design, dvou rozvorů, tří délek karoserie v rozmezí 4895 až 5370 mm, tří motorů a bohaté nabídky výbav na přání.

Mezi výjimečné prvky patří mj. separátně umístěný centrální displej, multifunkční volant s dvanácti tlačítky a páka voliče Direct Select s páčkami na volantu pro manuální řazení v modelech se samočinnou převodovkou a inovativní touchpad, s nímž lze veškeré telematické funkce ovládat gesty nebo zadáváním písmen a znaků. Touchpad je k dispozici od výbavy s audiosystémem Audio 20 CD nebo se systémem COMAND Online, který spojuje veškeré funkce audiosystému, handsfree pro telefonování a navigačního systému.


Nová dimenze komfortu

Velkoprostorový MB nabízí, jako jediné vozidlo ve svém segmentu, pro řidiče a spolujezdce na přání bederní opěrky nastavitelné ve čtyřech směrech a aktivní odvětrávání sedadel, u něhož lze měnit směr otáčení ventilátorů, aby byla zajištěna rovnoměrná relativní vlhkost vzduchu na sedacích plochách kůží čalouněných sedadel.
Zdokonalená automatická klimatizace Thermotronic je nabízena na přání jako alternativa ke standardní klimatizaci Tempmatic. Umožňuje třemi různými režimy ventilace individuální řízení klimatizování vnitřního prostoru. Režimy Focus, Medium a Diffuse se liší přiváděným vzduchem i jeho rozdělováním. Nabízí rovněž automatické předklimatizování na povel tlačítka na klíčku od vozidla, integrovaný senzor zamlžení a rozdělování chladného vzduchu na straně řidiče a spolujezdce, jehož intenzita se řídí postavením slunce.


Konfigurace sedadel

Vůz je za dvojicí předních sedadel vybaven čtyřmi samostatnými sedadly ve dvou řadách. Díky vylepšené konstrukci a logice ovládání je lze intuitivně sklopit dopředu. Alternativně může být vzadu dvoumístná lavice s dvoudílným, samostatně sklopným opěradlem nebo třímístná lavice s dvoudílným sedákem a třídílným opěradlem. Vnější pravé sedadlo třímístné lavice lze sklopit dopředu, nebo vyjmout. Celá lavice je sklopná, aby bylo možné vytvořit místo pro velká zavazadla. Pro přenocování si lze zvolit třímístnou lavici, přestavitelnou na lůžko. Pod lavicí, kterou lze navíc použít jako vyvýšenou ložnou plochu, jsou zásuvky s úložnými prostory.
Sedadla i lavice lze podélně posouvat v nových kolejnicích s rychloupínacím mechanismem, nebo je umístit čelem proti sobě. Všechna jsou vyjímatelná.
Novinkou je samostatně otvíratelné zadní okno, uchycené k hornímu rámu dveří zavazadlového prostoru. Okno lze otvírat a zavírat nezávisle na zadním víku. Rozdělení zavazadlového prostoru lze snadno namontovat a demontovat. Má nosnost až 50 kg a disponuje dvěma prohlubněmi, v nichž se nalézá vyjímatelný skládací nákupní košík.
Dalším výjimečným rysem nové třídy V je zadní výklopné víko EASY-PACK dodávané na přání. V tomto případě se otvírá a zavírá elektricky a jeho aretace je možná v libovolné poloze.
Mercedes-Benz Intelligent Drive
Celkem jedenáct inovativních asistenčních systémů přispívá k vysoké úrovni komfortu. Standardně se dodává asistent pro jízdu v bočním nárazovém větru, který vůz stabilizuje a systém pro sledování únavy řidiče ATTENTION ASSIST. Na přání se dodává aktivní parkovací asistent nebo kamerový systém s rozsahem snímání 360°, adaptivní tempomat DISTRONIC PLUS ve spojení s asistentem pro prevenci kolizí COLLISION PREVENTION ASSIST, asistent pro sledování dopravních značek s funkcí upozornění na jízdu v protisměru, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, asistent pro sledování slepého úhlu, světlomety LED s adaptivním řízením ILS a adaptivní asistent dálkových světel.
Pro zvýšení bezpečnosti je na přání k dispozici systém PRE-SAFE®., , který aktivuje při hrozící nehodě ochranná opatření, aby mohly bezpečnostní pásy a airbagy v případě kolize poskytnout posádce nejlepší možnou ochranu.


Maximální hospodárnost

Nová třída V bude uvedena na trh s moderním čtyřválcovým turbodieselem 2,1 litru s dvoustupňovým přeplňováním. Dodává se ve třech výkonových stupních:

V 200 CDI100 kW (136 k)330 N.m
V 220 CDI120 kW (163 k)380 N.m
V 250 BlueTEC140 kW (190 k)440 N.m6,0 l/100 km



Vrcholný model díky systému BlueTEC jako první v segmentu splňuje emisní normu Euro 6. V 250 BlueTEC je standardně vybaven sedmistupňovou samočinnou převodovkou 7G-TRONIC PLUS s pákou voliče DIRECT SELECT a páčkami DIRECT SELECT na volantu pro manuální řazení. Pro V 200 CDI a V 220 CDI je na přání k dispozici komfortní samočinná převodovka.
Třída V se samočinnou převodovkou nabízí volič jízdních režimů AGILITY SELECT. Řidič může volit mezi čtyřmi jízdními režimy: hospodárným, komfortním, sportovním a manuálním. Pokud řidič aktivuje programy Sport, Comfort nebo Manuell, bude mít při akceleraci o 10 kW vyšší výkon a o 40 N.m vyšší točivý moment (funkce Overtorque). Například V 250 BlueTEC – 150 kW a 480 N.m.
V této třídě vozidel představuje velký pokrok podvozek AGILITY CONTROL se selektivním přizpůsobováním systému tlumení stavu vozovky a nejnovější generace adaptivního stabilizačního systému ADAPTIVE ESP® s četnými asistenčními funkcemi pro optimální bezpečnost jízdy.


Bohatá standardní výbava

Dlouhý seznam zahrnuje mj.audiosystém Audio 20 USB se separátně umístěným 7“ centrálním displejem, ozdobné prvky se vzhledem klavírního laku, tříramenný multifunkční volant s dvanácti tlačítky, výškově a podélně nastavitelný sloupek volantu, komfortní sedadla pro řidiče a spolujezdce s bočními airbagy, elektrickou parkovací brzdu a aktivní aretaci bočních posuvných dveří atd.
V době uvedení na trh, koncem května 2014, bude nová třída V nabízena v dlouhé verzi s délkou 5140 mm, rozvorem 3200 mm a prodlouženým převisem. Tuto variantu lze objednávat od 6. března 2014. Později bude následovat kompaktní a extra dlouhá varianta.


Exkluzivní model třída V Edition 1

Třída V přichází na start s limitovanou edicí Edition 1. Speciální model s výkonem 140 kW (190 k) a samočinnou převodovkou 7G-TRONIC PLUS se vyznačuje sportovním podvozkem nebo alternativně AGILITY CONTROL se systémem selektivního tlumení, 19“ koly z lehké slitiny s pěti dvojitými paprsky, tmavě tónovanými skly oken vzadu, čalouněním sedadel kůží Nappa Maron. Nejvyšší úroveň komfortu zajišťuje aktivní odvětrávání sedadel řidiče a spolujezdce, automatická klimatizace THERMOTRONIC a samostatná poloautomaticky řízená klimatizace TEMPMATIC vzadu, systém COMAND Online, audiosystém Burmester® Surround Sound System, elektrické ovládání posuvných dveří na pravé a levé straně, elektrické ovládání zadního výklopného víka EASY-PACK se samostatně otvíratelným zadním oknem a parkovací paket s kamerovým systémem se snímáním okolí v rozsahu 360°. Příkladnou bezpečnost nabízí asistent pro prevenci nehod COLLISION PREVENTION ASSIST, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, asistent pro sledování slepého úhlu a systém PRE-SAFE®.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar