Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Lexus IS - kokpit zaměřený na řidiče

Klíčovou prioritou programu vývoje nového IS byl požitek z jízdy, kultivovanost, pohodlí a intuitivní ovládání palubních přístrojů. To se odrazilo v novém interiéru, jenž spojuje sportovnější prostředí se zaměřením na řidiče a intuitivní ergonomii s výrazně větším prostorem na zadních sedadlech.

Nový design interiéru nabízí ergonomicky ideální prostředí, ve kterém může majitel vozu naplno zužitkovat špičkovou jízdní dynamiku nového kompaktního sedanu značky Lexus. Útulná poloha za volantem, kdy je řidič jakoby obklopen přístroji a ovládacími prvky, se inspirovala supersportem Lexus LFA, který se zrodil na závodních okruzích.
Mezi další prvky ve stylu LFA patří sportovní volant obšitý perforovanou kůží zajišťující dokonalý úchop, multifunkční ukazatel „Innovate“ před řidičem s pohyblivým středovým kroužkem, nebo sportovní sedadla se skvělou oporou používající jedinečnou „integrovanou pěnovou konstrukci“, díky které se odstranily veškeré mezery mezi čalouněním sedadel a jejich výplní. Výsledkem je výtečné pohodlí a příkladná boční opora sedadel.
Výška posazu se posunula o 20 mm směrem dolů, úhel sklonu nového tříramenného volantu o průměru 370 mm se snížil o 3 stupně a zároveň se o 23 mm prodloužil rozsah podélného nastavování, což přispělo ke sportovnější poloze při řízení.
Požitek z jízdy podporuje také intuitivní a z ergonomického pohledu ideální spolupráce s palubními přístroji, ovládacími prvky a systémy rozhraní HMI (Human Machine Interface).
Nový volant používá ergonomické ovládací prvky a páčky řazení s novým tvarem umožňujícím snazší a přesnější ovládání; volant umožňuje koordinované ovládání multimediální soustavy společně se zobrazováním přístrojů pro řidiče a 7" obrazovky.
Dalším prvenstvím IS je ovládací panel, kde najdeme dotykové elektrostatické spínače nastavování teploty klimatizace. Pouhým posouváním prstu nahoru či dolů po spínači lze upravovat teplotu po krocích 0,5 stupně Celsia.
Prodloužení rozvoru o 70 mm bylo z 50 mm investováno do zvětšení prostoru pro kolena zadních cestujících a 20 mm do zvětšení objemu zavazadelníku. Nový IS nabízí zadním pasažérům výrazně vyšší úroveň cestovního pohodlí, i díky většímu místu pro kolena na zadních sedadlech (nárůst o 50 %!).
Výsledkem prodlouženého rozvoru a tenčí konstrukce předních sedadel je zvětšení prostoru pro kolena vzadu o 85 mm. Jednodušší nastupování a vystupování dovoluje o 20 mm větší mezera mezi prostředním B-sloupkem a předním rohem zadního sedadla.
Nový IS 300h je prvním hybridním sedanem Lexus, u něhož našly akumulátory místo pode dnem zavazadelníku, jenž nyní nabídne objem 450 litrů.
Nový interiér charakterizují kvalitní materiály a povrchová úprava evokující moderní prémiový vzhled i celkový dojem, s typicky vysokou úrovní řemeslného zpracování a pozornosti věnované každému detailu. Interiér oplývá povrchy měkkými na dotek, včetně měkkého čalounění pro kolena po obou stranách středové konzoly pro vyšší pohodlí řidiče i předního spolujezdce.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar