Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mazda 2 - sympatický společník nejen do města

Minulý týden představila Mazda novinářům v Pardubicích novinky modelového roku 2015 – Mazdu CX-5, Mazdu 6 a Mazdu 2. Všechny doznaly řady vylepšení a měly by značce pomoci ke zvýšení prodejů. Dnes představíme Mazdu 2.

Mazda novým modelem 2 opět zvedá laťku v segmentu malých vozů, když vylepšila vynikající jízdní vlastnosti současného modelu, zlepšila komfort a dosáhla prvotřídní úrovně stability a jistoty – v daném segmentu nevídané.

Malé vozy jsou úsporné, cenově dostupné a snadno se řídí ve městě. Na tato auta se ale obvykle pohlíží jako na kompromis, který přináší ústupky například v oblastech jízdních výkonů, výbavy, komfortu nebo bezpečnosti. A to je přesně bod, kde se Mazda rozhodla hodit za hlavu dosud platná pravidla. Nová Mazda2 staví na silných stránkách stávajícího modelu, stejně jako na přednostech nové, mimořádně úspěšné generace ostatních modelových řad.

Delší rozvor s kratšími převisy uvolňuje více místa pro posádku a pohonné jednotky, zároveň zlepšuje stabilitu a pasivní bezpečnost. Nová Mazda2 nejde stejnou cestou obestavění vnitřního prostoru jako většina vozů v tomto segmentu.

Přední náprava se posunula o 80 mm dopředu, zatímco A-sloupky jsou posunuté o 80 mm vzad. Spolu s kratšími převisy, vyšší linií pontonu, většími koly, širším rozchodem a menší mezerou mezi koly a podběhy vypadá nová Mazda2 pevně usazená. Celkové zvětšení karoserie vytvořilo prostor pro větší kola, pohonné jednotky SKYACTIV a přední deformační zónu v potřebné velikosti. Kromě toho, že dobře vypadá, musí také uspokojit rozličné potřeby, a proto se délka zvětšila o 140 mm a zároveň prodloužil rozvor o 80 mm. Díky tomu se uvnitř pohodlně usadí čtyři dospělí, přestože zevnějšek vozu působí kompaktním dojmem.

Uvnitř je nová Mazda2 nekonvenčně prostorná. Interiér se v úrovni ramen rozšířil o 12 mm, o 6 mm se zvětšila vzdálenost cestujících od dveří, mezi řidiče a spolujezdcem je o 20 mm více místa a středová konzola je o 12 mm širší.
Zavazadlový prostor má objem 280 litrů (respektive 950 l po sklopení zadních sedadel), ještě více ale vyniká svojí variabilitou Nakládací otvor je nyní mimořádně praktický, má zarovnané rohy a o 52 mm větší šířku ve spodní části.

Velký rozsah nastavení sedadla řidiče a volant nastavitelný ve svislém i podélném směru umožňují najít ideální pozici. Změněné umístění A-sloupků a zpětných zrcátek zlepšuje zorné pole vpředu a rozšiřuje zorný úhel. Anatomicky tvarovaná sedadla s vyššími opěradly, lepším bočním vedením a speciálními materiály, které pohlcují vibrace
Mazda optimalizovala svoji řadu mimořádně úsporných pohonných jednotek SKYACTIV pro segment B. Vytvořila tak působivou řadu agregátů s extrémními hodnotami kompresního poměru a k nim upravené menší varianty manuálních a samočinných převodovek SKYACTIV. Všechny motory jsou standardně vybaveny pokročilým systémem automatického vypínání motoru Mazda i-stop, v nabídce je také systém rekuperace energie i-ELOOP.
Nový vznětový motor SKYACTIV-D 1,5 l sdílí s větším SKYACTIV-D 2,2 l nízkou kompresi, tichý běh bez klepání, perfektní spalování a schopnost snadno startovat za studena. Ovšem menší motor trpí většími tepelnými ztrátami kvůli ochlazování stěn válců.

A tak Mazda přišla s novým tvarem spalovací komory, novým systémem vstřikování a vyšším kompresním poměrem 14,8:1, což je na diesel nízká hodnota. Namísto sekvenčního přeplňování dvěma turbodmychadly dali konstruktéři přednost lehčímu a mimořádně kompaktnímu řešení s jedním turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Turbodmychadlo nabízí dostatečný plnící tlak pro každodenní použití a je vybaveno speciálním senzorem, který udržuje výkon ve vyšších otáčkách.

Nejnovější malá Mazda je ale samozřejmě dostupná i se zážehovými motory SKYACTIV-G. Tyto atmosféricky plněné pohonné jednotky mají přímé vstřikování, vysoký kompresní poměr a malé mechanické ztráty. Kompresní poměr 14,8:1 (místo 14,0:1) zajišťuje při kompaktních rozměrech podobné charakteristiky spalování jako u SKYACTIV-D 2,2 l. Solenoidové (místo piezoelektrických) vstřikovače paliva s vysokou mírou rozprašování snižují tepelné ztráty a zajišťují optimální schéma vstřikování pro dané provozní podmínky. Mimořádně kompaktní turbodmychadlo, které je účinnější a lehčí: již v nízkých otáčkách dosahuje potřebného plnicího přetlaku, což také usnadňuje studené starty. využívá vodní mezichladič stlačeného vzduchu (místo vzduchového) integrovaný do sacího potrubí, které je odlehčeno o 1,4 kg; toto řešení zvyšuje účinnost přeplňování a díky rychlejšímu odstranění recirkulovaných výfukových plynů zrychluje reakce turbodmychadla
Pěti- a šestistupňové manuální převodovky SKYACTIV-MT se vyznačují lehkým a ostrým řazením ve stylu legendárního roadsteru Mazda MX-5, speciální, ještě lehčí konstrukcí, která přispívá ke snížení spotřeby, bezkonkurenční schopností přenášet točivý moment ve spojení s menším třením

Šestistupňová automatická převodovka SKYACTIV-Drive, určená pro zážehové motory s menším zdvihovým objemem, je o 17 kg lehčí než předchozí převodovky SKYACTIV-Drive
Podvozek SKYACTIV-Chassis a karoserie SKACTIV-Body přináší na evropské trhy nejlepší jízdní vlastnosti a pasivní bezpečnost v segmentu malých vozů. Jsou perfektním doplňkem pohonných jednotek SKYACTIV a posouvají novou Mazdu2 na novou úroveň v jízdním komfortu, ovladatelnosti při nízkých rychlostech i stabilitě při vysokých rychlostech. Karoserie je lehčí a tužší než u předchozí generace. Lehké pevnostní a vysokopevnostní oceli nyní tvoří 65 procent karoserie (dosud 53 procent).


Bezpečnostní systémy

Sledování mrtvých úhlů Blind Spot Monitoring (BSM]


Systém preventivního brzdění Smart City Brake Support (SCBS) je autonomním systémem, který v rychlostech 4 až 30 km/h začne automaticky brzdit, pokud zaznamená bezprostředně hrozící riziko čelního nárazu


Systém upozornění na neúmyslné opuštění jízdního pruhu Lane Departure Warning System (LDWS) sleduje v rychlostech od 65 km/h výš vodorovné dopravní značení a vydá upozornění v případě, že vůz bez záměru řidiče změní směr jízdy


Asistent dálkových světel High Beam Contro* (HBC) automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly, aby zabránil oslnění ostatních řidičů


Standardně montované systémy ABS s EBD (Electronic Brakeforce Distribution, elektronické rozdělování brzdného tlaku) a brzdový asistent (EBA), stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control) a protiprokluzový systém TCS (Traction Control System).


Cena vozu začíná na 259 000 Kč za výbavu Emotion s motorem 1,5 SKY-G o výkonu 75 k. Mazda2 včetně klimatizace ve výbavě Emotion Plus vyjde na 292 000 Kč.


TypG 1.5/55G 1.5/66G 1.5/85D 1.5
Objem1496149614961499
Výkon55(75)/600066(90)/600085(115)/600077(105)/4000
Toč.moment135/3800148/4000148/4000220/1400-3200
Kompr.poměr12,0:114,0:114,0:114,8:1
Rychlost171183200178
Zrychlení12,19,48,710,1
Převodovka5MT5MT6MT6MT
Spotřeba6,1/3,9/4,75,9/3,7/4,56,4/4,1/4,93,8/3,2/3,4




Pozn: objem – cm³, výkon – kW (k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km



1.4.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar