Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

MINI Paceman - elegantní kupé

Sedmá modelová řada MINI se prezentuje jako samostatný individualistický model. MINI Paceman, vybavený dvěma dveřmi, velkým zadním výklopným víkem a dvěma plnohodnotnými samostatnými sedadly vzadu, doplňuje elegantní sportovní charakter.

Pro kupé typicky se svažující střecha spočívá téměř bez spáry na prostoru pro cestující. Střecha má charakteristickou konturu helmy, která byla přizpůsobena liniím kupé, a ústí do zadního spoileru. Mimořádně svalnaté rozšířené podběhy zadních kol podtrhují sportovní charakter a odkazují i na možnost přenášet část hnací síly na zadní kola.
Nejnápadnější novinkou na zádi jsou horizontálně uspořádané zadní svítilny. Jejich tvar zdůrazňuje šířku vozu a k tomuto dojmu přispívá skloněné zadní okno ve stylu kupé, pod ním umístěný chromovaný pás a horizontální zaoblení na zadním víku a nárazníku. MINI
MINI Paceman je koncipován jako čtyřmístný. Mírně zvýšená poloha sedadel řidiče a spolujezdce vpředu optimalizuje přehled o dění na silnici. Obě samostatná sedadla vzadu nabízejí velkorysý prostor pro ramena a hlavu, vynikající boční vedení a komfort. Prostor zadních sedadel má charakter útulného salonku.
Standardní úložný a upevňovací systém Center Rail vychází ze středové konzoly za řadicí pákou, resp. pákou voliče, a končí mezi předními sedadly. Druhá část Center Railu je umístěna mezi zadními sedadly a sahá až k dělicí stěně zavazadlového prostoru. Tím je usnadněn pohyb mezi oběma sedadly.
Standardní výbava zahrnuje mimo jiné sportovní sedadla pro řidiče a spolujezdce. Vysoko vzhůru výklopné zadní víko a práh zavazadlového prostoru umístěný nízko nad zemí umožňují pohodlné využití objemu zavazadlového prostoru, který má v základním uspořádání hodnotu 330 litrů. Sklopením opěradel zadních sedadel ji lze zvětšit až na 1080 litrů.
Na výběr jsou dva zážehové a dva vznětové čtyřválce. U všech modelů standardně dodávaná technologie MINIMALISM zahrnuje mimo jiné rekuperaci kinetické energie, řízení činnosti pomocných agregátů v závislosti na aktuálních podmínkách, elektromechanický posilovač řízení a u vozů vybavených převodovkou s manuálním řazením rovněž ukazatel vhodného řazení a funkci Auto Start-Stop.
Standardní výbava zahrnuje šestistupňovou manuální převodovku, na šestistupňová samočinná převodovka, jejíž funkce Steptronic umožňuje také manuální řazení. Větší potěšení z jízdy přináší na přání dodávané tlačítko Sport, jímž lze ovlivnit reakce motoru a charakteristiku posilovače řízení. Navíc je ve spojení se samočinnou převodovkou aktivován prostřednictvím tlačítka Sport sportovní program, který mimo jiné zkracuje dobu řazení.
Při zahájení prodeje mohou být tři ze čtyř modelových variant vybaveny systémem pohonu všech kol ALL4. Trvalý pohon všech kol je k dispozici pro verze Cooper S Paceman, Cooper SD Paceman a Cooper D Paceman. Ve všech případech mají zákazníci na výběr jak manuální, tak i samočinnou převodovku.
Systém pohonu všech kol, založený na elektromagneticky ovládaném mezinápravovém diferenciálu, rozděluje sílu plynule mezi přední a zadní nápravu. V normálních jízdních situacích může být až 50 % točivého momentu přenášeno na zadní nápravu, v extrémních situacích až 100 procent.
Konstrukční princip podvozku, tvořeného přední nápravou se vzpěrami McPherson a kovanými příčnými rameny a víceprvkovou zadní nápravou, propůjčuje vozům agilitu. Specifickou zvláštností je sportovní naladění podvozku včetně nižší světlé výšky. Na přání a bez příplatku může být MINI Paceman vybaven standardním podvozkem bez snížené světlé výšky. Precizně a efektivně pracující řízení s elektromechanickým posilovačem zprostředkovává řidiči pocit jako při řízení motokáry. Standardně dodávaná funkce Servotronic upravuje účinek posilovače v závislosti na rychlosti jízdy.
Standardně dodávaný stabilizační systém DSC zahrnuje mj. ABS, elektronické rozdělování brzdné síly mezi nápravy EBD, regulaci brzdné síly při průjezdu zatáčkou CBC, brzdového asistenta a asistenta pro rozjezd do kopce. Modely s pohonem všech kol ALL4 disponují navíc režimem DTC, který umožňuje řízený prokluz kol, a usnadňuje rozjezd na sypkém písku nebo v hlubokém sněhu. Při deaktivovaném stabilizačním systému (režim DSC Off) dbá elektronická uzávěrka předního diferenciálu na to, aby bylo v prudkých zatáčkách protáčející se kolo cíleně a přiměřeně přibrzděno. Systém označovaný zkratkou EDLC tím podporuje přenos hnací síly na vozovku, aniž by byla negativně ovlivněna směrová stabilita a chování vozu v zatáčce.
Standardní výbava kromě toho zahrnuje kola z lehké slitiny s průměrem ráfku 16“, resp. 17“. Pro všechny modelové varianty jsou na přání nabízena kola z lehké slitiny s průměrem ráfku 18, resp. 19“.
Struktura karoserie s vysokou úrovní torzní tuhosti přispívá k pasivní bezpečnosti. Pro případ nehody jsou připraveny robustní struktury nosníků, precizně definované deformační zóny a extrémně stabilní schránka prostoru pro cestující. Obsahuje standardní bezpečnostní výbava čelní a boční airbagy, jakož i boční hlavové airbagy pro přední a zadní řadu sedadel.



Zážehové motory
Objem cm³15981598
Výkon kW(k)/min90(122)/6000135 (184)/5500
Toč.moment Nm/min160/4250240/1600-5000
Převodovka6MT6MT
Rychlost km/h192217
Zrychlení 0-100 km/s10,47,5
Spotřeba l/100 km7,4/5,2/6,07,5/5,4/6,1



Vznětové motory
Objem cm³15981995
Výkon kW(k)/min82(112)/4000105 (143)/4000
Toč.moment Nm/min270/1750-2250305/1750-2700
Převodovka6MT6MT
Rychlost km/h187200
Zrychlení 0-100 km/h s10,89,2
Spotřeba l/100 km4,7/4,2/4,45,2/4,3/4,6


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar