Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Proporce modelu jsou překvapivé, ale jednoznačně připomínají kupé, k tomu se přidává dlouhá kapota motoru, nízký pás prosklení kabiny s bezrámovými bočními okny, dynamicky dozadu splývající střecha protažená až k zádi.

Až na druhý pohled je patrné, že Shooting Brake má pět dveří. V zásadě se jedná o nevídanou formu sportovního vozu s pěti sedadly a velkým zadním výklopným víkem.
Tím se řadí do řady automobilových konceptů, ovlivňujících podobu trhu, jako byl například SLK, první roadster se skládací ocelovou střechou, třída M z roku 1998 jako první prémiové SUV, nebo první čtyřdveřové kupé CLS z roku 2004.
Extravagantní a jedinečná je dřevená podlaha zavazadlového prostoru designo, která podtrhuje manufakturní charakter interiéru. Třešňové dřevo kontrastuje s ozdobným obložením z kouřového dubu a s hliníkovými kolejnicemi.
Polotovary jsou vyfrézovány strojem CNC do přesného tvaru a plochy vybroušeny do hladka a impregnovány, aby byla podtržena přirozená krása dřeva. Design podlahy zavazadlového prostoru zušlechťuje ozdobné obložení z tmavého kouřového dubu, které je laserovou technikou precizně nařezáno do pruhů, širokých tři milimetry.
Zákazník má na výběr mezi třemi exkluzivními druhy dřeva: lesklým hnědým kořenovým dřevem ořechu, lesklým černým jasanem a hedvábně matným světle hnědým topolem. Ještě progresivněji vypadá interiér vozu s ozdobnými prvky AMG z uhlíkového kompozitu v kombinaci s černým klavírním lakem. Nová je vnitřní výbava v porcelánovém odstínu, která v obou modelech CLS vytváří atmosféru srovnatelnou jinak jen s vozy třídy S. CLS Shooting Brake plní roli designérské ikony také inovativním provedením materiálů. K tomu patří např. střídání hedvábně matné a lesklé povrchové úpravy kovů.
I když praktická využitelnost nebyla u designu modelu Shooting Brake (délka x šířka x výška: 4956 x 1881 x 1413 mm) v popředí, má nový model CLS několik trumfů v rukávu. Zavazadlový prostor nabízí s objemem 590 až 1550 litrů navzdory sportovně nízké střeše hodně místa.
Standardní vzduchové odpružení vzadu zajišťuje optimální jízdní stabilitu. Pro zvýšenou flexibilitu lze opěradla zadních sedadel sklopit.
CLS Shooting Brake má bezrámové dveře z hliníku. Výtlačně lisované profily a hlubokotažné hliníkové plechy jsou v porovnání celkem o cca 24 kg lehčí než ocelové. Z hliníku jsou mj. vyrobeny zadní výklopné víko, kapota motoru, přední blatníky, vybrané nosníky, stejně jako komponenty podvozku a motorů.
CLS Shooting Brake se dodává se dvěma vznětovými a dvěma zážehovými. Všechny jsou standardně vybaveny samočinnou převodovkou 7G-TRONIC PLUS a funkcí ECO Start-Stop. Kromě toho jsou k dispozici dva modely s pohonem všech kol: CLS 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY a CLS 500 4MATIC BlueEFFICIENCY.

Typ250 CDI350 CDI350500
Objem2143298734984633
Počet válcůR4V6V6V8
Výkon150(204)/4200195(265)/3800225(306)/6500300(408)/5000
Toč.moment500/1600-1800620/1600-2400370/3500-5250600/1600-4750
Rychlost235250250250
Zrychlení7,86,66,75,3
Kombin.spotřeba5,36,07,39,2



Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km

Ke zvýšení účinnosti přispívá také standardn elektromechanický posilovač řízení EPS. Poprvé mohli inženýři volně zvolit a naprogramovat mnoho parametrů.
Řízení s elektromechanickým posilovačem umožnilo navíc další inovaci v podobě aktivního parkovacího asistenta. CLS Shooting Brake nejenže rozpozná volnou mezeru pro zaparkování, ale dokáže i samostatně zaparkovat.
Jako první automobil na světě dostal na přání vysokovýkonné dynamické světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce, které kombinují fascinující barvu světla z diod LED podobnou dennímu světlu s výkonem, funkčností a energetickou účinností současné generace bi-xenonových světlometů. Také CLS Shooting Brake má nový systém osvětlení, nabízející v kombinaci s technologií LED poprvé inteligentní systém ILS, který se již osvědčil v modelech Mercedesu s bi-xenonovými světlomety, tvořené 71 diodami LED jsou nepřehlédnutelné a podtrhují nezaměnitelný vzhled. Specialisté poprvé spojili technologii LED s adaptivním asistentem dálkových světlometů, což vede k nové kvalitě osvětlení při jízdě za tmy. Mezi argumenty pro světelnou techniku na základě elektroluminiscenčních diod patří průměrná životnost diody LED 10 000 hodin, což je přibližně pětkrát víc než u xenonu.
Více než tucet asistenčních systémů pomáhá předcházet nehodám, nebo zmírnit následky a intenzitu nárazu. Aktivní asistent sledování slepého úhlu a aktivní asistent jízdy v jízdním pruhu se dodávají v paketu asistenčních systémů Plus v kombinaci se systémy DISTRONIC PLUS, BAS PLUS a PRE-SAFE® brzdy. Oba asistenti dokáží nejen rozpoznat nechtěné vyjetí z jízdního pruhu nebo vozidla ve slepém úhlu, ale i upravovat mírným brzdným zásahem směr jízdy.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar