Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes Benz S 600 - vrcholný model

Třída S byla vždy ztělesněním našich nejvyšších ambicí v oblastech automobilové techniky a designu, a vlajková loď S 600 ztělesňuje ústřední téma vývoje ‚Essence of Luxury‘ jako žádný jiný model.

S 390 kW (530 k) dosahuje agregát V12 Biturbo v S 600 ještě vyššího výkonu než předchůdce, který poskytoval 380 kW (517 k). Zdvihový objem vzrostl z 5513 na 5980 cm3 a maximální točivý moment činí 830 N.m od 1900/min. S 600 poprvé disponuje funkcí ECO Start-Stop ve standardní výbavě a navíc splňuje emisní normu Euro 6. V kombinovaném provozu vyžaduje S 600 přesně 11,1 litru benzinu na 100 kilometrů – o 21 procent méně než předchůdce (14,1 l/100 km).


Přehled nejdůležitějších atributů motoru:
•Celohliníkový blok motoru
•Jednodílný řetězový rozvod
•Kovaný klikový hřídel z velmi kvalitní ušlechtilé oceli
•Modifikované kované písty
•Nové řízení motoru
•Nové jednotlivé zapalovací cívky (dvojité zapalování) s vícejiskrovým procesem zažehování směsi
•Zdvihátka s kladkou
•Dva sací a jeden výfukový ventil (tříventilový rozvod)
•Výfukové ventily s dutým dříkem se sodíkovou výplní
•Nízkoteplotní chladicí okruh se samostatnou vyrovnávací nádobou.

Rozsáhlá standardní výbava podtrhuje roli vlajkové lodi. Zahrnuje mj. adaptivní světlomety LED ILS (Intelligent Light System), podvozek MAGIC BODY CONTROL s funkcí skenování povrchu vozovky ROAD SURFACE SCAN a paket asistenčních systémů Plus, který zahrnuje aktivního asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, aktivního asistenta pro sledování slepého úhlu, brzdového asistenta BAS PLUS s asistentem pro průjezd křižovatkou, který dokáže zabránit srážce s křižujícími vozidly, adaptivní tempomat DISTRONIC PLUS s asistentem řízení a funkcí autonomní jízdy Stop&Go a přednárazové bezpečnostní systémy PRE-SAFE® Bremse a PRE-SAFE® PLUS.


Legendární špičkové poháněcí jednotky

Číslo „600“ je legendou v automobilové historii. Typ 600 (W 100), prezentovaný v roce 1963, byl prvním osobním vozem Mercedes-Benz s motorem V8 se vstřikováním benzinu. Výkonný (184 kW/250 k) a kultivovaný pohon propůjčoval od roku 1967 křídla také modelové řadě W 109 (ve vrcholném modelu 300 SEL 6.3). Dalšími modely s motorem V8 byly 450 SEL 6.9 řady 116 (210 kW/286 k) a 560 SE řady 126 (220 kW/300 k v evropské verzi). V typu 600 SE řady 140 oslavil v roce 1991 premiéru první sériově vyráběný dvanáctiválec Mercedes-Benz. Jednotka M 120 dosahovala ze zdvihového objemu 6 litrů výkonu 300 kW (408 k) a založila tradici špičkových motorů pro třídu S v podobě agregátů V12. Od modelové řady 220 nabízí Mercedes-Benz pro třídu S navíc mimořádně sportovní vrcholné verze motorů V8 a V12, optimalizované společností AMG, pod kapotou modelů S 63 AMG a S 65 AMG.


Detailní vylepšení pro novou třídu S

Stejně jako u chytrého telefonu bude od března možné ovládat všechny funkce zábavního a informačního systému prostřednictvím prstových gest na novém touchpadu, dodávaném na přání. Navíc umožňuje zadávání písmen, číslic a speciálních znaků ručním psaním, a to v jakémkoli jazyku podporovaném zábavním a informačním systémem. Touchpad tak nabízí vedle stávajícího ovládacího rozhraní systému COMAND a hlasového ovládání LINGUATRONIC další plnohodnotnou možnost interakce s vozidlem.
Pro třídu S se na přání dodává průhledový displej, který promítá důležité informace na čelní okno přímo do zorného pole řidiče, a zmenšuje tak potřebu odvracení pozornosti řidiče od dění na silnici. Systém informuje o rychlosti jízdy, omezeních rychlosti a pokynech navigačního systému.
Místo systému COLLISION PREVENTION ASSIST disponuje nyní třída S standardně systémem COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Kromě adaptivního brzdového asistenta, který nabízí ochranu před kolizemi již od 7 km/h, poskytuje další doplňkovou funkci: Při přetrvávajícím riziku kolize a absenci reakce řidiče může systém nyní aktivovat autonomní brzdění při rychlosti jízdy až 200 km/h, a snížit tak intenzitu nárazu do pomaleji jedoucích nebo zastavujících vozidel. Až do rychlosti jízdy 50 km/h brzdí systém i před stojícími vozidly a do 40 km/h dokáže zabránit nárazu do překážky vpředu.
Elektrické vyhřívání skla čelního okna (výbava na přání) umožní zbavit čelní okno námrazy bez nepohodlného škrábání. Tento systém je koncipován jako doplňková podpora ventilátoru klimatizace a v zimě během krátké doby zajistí volný výhled vpřed. Prodej bude zahájen 3. února 2014.






Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar