Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Lexus RX - modernizace po všech stránkách

Lexus RX, nejprodávanější model v 26leté historii značky (přes 2,1 mil. vozů), tvoří třicet procent všech doposud prodaných vozů Lexus. Na tomto trendu staví i nový model s přepracovaným luxusním interiérem a atraktivním designem.

Nový RX působí opticky velmi výrazně, nové přední partie zdůrazňuje ještě smělejší maska chladiče ve tvaru vřetene s chromovým lemováním, stejně tak jako LED světlomety se třemi zdroji.

Z boku zaujme ostrá křivka probíhající od předního blatníku k zádi vozu, společně s uhlazenou linií střechy. RX tak získal dynamický profil, jenž minimalizuje aerodynamický odpor a potlačuje vztlakové síly vpředu i vzadu. Vůz je díky těmto úpravám stabilnější za vysokých rychlostí a produkuje výrazně nižší aerodynamický hluk.
Pokrokovým stylistickým prvkem jsou začerněné zadní C-sloupky, díky kterým střecha zdánlivě visí ve vzduchu, což je řešení, které Lexus používá vůbec poprvé. Nová 20" litá kola, která nahrazují 19" kola současného modelu, je nyní možné upravit na přání pomocí různých barevných dekorů.

Kabina je zhmotněním pohodlí a luxusu, nyní s jiným uspořádáním dekorů, z nichž vyzařuje špičkové zpracování, nebo se speciálně upravenými dřevěnými dekory řezaných laserovým paprskem. Ve středu pozornosti je velký displej HUD s projekcí na přední sklo, zatímco oblast pro zobrazování informací, jejíž součástí je nyní displej o velikosti 12,3", byla od hlavní oblasti pro ovládání oddělena.

Dále se přesunula řadicí páka dále od čelní části přístrojového panelu, čímž se zlepšila ovladatelnost a uvolnil prostor pro řidiče. Cestující vzadu se mohou těšit na více místa pro nohy i pro kolena. Nová sedadla jsou vyhřívaná a elektricky sklápěná. Vzdušnost kabiny RX umocňuje panoramatické střešní okno.
Hybridní ústrojí bude využívat vylepšený motor 3,5 l V6 s Atkinsonovým cyklem. V kombinaci s elektromotorem bude celkový výkon tohoto ústrojí cca 300 k.
Celý podvozek byl zesílen v zájmu vyšší stability a co nejlepší ovladatelnosti v zatáčkách. Struktura karoserie je pevnější a vykazuje vyšší tuhost, což je klíčem k dobré odezvě od řízení a též k utlumení hluku přicházejícího do kabiny od motoru a vozovky. Vůz rovněž nabídne systém integrovaného řízení dynamiky vozidla (VDIM), jenž dokáže rozpoznat potenciálně nebezpečné situace a automaticky (často nepostřehnutelně) zareagovat tak, aby řidič při nájezdu do zatáček a na výjezdu z nich nikdy neztratil kontrolu. K ještě lepší ovladatelnosti a stabilitě RX na suchém i mokrém povrchu přispívá stálý pohon všech kol.

Soustava nezávislého zavěšení kol RX, představovaná vzpěrami McPherson vpředu a dvojitými lichoběžníkovými závěsy vzadu, byla vyladěna a dále posílena v zájmu co nejlepšího jízdního chování. Součástí výbavy většiny verzí je adaptivní variabilní odpružení (AVS), které elektronicky přizpůsobuje tlumicí síly společně s řízením, a tak zajišťuje optimální ovladatelnost a jízdní chování v závislosti na jízdních podmínkách. To znamená, že ať se již s RX vydáte kamkoli, systém AVS automaticky bleskově přizpůsobuje nastavení tlumičů, a zajišťuje tak nejhladší možnou jízdu.

Součástí vylepšení je i modernizovaná struktura karoserie, která zvyšuje celkovou pasivní bezpečnost RX, nebo systém Lexus Safety System+, jenž napomáhá vyhnout se střetu nebo zmírnit následky nehody v širokém rozsahu rychlostí jízdy. Patří sem bezpečnostní systém pro předcházení kolizím (PCS), jenž rozpozná náhlé brzdění či zastavení vpředu jedoucího vozidla, a upozorňuje řidiče na možný střet s překážkami či chodcem vpředu; asistent pro jízdu v pruzích (LDA), jenž akusticky varuje v případě, že se vůz vychýlí z daného jízdního pruhu; a dále automatická dálková světla (AHB), napomáhající zajistit optimální výhled vpřed za jízdy v noci.

V rámci všestranného přístupu k aktivní bezpečnosti pak systém Lexus Safety System+ využívá radar pracující v pásmu milimetrových vln, jenž v součinnosti s kamerou udržuje RX v zamýšleném jízdním pruhu prostřednictvím funkce pro sledování jízdního pruhu (LKA), a též zlepšuje rozpoznávání cílů pro dynamický tempomat řízený radarem.

O ještě vyšší míru bezpečnosti se starají volitelné prvky výbavy, jako je systém adaptivních dálkových světel (AHS), systém panoramatického sledování situace kolem vozidla (PVM) nebo systém pro sledování mrtvých úhlů (BSM).


RX F SPORT

Pro zájemce po atraktivnějším a sportovnějším SUV je k dispozici verze RX F SPORT, která nabízí řadu optických prvků i speciálních funkcí ke zlepšení jízdních schopností. Jedná se např. o vřetenovitou masku chladiče a níže položené středové části zadního nárazníku, kde je použit typický rastr „F“, čímž vůz získává sportovnější nádech. V kabině pak má řidič speciálně navržené sdružené přístroje F SPORT a sportovní volant potažený perforovanou kůží.
K jízdním schopnostem verze RX F SPORT přispívají aktivní stabilizátory, jejichž vyspělá technologie pomáhá vést tento vůz zatáčkami s pozoruhodnou stabilitou. Již zmiňovaný systém AVS, jenž rovněž napomáhá ke stabilnímu průjezdu zatáčkami, je standardní součástí verze RX F SPORT. Pomocí voliče jízdních režimů na středové konzole může řidič navolit režim Sport S+ vylepšený o funkce systému AVS (kromě nastavení Eco, Normal a Sports S).


Celková délka4890 mm
Celková šířka1895 mm
Celková výška1690 mm
Rozvor2790 mm
Rozchod kol vpředu1640 mm
Rozchod kol vzadu1630 mm



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar