Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes-Benz CLA zakládá nový segment

Model CLA zakládá nový segment s nejlepší aerodynamikou na světě (cx = 0,22), avantgardním designem ve stylu kupé a pohonem všech kol 4MATIC (na přání). Nové čtyřdveřové kupé následuje typ CLS, jehož koncept nalezl již od jeho debutu v roce 2003 četné imitátory.

Kupé s bezrámovými dveřmi přebírá design konceptu Concept Style Coupé a přenáší ho do sériové výroby. Ceny začínají od 713.900 Kč za model CLA 180.
Výrazné kupé střední třídy (délka/šířka/výška: 4630/1777/1437 mm) lze individualizovat pomocí pěti odlišně koncipovaných výbavových linií a paketů.
Čtyřdveřové kupé je nezaměnitelné svými ohromujícími sportovními proporcemi a dynamickým designem. Mezi markantní znaky patří mj.do přídě zapuštěná kapota motoru s dvěma podélnými vybouleními a „diamantovou“ maskou chladiče. Uspořádáním světelných modulů a diod LED za krycím sklem světlometů byl realizován u světel pro denní svícení a ukazatele směru.
Na přání se dodává panoramatické posuvné střešní okno, které je tvořeno pevnou polykarbonátovou částí vpředu, pohyblivým prvkem z minerálního skla a bočními ozdobnými lištami přizpůsobenými vzhledu skla.
Interiér navazuje na sportovní vzhled exteriéru. K tomu se přidává dojem vysoké kvality, jehož je dosaženo tvarovým řešením, jakož i výběrem a možnostmi kombinací vybraných velmi kvalitních materiálů. Galvanizování všech povrchů ozdobných prvků jim dodává kovový vzhled.

Sportovní charakter umocňují integrální sedadla vpředu i vzadu. Zadní lavice má zvýrazněná obě krajní sedadla (třetí sedadlo je vhodné pro jízdu na krátké vzdálenosti).
CLA stanovuje hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,23 nový rekord – jak v rámci modelové palety Mercedesu, tak i mezi všemi sériovovými vozy. Součin cx a čelní plochy A, který udává odpor vzduchu, je s hodnotou 0,51 m² rovněž na špičce. Provedení CLA 180 BlueEFFICIENCY Edition, které se začne prodávat v červnu nabízí dokonce lepší hodnoty těchto parametrů. Hodnotu cx se v tomto případě podařilo snížit na 0,22 a součin s čelní plochou klesl u čtyřdveřového kupé dokonce pod magickou hranici a činí pouhých 0,49 m².
Tak dobrého obtékání vzduchu kolem karoserie bylo dosaženo četnými optimalizacemi. Mezi ně patří nízká pata střešního sloupku A, jehož geometrie byla upravena, dále aerodynamicky optimálně tvarované kryty vnějších zpětných zrcátek, kryty kol s minimálním odporem vzduchu a vroubkované spoilery na podbězích předních a zadních kol.
Velkoplošné zakrytí spodní části vozu, přídavné panely na prostřední části zadní nápravy a aerodynamicky optimalizovaný tlumič výfuku s navazujícím difuzorem zlepšují proudění pod vozem.

Četné asistenční systémy podporují řidiče a usnadňují mu řízení. Kupé je standardně vybaveno mimo jiné rozpoznáváním únavy ATTENTION ASSIST a radarovým asistentem zabraňujícím kolizím COLLISION PREVENTION ASSIST s adaptivním brzdovým asistentem.
Tento radarový asistenční systém upozorní rozptýleného řidiče vizuálně i zvukově na rozpoznané překážky a připraví brzdového asistenta na co nejpřesnější brzdění, které bude zahájeno, jakmile řidič výrazně sešlápne pedál brzdy. Vypočítává při rozpoznané hrozbě kolize přesnou brzdnou sílu, která je potřebná k tomu, aby se nárazu v ideálním případě zabránilo. Nově nabízí v nebezpečných dopravních situacích ochranu před typickými nárazy do vpředu jedoucích vozidel již od 7 km/h (dosud: od 30 km/h).

V kombinaci s adaptivním tempomatem DISTRONIC PLUS se dodává vyšší úroveň systému s označením COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, která disponuje dalšími doplňkovými funkcemi. Při trvající hrozbě srážky a nulové reakci řidiče může systém až do rychlosti 200 km/h zahájit automaticky brzdění, a snížit intenzitu nárazu do pomaleji jedoucích nebo stojících vozidel. Až do 30 km/h brzdí systém také před stojícími vozidly a do 20 km/h dokáže zabránit nárazu do překážky před vozem.

Pro CLA jsou nabízeny paket pro jízdu v jízdním pruhu s asistenty pro sledování slepého úhlu a udržování vozu v jízdním pruhu nebo adaptivní asistent dálkových světlometů. Aktivní parkovací asistent (výbava na přání) umožňuje automatické zaparkování vozu na podélně a příčně orientovaná parkovací místa.

Podvozek CLA má přední nápravu typu McPherson a víceprvkovou zadní nápravu s prostorově uspořádanými rameny. K dispozici jsou dvě nastavení podvozku: komfortní podvozek a na přání sportovní podvozek se sportovně-komfortní charakteristikou. Sportovní podvozek snižuje světlou výšku karoserie o 20 (vpředu), resp. 15 mm (vzadu).
Nezávisle na podvozku jsou všechny verze CLA vybaveny přímým řízením. Toto řízení s elektromechanickým posilovačem nabízí v porovnání s konvenčními systémy lepší zpětnou vazbu a je důležitým příspěvkem k celkové hospodárnosti, protože posilovač odebírá energii pouze v případech, kdy řidič skutečně otáčí volantem. Kromě toho umožňuje různé asistenční funkce pro řízení, které jsou aktivovány řídicí jednotkou ESP®. Mezi ně patří „protiřízení“ při přetáčivém chování vozidla, zásahy do řízení při brzdění na povrchu s různou mírou přilnavosti, zmírňování vlivu předního pohonu na řízení a kompenzace bočního větru či sklonu vozovky.


Pohon všech kol 4MATIC
Mercedes-Benz nabízí CLA na přání s novou generací trvalého pohonu všech kol s plně variabilním rozdělováním točivého momentu. Mezi komponenty nového systému 4MATIC patří výstupní hřídel k zadní nápravě integrovaný přímo do automatizované dvouspojkové převodovky 7G-DCT a zadní diferenciál s integrovanou, elektrohydraulicky ovládanou lamelovou spojkou. Točivý moment lze díky tomu variabilně rozdělovat mezi přední a zadní nápravu.


Výkonný a hospodárný pohon
S více než ročním předstihem splňují veškeré zážehové a nejvýkonnější vznětové motory nového typu Mercedes-Benz CLA přísné limity nové evropské emisní normy EURO 6, která vstoupí v platnost v roce 2014.
Všechny motory jsou standardně vybaveny funkcí ECO Start-Stop a mohou být kombinovány buď s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou automatizovanou 7G-DCT.

Typ180200250220 CDI
Objem1595159519912143
Výkon90(122)115(156)155(211)125(170)
Toč.moment200250350350
Rychlost210230240230
Zrychlení9,38,66,78,2
Komb.spotřeba5,4-5,68,66,78,2



Pozn : objem – cm³, výkon – kW(k), toč.moment – Nm, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar