Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Land Rover Defender v elektrickém provedení

Značka Land Rover si přichystala pro Ženevský autosalon překvapivou novinku – Electric Defender. Přestože se zatím nepočítá se sériovou výrobou, stávající elektromobily přejdou během roku do vlastnictví specializovaných služeb jako jsou hasiči nebo záchranáři.

Tato ikona dostala místo dieselového motoru s převodovkou elektromotor (70 kW) o točivém momentu 330 Nm s lithium-ionovým akumulátorem 300 V, jehož kapacita 27 kWh umožňuje dojezd více než 80 km. Při běžném offroadu v nízkých rychlostech může akumulátor vydržet až osm hodin. Nabíjení 7 kW rychlonabíječkou trvá čtyři hodiny, přenosnou 3 kW nabíječkou deset hodin.
Elektrický Defender si uchovává pohon všech čtyř kol a uzávěrku diferenciálu. Jelikož elektromotor dosahuje maximálního točivého momentu ihned po rozjezdu, řazení není nutné, tak je jednostupňová převodovka s převodovým poměrem 2,7:1 kombinována se systémem pohonu všech kol. Vůz také disponuje modifikovanou verzí systému Terrain Response.
Akumulátor váží 410 kg a je připevněn v přední části na místě vznětového motoru. Pohotovostní hmotnost vozidla je o 100 kg vyšší než u základního Defenderu 110 a pohybuje se mezi 2 055 kg a 2 162 kg v závislosti na typu karosérie (pick-up, hard-top, station wagon)
Všechny hlavní komponenty elektrické hnací soustavy, včetně aku, invertoru a motoru, chladí vzduch nikoli kapalina, což vede k úspoře hmotnosti. Regenerativní brzdění bylo optimalizováno natolik, že při použití systému Hill Descent Control může motor vyrobit 30 kW elektřiny. Akumulátor lze nabít vysokou rychlostí, která dosahuje až dvojnásobku kapacity baterie 54 kW, a to aniž by se snížila její životnost. Veškerou obnovenou energii lze uchovat. Tímto způsobem se dá vytěžit v závislosti na podmínkách až 80% kinetické energie vozu.
Vozy vyvinul speciální inženýrský tým Land Roveru v návaznosti na úspěšné testy elektrického vozu Leopard 1, který vychází z Defenderu. V rámci testů například vytáhl dvanáctitunovou jízdní soupravu do kopce s 13% stoupáním a přebrodil příkop hluboký 80 cm.
Přestože se zatím nepočítá se sériovou výrobou modelu Electric Defender, stávajících sedm elektrických vozů přejde během letošního roku do vlastnictví specializovaných služeb jako jsou hasiči nebo záchranáři.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar