Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Lexus LF-LC - světová premiéra v Paříži

Po odhalení konceptu sportovního hybridního kupé Lexus LF-LC v uspořádání 2+2 na letošním autosalonu v Detroitu a jeho evropské premiéře v Ženevě se na Pařížském autosalonu 2012 objevuje ve světové premiéře nový koncept kupé střední třídy LF-CC.

{*3]

Kompaktnější kupé LF-CC s pohonem zadních kol zdědilo z konceptu LF-LC řadu různých designových řešení. Ukazuje, jak studie ve skutečnosti ovlivňují budoucí modely Lexus a v tomto případě budoucí odvozeniny v automobilovém segmentu D. Předznamenává tak brzké uvedení prémiového kupé v cenově dostupnější střední třídě.
Mřížka masky chladiče ohraničená náběžnou hranou kapoty, hlubokým spodním spoilerem a mohutně vystupujícími konci předních blatníků je zapouzdřena do hlubokého lemu s kovovou povrchovou úpravou, který zaujme zřetelným prostorovým efektem. Projektorové světlomety s trojicí zdrojů LED jsou zapuštěny do mezery mezi spodní a horní plochou blatníků bez konvenčního zakrytování z jednoho kusu.
Široké spodní části předních blatníků svým aerodynamickým tvarem usměrňují proudění vzduchu do motorového prostoru a k předním brzdám.
Ostře tvarovaná žebra pro usměrnění toku vzduchu vedou od spodku vozu po straně směrem vzhůru přes podběhy zadních kol. Smyslem aerodynamického prvku je zvýšit přítlak na hnaná kola a zlepšit trakci vozu.
Zadní nárazník, jehož linie se táhne po celé šířce vozu, navazuje na podběhy zadních kol a akcentuje široký a dynamický postoj konceptu LF-CC. Součástí spodní konkávní sekce nárazníku je nezkrácený spoiler, který ještě více zdůrazňuje trakci pohonu zadních kol.
Interiér poukazuje na pokrokový luxus rozvržení kabiny budoucího modelu Lexus. Přístrojová deska je rozdělena na dvě samostatné zóny: horní obsahuje multifunkční displej umístěný v ideální vzdálenosti od řidiče. Spodní zóna sloužící k ovládání zpřístupňuje unikátně tvarovanou řadicí páku a různé ovladače, jako např. pokrokový dotykový ovladač Touch Tracer pro dálkové ovládání systémů. Všechny funkční komponenty důležité pro řízení jsou soustředěny v bezprostředním okolí sedadla řidiče.
Výhodou pro řidiče je nízký posaz, sportovní volant s tlustým věncem, optimální umístění pedálů a palubní přístroje s vynikající čitelností. Touch Tracer pro dotykové dálkové ovládání systémů se nachází za řadicí pákou. Sedadla, horní část kapličky přístrojů a dveřní výplně jsou vyvedeny v kůži, jejíž elegantní jantarový tón skvěle ladí s lakováním karoserie v odstínu ‘Fluid Titanium’.
Koncept LF-CC pohání nová, vysoce efektivní soustava plně hybridního pohonu se zážehovým agregátem 2.5. Přináší spojení atraktivních výkonových parametrů příslušejících sportovnímu kupé střední třídy s nízkými emisemi CO2, které by neměly přesáhnout 100 g/km. Pohon Lexus Hybrid Drive se skládá z nového zážehového čtyřválce 2,5 l, jenž vyniká nesmírně hladkým chodem, a kompaktního výkonného elektromotoru s vodním chlazením a permanentním magnetem.
Systém hybridního pohonu LF-CC kromě zážehového motoru a elektromotoru obsahuje i generátor, vysokovýkonnou baterii, zařízení pro rozdělování výkonu kombinující a rozdělující výkon (prostřednictvím planetového převodu) z motoru, elektromotoru a generátoru podle momentálních požadavků, a dále kompaktní jednotku řízení energie pro vysokorychlostní vzájemnou komunikaci mezi jednotlivými komponentami.
Nový zážehový čtyřválec 2,5 l DOHC upravený pro hybridní soustavu pohonu staví na několika technických vylepšeních. Využívá tzv. Atkinsonův cyklus a technologii přímého vstřikování D-4S, která optimalizuje přínosy pohonu Lexus Hybrid Drive v otázkách výkonu i spotřeby paliva.
Nová soustava hybridního pohonu se ve vozech Lexus objeví již v blízké budoucnosti.


JL, 19.9.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar