Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes Benz - exkluzivní kupé nejvyšší třídy

Nová třída S kupé oslaví světovou premiéru na Ženevském autosalonu, u prodejců se objeví ve druhé polovině roku 2014. Dvoudveřový vůz se bude zpočátku dodávat s agregátem V8 Biturbo s objemem 4663 cm3 o výkonu 335 kW (455 k) a točivém momentu 700 N.m.

Stejně jako pro sedan třídy S je i pro kupé nabízen velký počet nových asistenčních systémů. Mezi systémy pro „inteligentní jízdu“ („Intelligent Drive“) patří mimo jiné funkce PRE-SAFE® Bremse s rozpoznáváním chodců, adaptivní tempomat DISTRONIC PLUS s asistentem řízení a funkcí Stop&Go Pilot, brzdový asistent BAS PLUS s asistentem pro jízdu křižovatkou, aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu, adaptivní asistent dálkových světel Plus a asistent nočního vidění Plus. Systém COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS disponuje kromě adaptivního brzdového asistenta, který nabízí ochranu před kolizemi již od 7 km/h, ještě další doplňkovou funkci: Při přetrvávajícím riziku kolize a chybějící reakci řidiče může systém zahájit autonomní brzdění až do rychlosti jízdy cca 105 km/h, a snížit tak intenzitu nárazu do pomaleji jedoucích nebo zastavujících vozidel. Systém brzdí až do rychlosti cca 50 km/h i před stojícími vozidly a do cca 40 km/h dokáže zabránit nárazu do překážky před vozem.
Systém preventivní ochrany cestujících PRE-SAFE® je nabízen v rozšířené verzi PRE-SAFE® PLUS, který dokáže rozpoznat hrozící náraz zezadu a upozorňovat vzadu jedoucí řidiče na nebezpečí aktivací zadních výstražných světel s vysokou frekvencí. Při přetrvávajícím riziku kolize aktivuje systém u stojícího vozidla brzdy dřív, než dojde k nárazu zezadu, čímž se minimalizuje riziko poranění krční páteře zmírněním prudkého pohybu vozidla dopředu, vyvolaného nárazem.
Interiér může být na přání vysloveně luxusní a maximálně komfortní. Nabídka zahrnuje například paket AIR-BALANCE s parfémováním a ionizováním vzduchu, nebo elektrické vyhřívání loketních opěrek, které je součástí paketu Tepelný komfort. Pro přední sedadla je k dispozici paket Komfort sezení (výbava na přání), který obsahuje masážní funkci ENERGIZING na principu masáže horkými kameny.


Exteriér

Ambice třídy S kupé, stát se mistrovským dílem automobilové kultury, umocňuje dlouhá kapota motoru s výraznými liniemi a vystupujícími prolisy, přikrčená kabina s vysokou spodní linií bočních oken, zvýrazněné podběhy kol, velká kola (18 až 20“) a opticky široká záď. Kupé je při rozvoru 2945 mm 5027 mm dlouhé, 1899 mm široké a 1411 mm vysoké.
V kombinaci se standardním systémem adaptivního řízení světlometů LED Intelligent Light System si mohou zákazníci na přání zvolit jedinečný přední světlomet s celkem 47 krystaly Swarovski, z nichž 17 hranatých krystalů tvoří světlo pro denní svícení v podobě pochodně a 30 kulatých krystalů připadá na ukazatele směru.
Třída S kupé je standardně vybavena panoramatickým střešním oknem, které zabírá dvě třetiny celkové plochy střechy a s plochou cca 1,32 m2 je opticky o téměř 150 % větší než u předchůdce. MAGIC SKY CONTROL umožňuje měnit tlačítkem průsvitnost. Ve světlém stavu je střecha téměř průhledná a nabízí i za chladného počasí zážitek z kontaktu s okolím. V tmavém stavu je průchodnost světla, tedy podíl světla vnikajícího zvenku dovnitř, snížena na necelé 1 %, čímž se účinně zabraňuje zahřívání interiéru na slunci.
Interiér: Moderní luxus jako avantgardní design
Přístrojová deska nadchne neobyčejným uspořádáním, jímž vytváří jedinečný charakter v segmentu luxusních kupé. Přístrojová deska je rozčleněna na velmi přehlednou horní část s velkorysým plynulým přechodem do dveří a na extrémně nízko uloženou spodní část. Toto mimořádné uspořádání mohlo být realizováno díky nově rozmístněným airbagům v nízké poloze. Uvedený koncept umožnil také prominentní umístění velkého dvoudílného displeje TFT v širokoúhlém formátu před plochou ozdobného obložení, kde se jakoby vznáší v prostoru.
Nový volant „Super Sport“ okouzlí řidiče výraznými galvanizovanými rameny, které maximálně zdůrazňují hloubku volantu.
Před loketní opěrkou se nachází touchpad (na přání) s leskle černým povrchem a chromovaným okrajem. Stejně jako u chytrého telefonu lze pomocí pohybů prstů na touchpadu ovládat veškeré funkce zábavního a informačního systému. Touchpad navíc umožňuje ručním psaním zadávat písmena, číslice a speciální znaky, a to v každém jazyce zábavního a informačního systému. Ovládací tlačítka jsou uspořádána v půlkruhu před centrálním multifunkčním ovladačem.
Sportovní charakter a tvarování mají přední i zadní samostatná sedadla. Na přání mohou mít sedadla v paketu Exklusiv čalounění kůží designo Exklusiv Nappa. Bezpečnostní pásy předních sedadel jsou integrovány do zadního bočního obložení, aby nerušily boční linii při otevřených oknech.


Průhledový displej

Na přání dodávaný průhledový displej zobrazuje důležité informace na čelní okno přímo do zorného pole řidiče. Díky tomu je řidič méně rozptylován při sledování dopravní situace. Systém informuje o rychlosti jízdy, rychlostních omezeních a pokynech navigačního a asistenčních systémů.


Menší příčné síly

Ve třídě S měl světovou premiéru první „vidoucí“ podvozek v podobě systému MAGIC BODY CONTROL. V kupé nyní následuje také funkce naklánění v zatáčkách, další světová novinka v sériovém automobilu. Kupé se díky funkci naklánění v zatáčkách nakloní při průjezdu zatáčkou podobně jako jezdec na motocyklu nebo lyžař. Příčné zrychlení, působící na cestující, se sníží jako při průjezdu klopenou zatáčkou, takže cestující mohou sedět ve svých sedadlech s větší stabilitou. Nová funkce naklánění v zatáčkách nabízí zejména na silnicích mimo město větší radost z jízdy a vyšší úroveň komfortu. Cílem zde není dosažení vyšší rychlosti při průjezdu zatáčkou, nýbrž příjemnějšího zážitku z jízdy.
Podvozkový systém MAGIC BODY CONTROL, nabízený pro S 500 Coupé na přání, zahrnuje také ABC (Active Body Control) a ROAD SURFACE SCAN. U systému jsou čtyři pružinové vzpěry vybaveny hydraulickými válci pro individuální nastavování síly v každé pružinové vzpěře. V závislosti na projížděné zatáčce je u funkce naklánění v zatáčkách „přesouvána“ základní úroveň příslušných pružinových vzpěr. Vozidlo se tak během zlomků sekundy v zatáčce plynule automaticky nakloní až do úhlu 2,5 stupně – v závislosti na zakřivení zatáčky a rychlosti jízdy. Inovativní podvozkový systém rozpoznává zatáčky prostřednictvím stereokamery za čelním oknem, která sleduje zakřivení vozovky ve vzdálenosti až 15 m, a přídavného senzoru příčného zrychlení. Funkce naklánění v zatáčkách je aktivní v rozsahu rychlostí od 30 do 180 km/h a lze ji zapnout spínačem ABC jako jeden ze tří jízdních režimů.


Emocionálně sportovní zvuk

K zážitku ze sportovní jízdy rozhodujícím způsobem přispívá emocionální zvuk výfukové soustavy. V zadním tlumiči výfuku, uloženém napříč, jsou dvě klapky, které se pneumaticky otvírají a zavírají v závislosti na otáčkách. Intenzita zvuku se zvýší, protože výfukové plyny jsou při otevřených klapkách vedeny zadním tlumičem výfuku modifikovanou trasou. Okamžik otevření klapek závisí na zvoleném jízdním programu. V programu S se klapky otvírají dříve než v programu E, a již při spuštění motoru se u třídy S kupé ozve výraznější zvuk.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar