Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes-Benz třídy C v nejlepší podobě (I)

Mercedes-Benz otevírá novou třídou C další úspěšnou kapitolu a stanovuje nová měřítka v prémiovém segmentu střední třídy. Třída C přináší do svého segmentu rekordní hospodárnost díky chytré koncepci lehké konstrukce, která snížila hmotnost až o 100 kg, excelentní aerodynamice a novým hospodárným motorům.

Třída C je nejprodávanější modelovou řadou značky Mercedes-Benz. Od uvedení na trh v roce 2007 bylo prodáno více než 2,4 milionu vozů minulé generace. Vůz povyrostl v reakci na zvětšující se průměrnou výšku lidí. V porovnání s předchůdcem je karoserie o 95 mm delší (4686 mm) a o 40 mm širší (1810 mm), a to při rozvoru, který je o 80 mm delší (2840 mm). Prospěch ze zvětšení vnitřního prostoru mají především cestující na zadních sedadlech. Úroveň předchůdce překonává nová třída C rovněž objemem zavazadlového prostoru 480 l.

Dlouhá kapota motoru, daleko dozadu posunutá kabina a krátké převisy karoserie vytvářejí u třídy C, při pohledu z profilu, klasické a vyvážené proporce sedanů Mercedes-Benz. Na výběr jsou dvě různé tváře: sportovní s centrální hvězdou nebo – výhradně pro linii EXCLUSIVE – klasická maska chladiče sedanů s hvězdou Mercedesu na kapotě motoru, která může kompletně uzavřít své lamely pro optimalizaci součinitele aerodynamického odporu vzduchu a svým celkovým vzhledem umocňuje suverénní postavení kultivovaného sedanu.

Sportovní výraz propůjčuje přístrojové desce pět kruhových výdechů ventilační soustavy. Důsledné úsilí o vyšší úroveň je patrné rovněž z ovládacích prvků. Všechny jsou trojrozměrné, kvalitní a přehledně uspořádané, jako v automobilu vyšší třídy.

Dalším evolučním krokem je inovativní touchpad, umístěný v opěrce pro ruku nad ovládacím prvkem na středovém tunelu. Stejně jako u chytrého telefonu jím lze velmi jednoduše a intuitivně ovládat pomocí prstových gest veškeré funkce zábavního a informačního systému.
Ve třídě C je nový rovněž průhledový displej, který stejně jako před pilotem v letadle promítá důležité informace na čelní okno, přímo do zorného pole řidiče.
Systém informuje o rychlosti jízdy, rychlostních omezeních, pokynech navigačního systému a ukazuje upozornění adaptivního tempomatu DISTRONIC.

Vedle standardní výbavy umožňují tři různé stylistické a výbavové linie pro exteriér a interiér dodat vzhledu vozidla individuální charakter. Line AVANTGARDE profiluje třídu C jako sportovní sedan, Line EXCLUSIVE dává najevo vyšší postavení a moderní luxus, zatímco AMG Line propůjčuje třídě C vysloveně sportovní vzhled.

Inovativní konstrukce skeletu karoserie se vyznačuje nižší hmotností a vynikající tuhostí, což zaručuje výjimečnou úroveň jízdních vlastností a zároveň i nejlepší akustický a vibrační komfort, společně s vysokou pasivní bezpečností. Díky inteligentní a inovativní lehké konstrukci je hybridní struktura karoserie z hliníku a oceli o cca 70 kg lehčí, v porovnání s konvenční, vyrobenou jen z oceli. Hmotnost celého vozidla je dokonce o cca 100 kilogramů nižší.
Mercedes-Benz dosáhl technologického skoku v oblasti lehké konstrukce mimo jiné kompletně novou konstrukcí a ve velkosériové výrobě neobvykle rozsáhlou aplikací hliníku. Podíl hliníku vzrostl v porovnání s úspěšným předchůdcem z necelých 10 procent na téměř 50 procent.
Klíčový je stabilní bezpečnostní skelet vnitřního prostoru pro cestující, který je obklopen cíleně propočtenými a prakticky prověřenými deformačními zónami, které zajišťují maximální bezpečnost cestujících, díky optimalizovaným dráhám pro rozvádění nárazové energie a kombinaci hliníkových odlitků s ultravysokopevnostními materiály. Ochranným pouzdrem karoserie je vnější plášť, vyrobený kompletně z hliníku.
Předpokladem pro vynikající hospodárnost je nízký aerodynamický odpor vzduchu. Již při necelých 70 km/h je aerodynamický odpor vzduchu větší než souhrn všech ostatních jízdních odporů, a je tak hlavním faktorem pro snižování spotřeby paliva a emisí CO2. Nový sedan stanovuje s hodnotou cx = 0,24 u modelu C 220 BlueTEC ECO nový rekord ve střední třídě.



V době uvedení na trh budou k dispozici tři motory, jeden vznětový C 220 BlueTEC a dva zážehové C 180 a C 200:
TypC 220 BlueTecC 180C 200
Objem214315951919
Výkon125 (170)115 (156)135 (184)
Toč.moment400250300
Zrychlení8,18,27,5
Spotřeba4,05,05,3




Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k), toč.moment – Nm, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba – l/100 km


Později přibude malý vznětový motor 1.6 s nízkou hmotností, kompaktní konstrukcí a nízkou specifickou spotřebou paliva. Jednostupňově přeplňovaný čtyřválec 1.6 poskytuje výkon 85 nebo 100 kW (115 nebo 136 k) a točivý moment 280 N.m, resp. 320 N.m. Přímé vstřikování paliva common rail pracuje s maximálním vstřikovacím tlakem 1600 barů.
Uplatnění nalezne také zdokonalený vznětový čtyřválec 2.2 v několika výkonových variantách. Rozpětí výkonů vznětových motorů tak bude sahat od 85 kW (115 k) do 150 kW (204 k). Model C 220 BlueTEC se bude na přání dodávat také ve verzi BlueEFFICIENCY Edition s výkonem 125 kW (170 k). Všechny vznětové motory nové třídy C jsou vybaveny známou technologií selektivní katalytické redukce SCR pro mimořádně ekologickou jízdu.

Zážehové motory BlueDIRECT

Kromě toho bude k dispozici pět zážehových čtyřválců s výkony od 115 do 175 kW (156 až 238 k), později bude následovat i zážehový šestiválec s výkonem 245 kW (333 k). Zážehové čtyřválce BlueDIRECT kombinují spontánní reakce a příkladnou výkonovou charakteristiku s vysokou hospodárností a nejnižšími emisemi ve své třídě. Mercedes-Benz dosáhl tohoto cíle transferem technologie BlueDIRECT z motorů V6 a V8 do konstrukce čtyřválců. Systém přímého vstřikování paliva se spalováním řízeným paprskem vstřikovaného paliva, který Mercedes-Benz nabídl jako první výrobce osobních vozů v sériové výrobě, pracuje s elektronicky precizně řízeným vícenásobným vstřikováním. Přímé vstřikování třetí generace je doplněno „rychlým vícenásobným zapalováním“.

Hybridní verze
C 300 BlueTEC HYBRID se čtyřválcovým vznětovým motorem a kompaktním elektromotorem dosahuje nejvyššího výkonu 150 + 20 kW (204 + 27 k) a v kombinovaném cyklu EU se spokojí s 3,9 litru nafty na 100 km. Další mimořádně hospodárný hybridní model, který bude následovat později, bude disponovat nejmodernější technikou s možností vnějšího dobíjení (tzv. plug-in hybrid).
V závislosti na výkonu jsou dvě nové šestistupňové mechanické převodovky a samočinná 7G-TRONIC PLUS. Trakci může vylepšit trvalý pohon všech kol 4MATIC.


Podvozek – sportovní a přesto komfortní

Podvozek je kompletně nově vyvinutý. Velký podíl na agilním chování vozu má nová čtyřprvková přední náprava. Díky ní je zavěšení kol odděleno od pružicí a tlumicí vzpěry. Takto uzpůsobená výhodná kinematika přední nápravy zvyšuje přilnavost a poradí si s většími bočními sílami. Podvozek tak reaguje citlivěji na pohyby volantu a umožňuje sportovně agilní styl jízdy. Na zadní nápravě zajišťuje optimalizované zavěšení kol, na pěti prostorově uspořádaných ramenech, nepřekonatelné kvality vedení kol a nejlepší možnou směrovou stabilitu při jízdě přímým směrem.
Sedan je standardně vybaven ocelovými pružinami. Ve spojení s tímto odpružením jsou k dispozici tři podvozky DIRECT CONTROL se systémem selektivního tlumení:

•komfortní podvozek
•komfortní podvozek Avantgarde se sportovnějším charakterem
•sportovní podvozek se světlou výškou sníženou o 15 mm


První vzduchové odpružení v této třídě

Jako první vozidlo v segmentu může být alternativně vybaveno vzduchovým odpružením (AIRMATIC) na přední a zadní nápravě. Díky elektronicky řízenému a plynule nastavitelnému tlumení na přední a zadní nápravě je zaručen vynikající komfort odpružení i u zatíženého vozidla. Řidiči mohou tlačítkem AGILITY SELECT volit různé charakteristiky: „Komfort“, „ECO“, „Sport“ a „Sport +“. S doplňkovým nastavením „Individual“ si může nakonfigurovat své vozidlo podle vlastních představ. AIRMATIC kromě toho nabízí udržování stálé světlé výšky na přední a zadní nápravě i u zatíženého vozidla, aby byl zaručen nejlepší jízdní komfort.


Řízení se sportovním charakterem

Všechny modely třídy C budou standardně vybaveny elektromechanickým přímým řízením, které kombinuje posilovač parametrického řízení, závislý na rychlosti jízdy, s variabilním převodem v závislosti na úhlu natočení volantu. Účinek posilovače hřebenového řízení se projeví jen v případě potřeby, což také přispívá ke zvýšení hospodárnosti.

Nové sedany třídy C lze již objednávat. Zpočátku jsou nabízeny modely C 180 za cenu od 828 850,- Kč, C 200 od 901 450,- Kč a C220 BlueTEC od 942 590 Kč (uvedené ceny jsou včetně DPH).

Dokončení zítra


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar