Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes-Benz třídy Třída C v nejlepší podobě (II)

Veřejně proklamovaným cílem značky Mercedes-Benz je poskytovat všem účastníkům silničního provozu bezpečnost na nejvyšší úrovni. Nová třída C proto přebírá téměř všechny nové, a o zásadní funkce rozšířené asistenční systémy, které oslavily před několika měsíci svou světovou premiéru ve vozech třídy S a třídy E.

Nová třída C disponuje velkým počtem inovativních bezpečnostních a asistenčních systémů. Standardně je vybavena systémem ATTENTION ASSIST, který dokáže řidiče upozornit na nepozornost a únavu. Přitom jsou při odpovídající výbavě nabízena, v rámci navigace systému COMAND, jako dílčí cíle, nejbližší dálniční odpočívadla. Funkce ATTENTION ASSIST má nastavitelnou citlivost a může řidiče informovat vlastním zobrazením ve sdruženém přístroji o stavu únavy a době jízdy od poslední přestávky k odpočinku.

Standardně dodávaný systém pro prevenci kolizí COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS disponuje kromě adaptivního brzdového asistenta, který nabízí již od rychlosti 7 km/h ochranu před kolizemi, další doplňkovou funkcí: Při přetrvávajícím riziku kolize a chybějící reakci řidiče může systém aktivovat při rychlostech až 200 km/h autonomní brzdění, a snížit tak intenzitu srážky s pomaleji jedoucími nebo zastavujícími vozidly. Až do 50 km/h brzdí systém i před stojícími vozidly a do 40 km/h dokáže zabránit nárazům do překážek vpředu.
K dispozici jsou na přání navíc nové a ve svých funkcích zásadně rozšířené asistenční systémy z nové třídy S a třídy E, které v rámci konceptu Intelligent Drive spojují data z různých druhů senzorů, a mohou tak výrazně zvýšit komfort a bezpečnost:

•DISTRONIC PLUS s asistentem řízení a integrovanou funkcí Stop&Go pro automatizovanou jízdu v dopravní koloně. Tento asistent pro částečně autonomní jízdu v dopravních zácpách se dokáže při rychlostech pod 60 km/h orientovat podle vpředu jedoucího vozidla i při chybějících nebo nejednoznačných podélných čárách, vymezujících jízdní pruhy. Díky tomu umožňuje bezpečnou a pohodlnou jízdu v koloně.

•Brzdový asistent BAS PLUS dokáže nyní rozpoznávat i vozidla přijíždějící ze strany a zesilovat příliš slabé brzdění řidiče; systém PRE-SAFE® Bremse dokáže kromě stojících vozidel rozpoznávat dokonce chodce, v situacích bez odezvy řidiče autonomně brzdit, a zabránit tak nehodám do 50 km/h, resp. snížit intenzitu nárazu až do 72 km/h. PRE-SAFE® Bremse podporuje v plynulé dopravě řidiče obdobnými funkcemi v celém rozsahu rychlostí od 7 do 200 km/h.

• Aktivní asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu s rozšířenou funkčností dokáže zabránit nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu změnou směru jízdy jednostranným brzděním také při přerušeném podélném značení a eliminovat riziko kolize, způsobené např.rychle předjíždějícími, paralelně jedoucími nebo dokonce i protijedoucími vozidly.


Mezi početné asistenční systémy patří kromě toho také

•aktivní parkovací asistent, který umožňuje automatické zaparkování vozidla s aktivním řízením a brzděním na podélně i kolmo orientovaná parkovací místa,
•kamerový systém s pokrytím 360°, který ukazuje vozidlo a jeho okolí z různých perspektiv včetně virtuální ptačí perspektivy,
•asistent pro sledování dopravního značení s upozorněním na jízdu v protisměru, který kromě rychlostních omezení připomíná i zákazy předjíždění a zákazy vjezdu,
•a adaptivní asistent dálkových světel PLUS, který cíleným odcloňováním ostatních vozidel z kuželu dálkových světel umožňuje jejich trvalé zapnutí.

Airbagy pro bezpečnost

V případě nehody zajišťuje bezpečnost cestujících kromě tříbodových bezpečnostních pásů s pyrotechnickými předpínači a omezovači síly pro řidiče a spolujezdce vpředu i pro cestující na vnějších sedadlech vzadu také velký počet airbagů. Mezi ně patří mimo jiné:

•pánevní airbag pro řidiče a spolujezdce
•nově vyvinutý okenní airbag
•boční airbagy pro vnější sedadla vzadu
•kolenní airbag pro řidiče

Sedadlo spolujezdce může být navíc vybaveno systémem automatického rozpoznávání dětské sedačky, který nespoléhá na dosavadní transpondér a místo něj pracuje s rohoží snímající hmotnost. Díky tomu lze používat jakoukoli dětskou sedačku. Airbag je vždy automaticky deaktivován a při demontáži dětské sedačky opět aktivován.

Klimatizace: Signály z vesmíru

Mercedes-Benz důsledně zdokonalil a výrazně vylepšil klimatizační systém. To platí zejména pro úroveň ovládání, výkonnost, celkovou účinnost a kvalitu vzduchu. Jako jediné vozidlo ve svém segmentu nabízí nová třída C navíc rozpoznávání tunelu prostřednictvím satelitní navigace. Tato funkce používá mapové podklady navigačního systému a data o poloze z GPS, aby mohla při vjezdu do tunelu automaticky uzavřít klapku pro vnitřní recirkulaci vzduchu, a po vyjetí z tunelu ji opět otevřít.


Informační a zábavní systémy pro mimořádné zážitky

Zcela nová generace multimediálních systémů nabízí v nové třídě C intuitivní ovládání s náročnými animacemi a vizuálními efekty, které jasně, přehledně a zároveň maximálně atraktivně znázorňují všechny funkce. Nová třída C je kromě toho vybavena jedinečným systémem Frontbass. Tento avantgardní akustický systém využívá objemu příčných a podélných nosníků skeletu karoserie jako rezonanční prostor pro basový reproduktor. Výsledkem je zážitek z poslechu téměř na úrovni koncertního sálu. Na přání se dodává zvuková aparatura Burmester® Surround Sound.

Navigační systém podává své informace interaktivně. Nabízí mimo jiné animovaný kompas, „Drive Show“ s informacemi pro cestující jako v letadle a zobrazování podkladů z Google Maps na hlavním displeji. Navigační systém nyní kromě toho dokáže ještě lépe a v reálném čase informovat o stavu dopravy, pokud získává dopravní zpravodajství prostřednictvím internetové služby „Live Traffic Information“.


COMAND Online s funkcí hotspotu

COMAND Online nabízí nejen větší displej s rozlišením 960 x 540 pixelů a se speciálním krycím sklem ve stylu iPhone® nebo iPad. Tento systém umožňuje mimo jiné také příjem digitálního rozhlasového a televizního vysílání a nabízí kromě jiných funkcí rychlou navigaci s pevným diskem, automatické zohledňování dopravní zácpy na základě aktuálního a přesného dopravního zpravodajství „Live Traffic Information“, integrovaný hotspot WLAN a systém hlasového ovládání LINGUATRONIC.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar