Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

MB S 63 AMG -Driving Performance v luxusu

Nejvýkonnější z vysokovýkonných luxusních sedanů stanovuje nová měřítka v oblastech jízdní dynamiky, lehké konstrukce a hospodárnosti. Garantem suverénních jízdních výkonů je motor AMG V8 5,5 litru, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, s výkonem 430 kW (585 k) a točivým momentem 900 N.m.

Důslednou realizací strategie AMG Lightweight Performance byla snížena hmotnost v porovnání s předchůdcem až o 100 kg. Úspor bylo dosaženo především použitím kovaných kol AMG z lehké slitiny, lehkého lithium-iontového akumulátoru a vysokovýkonné brzdové soustavy s optimalizovanou hmotností. Všechny vnější plechy karoserie včetně střechy a přední část struktury karoserie jsou z hliníku. Použití prohlubně pro náhradní kolo z uhlíkového kompozitu ušetřilo další 4 kg. S 63 AMG se může pochlubit rovněž špičkovou hodnotou výkonové hmotnosti 3,49 kg/k, z čehož pramení suverénní jízdní výkony. Zrychlení z nuly na 100 km/h trvá v závislosti na variantě 4,0 až 4,4 s, rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Pokud bychom hodnotili vztah nejvyššího výkonu a spotřeby paliva, je motor AMG V8 5,5 litru, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, nadále nejhospodárnějším sériově vyráběným motorem V8 na světě. S výkonem 430 kW (585 k) a točivým momentem 900 N.m překonává osmiválec AMG s interním označením M 157, který je součástí řady motorů BlueDIRECT, veškeré srovnatelné motory. V porovnání s předchůdcem byla spotřeba paliva snížena o 0,4 l/100 m, přestože byl výkon zvýšen až o 30 kW (41 k).


Pozoruhodná technická řešení motoru AMG V8 5,5 litru se dvěma turbodmychadly:


• přímé vstřikování benzinu s piezoelektrickými vstřikovači
• přeplňování dvěma turbodmychadly
• celohliníková kliková skříň
• čtyřventilový rozvod s proměnným časováním ventilů
• chladič stlačovaného vzduchu vzduch-voda
• účinné chlazení motorového oleje, oleje převodovky a chladicí kapaliny
• lehká olejová vana (spodní víko motoru) je z kompozitního materiálu
• elektronicky řízený generátor
• funkce ECO Start-Stop


Sportovní výfuková soustava AMG disponuje klapkami v obou koncových tlumičích výfuku, které automaticky ovládá řídicí jednotka motoru. V jízdním režimu převodovky C (Controlled Efficiency) jsou obě klapky ve většině situací uzavřeny a přeplňovaný osmiválec zůstává akusticky v pozadí – to je přínosné při cestování na dlouhé vzdálenosti a pro pohodlí cestujících na zadních sedadlech. V režimech S (Sport) a M (Manual) se otvírají výfukové klapky dříve a spontánněji, zejména pokud řidič upřednostňuje dynamický styl jízdy.


Lithium-iontový akumulátor

Po SLS AMG Coupé Black Series je S 63 AMG druhým vysokovýkonným automobilem AMG, u něhož nahradil lithium-iontový akumulátor konvenční spouštěcí akumulátor. S kapacitou 78 A.h nahradil lithium-iontový akumulátor jak spouštěcí, tak i podpůrný akumulátor, z čehož plyne úspora hmotnosti více než 20 kg. Výkonný zásobník elektrické energie je relativně odolný vůči chladu a má kompaktní rozměry.
Sedmistupňová převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT
Tři jízdní režimy C (Controlled Efficiency), S (Sport) a M (Manual) nabízejí řidiči volbu osobního nastavení převodovky. V komfortním režimu C je aktivní funkce ECO Start-Stop. Řidič si užívá komfortní charakteristiky řazení s měkkými přechody. Vůz se v tomto nastavení rozjíždí zásadně na druhý převodový stupeň.
Pohon všech kol AMG 4MATIC
Na přání dodávaný pohon všech kol AMG 4MATIC se sportovní charakteristikou rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 33:67 %. Optimální trakci zaručuje lamelová spojka se svorností 50 N.m, která umožňuje zejména při jízdě na sněhu a ledu plně využívat potenciál přenosu hnací síly prostřednictvím čtyř poháněných kol.
Technickým základem je rozdělovací převodovka s výstupem k poháněné přední nápravě. Rozdělovací převodovka nezabírá žádný dodatečný prostor, protože je integrována do sportovní sedmistupňové převodovky AMG SPEEDSHIFT MCT. Točivý moment je přenášen na přední nápravu prostřednictvím kloubového hřídele. Přenos hnací síly z diferenciálu přední nápravy na levý přední hnací hřídel zajišťuje předlohový hřídel, který vede hermeticky uzavřeným kanálem skrz olejovou vanu motoru. Kompaktní konstrukce s optimalizovanou hmotností zvyšuje hmotnost vozu celkem jen o 70 kilogramů, což se příznivě odráží v hodnotách spotřeby paliva a emisí.
Všechny varianty jsou standardně vybaveny stabilizačním systémem ESP® s asistentem pro zvyšování jízdní dynamiky při průjezdu zatáčkou.


Podvozek AIRMATIC a MAGIC BODY CONTROL

V modelu S 63 AMG 4MATIC nalézá uplatnění sportovní podvozek AMG RIDE CONTROL. Vzduchové odpružení AIRMATIC je u něj kombinováno se systémem adaptivního tlumení ADS PLUS. Novinkou je plynulá změna charakteristiky tlumičů nezávisle na sobě ve fázi stlačování a roztahování. Tlumiče se díky tomu mohou ještě lépe přizpůsobovat jízdním podmínkám a stavu vozovky. Stisknutím tlačítka má řidič na výběr mezi režimy Comfort a Sport. Exkluzivně byla vyvinuta specifická kinematika přední nápravy s větším odklonem kol a příčným zkrutným stabilizátorem o větším průměru, jakož i tužší lůžka pomocného rámu zadní nápravy. Tato opatření optimalizují agilitu vozidla při dynamickém stylu jízdy.
S 63 AMG s pohonem zadních kol disponuje sportovním podvozkem AMG na základě systému MAGIC BODY CONTROL. Nová třída S dokáže jako první automobil na světě s předstihem rozeznávat nerovnosti vozovky. Jakmile stereokamera systému snímání povrchu vozovky ROAD SURFACE SCAN zaznamená nerovnosti, připraví systém MAGIC BODY CONTROL předem podvozek na tuto situaci. I v tomto případě má řidič na výběr režimy Comfort a Sport. Specifická elastokinematika AMG zajišťuje přímější reakce vozidla při dynamické jízdě.
Doplňkem je také elektromechanické sportovní parametrické řízení AMG s variabilním převodem, které zlepšuje ovladatelnost a agilitu vozidla při zachování bezpečnosti jízdy ve vysokých rychlostech. Sportovní parametrické řízení AMG pracuje při nastavení podvozku „Comfort“ komfortně, tedy s vyšším účinkem posilovače řízení. Naproti tomu při nastavení podvozku „Sport“ se může řidič spolehnout na sportovně tuhé řízení, které poskytuje lepší kontakt s vozovkou


Lehká konstrukce kol AMG z lehké slitiny

Model S 63 AMG používá poprvé výhradně kovaná kola AMG z lehké slitiny, která jsou lehčí a zároveň pevnější. Výsledkem je méně neodpružených hmot, což přináší výhody v oblasti ovladatelnosti a citlivosti odpružení. S 63 AMG jezdí standardně na kolech AMG s rozměry 8,5 x 19 vpředu a 9,5 x 19 vzadu. Rozměry pneumatik jsou 255/45 R 19, resp. 285/40 R 19.
Na přání se dodávají kovaná kola AMG z lehké slitiny, s titanově šedým lakem a leštěným povrchem, s rozměry 8,5 x 20 vpředu, resp. 9,5 x 20 vzadu, a s pneumatikami 255/40 R 20 vpředu, resp. 285/35 R 20 vzadu


Vysokovýkonná brzdová soustava AMG

Vůz je vybaven brzdovou soustavou AMG s optimalizovanou hmotností a odolností vůči klesajícímu brzdnému účinku při velkém zatížení. Na přání se poprvé dodává brzdová soustava AMG s kotouči z keramického kompozitu. Snížení hmotnosti o více než 20 procent se pozitivně projevuje na množství neodpružených hmot, čímž vzrůstá jízdní dynamika, agilita a jízdní komfort. Navíc se kotouče vyznačují delší životností, odolávají korozi a disponují vyšší tepelnou stabilitou. Vysokovýkonná brzdová soustava AMG s kotouči z keramického kompozitu má vpředu kotouče s průměrem 420 milimetrů a lze ji rozpoznat podle loga „AMG Carbon Ceramic“ na speciálně lakovaných brzdových třmenech.
Inteligentní jízda
Také v oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti stanovuje S 63 AMG nová měřítka. To, co před deseti lety začalo systémem PRE-SAFE® a pokračovalo systémem DISTRONIC PLUS, vede dnes k nové dimenzi jízdy automobilem, v níž splývá komfort s bezpečností. Mercedes-Benz tomu říká „Intelligent drive“. Nová třída S je ještě pohodlnější a bezpečnější díky celé řadě nových systémů, mezi něž patří paket asistenčních systémů Plus a asistent nočního vidění Plus.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar