Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Lexus IS 300h - efektivnost na vrcholu

Nové hybridní hnací ústrojí se spalovacím motorem 2,5 l, vyvinuté automobilkou Lexus a poprvé použité v modelu s pohonem zadních kol – novém IS 300h – vykazuje bezkonkurenční úroveň energetické hospodárnosti. Nejnovější ukázka nasazení pohonu Lexus Hybrid Drive staví na mnoha letech technického vývoje.

Nové IS s celkovým systémovým výkonem 164 kW (223 k) nabízí dynamickou jízdu spojenou s hladkou a rychlou akcelerací. Emise CO2 dle homologace pro evropské trhy začínají na úrovni 99 g (1), což odpovídá spotřebě paliva 4,3 l/100 km. Takovým výsledkem se nemůže pochlubit žádný jiný prémiový sedan střední třídy, ať již se zážehovým, vznětovým nebo hybridním pohonem.
Hnací ústrojí s nově vyvinutým zážehovým čtyřválcem 2,5 l o výkonu 133 kW (181 k) při 6000/min a točivým momentem 221 Nm při 4200 až 5400/min používá Atkinsonův cyklus, systém vstřikování paliva D-4S nové generace, časování ventilů Dual VVT-i a vysoce hospodárný systém recirkulace výfukových plynů (EGR). Výkon přenáší na zadní kola bezestupňová převodovka E-CVT (Electric Continuously Variable Transmission) hybridní soustavy pohonu. Nový Lexus IS 300h nabízí akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,3 s a dosahuje rychlosti 200 km/h.
Řidič má možnost přizpůsobit chování hnacího ústrojí i celého vozidla přepínáním mezi pěti různými režimy jízdy: EV (elektromobil, vypnutý zážehový motor), ECO (optimální spotřeba paliva), Normal, SPORT/SPORT S (agresivnější odezva škrticí klapky a sportovnější nastavení řízení) a SPORT S+ (sportovní naladění podvozku).
Nový Lexus IS bude v nabídce i s paketem F SPORT, jenž obsahuje speciální naladění podvozku a elektrického posilovače řízení (na přání i adaptivní variabilní odpružení AVS), stejně tak jako jedinečné designové doplňky v exteriéru i interiéru.
IS 300h je zároveň prvním hybridním sedanem značky Lexus, u nějž našly akumulátory místo pod dnem zavazadelníku. Toto uspořádání přispívá ke sportovnějšímu jízdnímu chování díky nižšímu těžišti a vyšší tuhosti karoserie; velikost zavazadelníku je současně srovnatelná s verzemi poháněnými pouze zážehovým motorem – a vzadu najdeme sklopná opěradla dělená v poměru 60:40.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar