Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Land Rover Discovery Sport na českém trhu

Aby bylo hned na úvod jasné, tak nedávno představený Land Rover Discovery Sport není nástupcem modelu stejného jména, ale Freelenderu. To není omyl, ale skutečnost. Na českém trhu se prodává od 907 900 Kč.

Design přední části se nese v duchu současného trendu britské značky, který se před časem objevil u modelu Evoque a pokračoval u Range Roveru a Range Roveru Sport. Linie kapoty pokračuje do stoupající boční linky, která vytváří charakteristicky kompaktní profil. Ten je naopak v rozporu s velmi prostorným interiérem s volitelným uspořádáním sedadel 5+2. Zeštíhlený design zaručuje výborný výhled do všech stran, zatímco interiér a úložný prostor je snadno přístupný.

Překážky v těžkém terénu kromě elektroniky pomáhají zvládat také nájezdové úhly 25 a 31 stupňů nebo možnost brodění v hloubce až 600 milimetrů.
Monokoková konstrukce kombinuje panely z vysoce pevné oceli, ultrapevné borem legované oceli a odlehčeného hliníku. Výsledkem je pevný, tuhý a lehký základ pro výborné dynamické vlastnosti a vysokou torzní tuhost. Hmotnost automobilu se v závislosti na verzi pohybuje od 1744 do 1863 kg. Nová víceprvková zadní náprava zvyšuje mj. zdvih kol a společně s lehkými hliníkovými komponenty zavěšení a pečlivě nastavenými tlumiči zaručuje vysokou úroveň přizpůsobení povrchu vozovky nebo cest. Nová zadní náprava také minimalizuje zásah horních uložení zadního zavěšení do zavazadlového prostoru.



Hospodárné pohonné jednotky
Zákazníci si mohou vybrat z řady čtyřválcových přeplňovaných zážehových a vznětových motorů, všechny se stop/start systémem, vysokotlakým přímým vstřikováním paliva, komponenty s nízkým třením a inteligentním rekuperačním dobíjením.
Zážehová varianta využívají celohliníkový motor Si4 o objemu 2,0 litrů s výkonem 240 k, tedy na úrovni šestiválce.
Diesel 2.2 je k dispozici ve specifikaci TD4 o výkonu 150 k nebo SD4 o výkonu 190 k a stejném točivém momentu 420 Nm. U obou udává výrobce kombinovanou spotřebu kolem 5,6 l/100 km. V příštím roce se objeví ještě vznětový motor ED4.
Všechny motory lze kombinovat s devítistupňovou samočinnou převodovkou ZF 9HP48, zatímco pro vznětové motory je k dispozici také šestistupňová přímo řazená převodovka M66.



Motor2.2 TD42.2 SD42.0 Si4
Převodovka6MT(9AT)6MT(9AT)9AT
Objem217921791999
Výkon110/3500140/3500177/5800
Toč. moment400/1750420/1750340/1750
Rychlost180188200
Zrychlení11.7(10.3)10.4(8.9)8.2
Komb. Spotřeba5.7(5.9)6.1(6.3)8.0(8.3)




Pozn: Objem – cm³, výkon – kW/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h – s, spotřeba kombin. – l/100 km



Land Rover Discovery Sport poprvé používá laserovou technologii Head-Up-Display (HUD), promítající důležité jízdní údaje včetně rychlosti, zařazeného převodového stupně a pokynů satelitní navigace na čelní sklo v zorném poli řidiče.
Ve voze najdeme celou řadou technologií, mezi které patří víceprvková zadní náprava nové generace, vyspělá technologie airbagu pro chodce, zcela nový multimediální systém s osmipalcovým dotykovým displejem a moderní, vysoce pevná karoserie z oceli a odlehčeného hliníku.
Discovery Sport nabízí pohon dvou kol, stálý pohon čtyř kol nebo systém Active Driveline, který přepíná mezi pohonem dvou a čtyř kol. Vůz nabízí vysokou světlou výšku, nájezdové úhly 25 a 31 stupňů a schopnost brodění vodou do hloubky 600 mm.

Standardním prvkem verzí 4WD je Systém Terrain Response®, kterým si přizpůsobíte vůz aktuálním terénním podmínkám. Navolit lze až pět různých nastavení: běžné, tráva/štěrk/sníh, bláto, vyjeté koleje a písek. Připlatit musíte za režim Dynamic pro lepší jízdní vlastnosti na silnici.
Překážky v těžkém terénu kromě elektroniky pomáhají zvládat také nájezdové úhly 25 a 31 stupňů nebo možnost brodění v hloubce až 600 milimetrů.


Kompletní terénní technologie zahrnují:


• Hill Descent Control® (HDC)
• Gradient Release Control® (GRC)
• Wade SensingTM
• Kontrolu náklonu karoserie (RSC)
• Kontrolu dynamické stability (DSC)
• Elektronickou kontrolu trakce (ETC)
• Kontrolu brzdného momentu motoru (EDC)


Užitečné technologie pro bezpečnost

Nový Discovery Sport využívá špičkové technologie ke zvýšení bezpečnosti jako třeba nový multimediální systému s 8” dotykovým displejem nebo airbag pro chodce. Mezi asistenční technologie patří Autonomní nouzové brzdění (AEB), Elektrický posilovač řízení (EPAS), Parkovací asistent, Samočinné přepínání dálkových světel, Varování před opuštěním jízdního pruhu, Rozpoznávání dopravních značek, Asistent stability přívěsu, Sledování mrtvého úhlu a systém sledující blížící se vozidlo, Systém sledování provozu při couvání, Kamerový HD systém monitorující okolí vozu atd.


Discovery Sport byl navržen a zkonstruován ve vývojovém centru společnosti ve Velké Británii a vyrábět se bude v závodě společnosti v Halewoodu nedaleko Liverpoolu. V prodejní síti se objeví začátkem roku 2015 na více než 170 trzích.

Verze Výkon PohonCena
2.2 TD4 Diesel (M)150 k2WD907 500 Kč
2.2 TD4 Diesel (A/M)150 k4WD979 253 Kč
2.2 SD4 Diesel (A/M)190 k4WD1 043 020 Kč
2.0 Si4 Benzin (A)240 k4WD1 109 570 Kč


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar