Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Lexus RC - světová premiéra nového kupé

Na tokijském autosalonu budou vystaveny dva modely RC, a to RC 350 s zážehovým motorem 3,5 l V6 a RC 300h s plně hybridním pohonem kombinujícím zážehový motor 2,5 l a výkonný elektromotor. Kupé má vylepšit profil značky u širšího spektra zákazníků, včetně těch, kteří Lexus nevlastnili.

Doplňuje emotivní atraktivitu do genové výbavy značky Lexus, která je synonymem kvality dílenského zpracování, kultivovanosti a spolehlivosti.
Návrháři vetkli modelu RC vysoce profilované křivky, které se v modelové řadě značky doposud nikdy neobjevily. Typická maska chladiče ve tvaru vřetene je historicky nejširší a nejnižší.
Sportovní charakter modelu LF-LC připomínají trojúhelníkové světlomety; o inspiraci koncepčního vozu zase vypovídá jedinečné ztvárnění LED světel se třemi zdroji. V případě potkávacích světel má optická signatura tvar písmene „L“, vyjadřujícího příslušnost ke značce Lexus. Stejný symbolický motiv najdeme i u ostrých a tenkých zadních sdružených světel.

Na designovou filozofii konceptu připraveného do budoucí sériové výroby navazují i litá kola RC ve dvou možných kombinacích – nápadně tvarovaná 19" kola s deseti paprsky, resp. atleticky pojatá varianta o rozměru 18" s pěti paprsky, vyrobená technologií přesného obrábění, s elegantními středovými krytkami v černém a platinovém tónu.
Na interiéru s masivním využitím kontrastních barev, materiálů a osvětlení se výrazně podepsaly oceněné sportovní koncepty značky. Speciálně vytvořený nový paket osvětlení (u značky Lexus premiéra) přináší silný emotivní zážitek díky způsobu osvícení celé kabiny ve směru zdola nahoru, namísto obvyklého shora dolů.

Eleganci kabiny zdůrazňují designové křivky a vysoce kontrastní obložení interiéru, včetně úžasného nového tónu, označovaného jako Clove.
Vnitřní obklady v kabině zkrášlují originální akcenty z pruhovaného dřeva Shimamoku – výsledek náročné technologie vytříbeného zpracování vrstveného dřeva.
Horní část kokpitu řidiče je rozdělena na oblast ovládání a zobrazování. V horní oblasti je přístrojový panel a obrazovka navigace o úhlopříčce 7"; součástí víceúrovňové středové konzoly je nový sdružený ovladač „Remote Touch“.
Při výrobě sedadel se uplatnila tzv. integrovaná pěnová konstrukce – podobně jako u tvarování sedadel závodních vozů.





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar