Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Lexus GS F - sportovní sedan

Lexus GS F je čtvrtým zástupcem modelů této značky, zaměřený na výkon a z toho důvodu nese tradiční označení - písmeno F, které symbolizuje sportovní a emocionální charakter značky Lexus. Písmeno F reprezentuje závodní okruh Fuji Speedway, kde se každý z vozů s označením F vyvíjí a testuje.

Nový dynamický sedan GS F nabízí atmosférický agregát V8 5,0 litru o maximálním výkonu 351 kW (477 k) při 7100/min, resp. točivého momentu 530 Nm v pásmu 4800 až 5600/min. Jednotka V8 využívá Atkinsonův cyklus v zájmu lepší spotřeby paliva za ustálené jízdy a současně Ottův cyklus pro vyšší výkony během akcelerace. Vůz spolu s výkonem nabízí skvělou ovladatelnost, která je výsledkem vývoje na těch nejnáročnějších světových okruzích, včetně legendárního Nürburgringu.

Pohonná jednotka je nejen výkonná, ale i pozoruhodně úsporná – částečně díky naladění vysokotlaké soustavy přímého vstřikování D-4S (zkr. „Direct injection 4-stroke petrol engine Superior version“, tj. čtyřdobý zážehový motor s přímým vstřikováním paliva, zdokonalená verze), umožňující motoru pracovat s velmi vysokým kompresním poměrem 12,3:1. S motorem v modelu GS F spolupracuje neméně efektivní převodové ústrojí.

Osmistupňový automat SPDS (Sport Direct Shift) nabízí sametově hladkou zpětnou vazbu při řazení, skvělé jízdní schopnosti a lineární zrychlování za všech jízdních podmínek.
K lepším vlastnostem převodovky přispívá technologie řazení Lexus G AI-SHIFT (řazení s umělou inteligencí využívající G-senzor). Systém Drive Mode Select nabízí režimy NORMAL, ECO, SPORT S a SPORT S+. V režimu SPORT S systém automaticky navolí vhodný převodový poměr pro sportovní způsob jízdy v návaznosti na údaje senzoru zrychlení vozidla a průběžné sledování stupně otevření škrticí klapky. Pokud řidič sešlápne pedál akcelerátoru důrazněji (tj. chce prudčeji zrychlovat), systém díky bleskové odezvě soustavy zajistí rychlejší podřazení. Regulace G AI-SHIFT dokáže radost za volantem ještě umocnit krátkými meziplyny při řazení směrem dolů. Při jízdě v nejostřeji naladěném režimu SPORT S+ přispívá k dynamické jízdě i snaha systému udržovat vyšší otáčky motoru, což se hodí zejména při vyšším zatížení vozidla, například v horských zatáčkách.

Mohutnou brzdnou sílu zajišťují brzdy s monoblokovými protilehlými brzdovými třmeny z lehké a velmi tuhé slitiny (se šesti pístky) a brzdovými kotouči o průměru 380 mm vpředu, resp. monoblokovými protilehlými brzdovými třmeny z hliníku se čtveřicí pístků a brzdovými kotouči o průměru 345 mm na zadní nápravě. Odvětrávané brzdové kotouče jsou na brzdných plochách opatřeny drážkami kvůli stabilnímu účinku a vyšší odolnosti vůči vadnutí brzd, a dále žebry ve tvaru spirály, která přispívají k vynikajícímu chlazení kotoučů. Hlavní brzdový válec o velkém průměru v kombinaci s posilovačem pomáhá zajistit agilní zpětnou vazbu od brzdového pedálu a současně i krátký zdvih pedálu, který sportovně zaměřenému modelu přísluší.

Elegantní a současně agresivní stylistické ztvárnění plně vystihuje samotnou podstatu dynamicky zaměřených modelů Lexus F. Dojem z tohoto vozu podtrhuje agresivně vyhlížející příď s funkčními otvory sání (podobnými těm na závodních vozech), opticky přikrčený a rozkročený postoj, velké brzdové třmeny, zadní spoiler z uhlíkových vláken a zadní difuzor se čtveřicí koncovek výfuku. Splývající boční silueta GS F je ještě zdůrazněna aerodynamickým tvarem vnějších zpětných zrcátek a provedením prostředních B-sloupků, lakovaných elegantní tmavou metalízou, která je v kontrastu s odstínem laku karoserie samotného vozidla. Dalším prvkem odlišujícím tento model jsou jasně oranžové přední i zadní brzdové třmeny zdobené logem Lexus „F“, stejně tak jako nabídka dvojice vícepaprskových odlehčených 19" kol z kovaného hliníku, obutých do nízkoprofilových pneumatik o rozměru 255/35Z R19 vpředu, resp. 275/35Z R19 na zadní nápravě.

V kabině se snoubí příkladné řemeslné zpracování se špičkovou ergonomií a mimořádnou funkčností. Jelikož však jde o dynamicky zaměřený prémiový sedan, designéři přirozeně kladli speciální důraz na vytvoření takového kokpitu, jenž by zohledňoval potřeby řidiče. Pětice cestujících tak najde dostatek pohodlí v luxusní kabině plné nejmodernějších technických prvků a vyspělých bezpečnostních technologií, včetně komplexní sady bezpečnostních technologií Lexus Safety System +.

Lexus GS F přináší vzrušení a radost v řidičsky náročných serpentinách, ale současně dokáže svoji posádku kamkoli odvézt. A to vždy pohodlně a nanejvýš stylově. Zcela nový Lexus GS F byl navržen pro radost všech automobilových nadšenců


Lexus 25.11.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar